Advies van een AdWords specialist nodig?

De inzet van Google AdWords is niet meer weg te denken uit een marketingstrategie voor je webshop. Het kanaal biedt vele advertentiemogelijkheden waarmee je de consument kunt verleiden tot een aankoop in jouw webshop. Bij Evoworks werken we al ruim 10 jaar met Google AdWords en hebben we de ontwikkelingen altijd scherp in de gaten gehouden. Hierdoor hebben we door de jaren heen een AdWords strategie ontwikkeld die voor ieder type webshop het maximale rendement kan behalen. De manier waarop we campagnes bouwen heeft voor al onze klanten succes opgeleverd, zo hebben we ons als een echte AdWords specialist bewezen.

Zaken die vaak niet optimaal verlopen

Conflicterende zoekwoorden - Binnen verschillende campagnes of advertentiegroepen

Campagnetypes benutten - Niet benutten van alle mogelijkheden zoals remarketing

Verkeerde bestemmings-URLs - Verkeerde keuze van bestemmings-URLs

Advertentie-extensies gebruiken - Niet of te weinig gebruik maken van advertentie-extensies.

advertentie-extensies.

Herken je één van deze zaken binnen je AdWords account?

Dan is het goed om eens advies in te winnen bij een AdWords specialist. Bij Evoworks zijn al onze E-commerce marketeers AdWords gecertificeerd en hebben ze ruime ervaring met het managen van middelgrote tot grote AdWords accounts. Kun je wel wat specialistisch advies gebruiken en wil je weten wat we precies voor je kunnen doen? Lees hieronder dan snel verder.

Wat we voor je kunnen doen

Als E-commerce partij zijn we dagelijks bezig met het beheren van grote AdWords accounts waardoor we alle mogelijkheden kennen. Ondanks dat ieder account een andere aanpak behoeft, slagen we er altijd in om op termijn samen met je een rendabele campagne neer te zetten. Onze AdWords specialisten kunnen je altijd van advies voorzien wanneer je daar behoefte aan hebt. Wanneer je met een van onze AdWords specialisten een adviestraject ingaat, dan zullen we een aantal stappen ondernemen om een passend en gewenst advies te geven.

Hoe gaan wij te werk?

1. Introductiegesprek

We stellen samen de doelstellingen vast, bepalen welke strategie we gaan hanteren voor de periode waarin we samenwerken, kiezen segmenten waarop de focus komt te liggen en bepalen een budget dat nodig is om de doelstellingen te kunnen realiseren.

2. Analysefase

De AdWords specialist gaat de huidige AdWords campagnes analyseren en zal vervolgens een verbeterplan opstellen. Quick wins kunnen al snel ontstaan door de eerste analyse. Deze zullen telefonisch met je worden besproken en je kunt deze vervolgens zelf doorvoeren.

3. Bouwfase

Je gaat zelf aan de slag met het bouwen en optimaliseren van de AdWords campagnes op basis van het verbeterplan. In veel gevallen zullen campagnes volledig herbouwd moeten worden. Uiteraard hoef je dat niet alleen te doen. We calculeren een aantal uur per maand in om je telefonisch te begeleiden bij problemen waar je tegenaan loopt bij de implementatie van het verbeterplan.

4. Controlefase

Aangezien je bij dit traject zelf gaat bouwen, zullen we ook controlemomenten inplannen. We kijken dan of je alle zaken op de juiste manier doorvoert zoals dit geadviseerd wordt. We zullen contact met je opnemen als we zien dat de aanpassingen niet helemaal verlopen zoals we voor ogen hadden.

5. Optimalisatiefase

Optimalisatie van de campagnes zal pas na enige tijd kunnen plaatsvinden. Daarvoor is het noodzakelijk om voldoende data verzameld te hebben waarmee we betrouwbare conclusies kunnen trekken. Deze fase zal voor iedere webshop op een verschillend moment in het traject zijn. De ene shop heeft deze data namelijk eerder verzameld dan de andere shop. Uiteraard zullen we altijd kijken naar het rendement van de gebouwde campagnes en handelen wanneer de kosten te zwaar opwegen tegen de opbrengsten.

Welke investering moet ik doen?

We kunnen ons voorstellen dat dit een vraag is die je je direct afvraagt. Het is per webshop verschillend hoeveel tijd gestoken kan worden in AdWords advies. Dit is vooral afhankelijk van het aantal campagnes dat je al hebt lopen en wat je doelstellingen zijn.

Uit ervaring weten we dat een degelijk traject al snel een 10-20 uur per maand in beslag zal nemen. Een goede begeleiding in de bouw is namelijk noodzakelijk om de gewenste doelstellingen te kunnen behalen. Wil je weten wat de mogelijke kosten zijn om een AdWords specialist mee te laten denken over de inzet van je AdWords campagnes?

Toch liever uw AdWords volledig uitbesteden?

Natuurlijk kun je er ook voor kiezen om alle AdWords werkzaamheden volledig uit te besteden. We kunnen alle werkzaamheden voor je uit handen nemen. Daarbij analyseren we je campagnes, (her)bouwen we campagnes en optimaliseren we je campagnes.

Heb je interesse in een uitbestedingstraject? Bekijk dan meer informatie over AdWords uitbesteden. We leggen je exact uit wat je van ons kunt verwachten en welke stappen we doorlopen binnen dit traject.

Beter rendement?

Wij gebruiken cookies en verzamelen data om je ervaring continu te verbeteren op Evoworks.nl. Door onze website of diensten te gebruiken, stem je in ermee in dat wij deze gebruiken. Klik hier om onze Privacy & Cookie Policy te lezen.