Advies van een AdWords specialist nodig?

De inzet van Google AdWords is niet meer weg te denken uit een marketingstrategie voor uw webshop. Het kanaal biedt vele advertentiemogelijkheden waarmee u de consument kunt verleiden tot een aankoop in uw webshop. Bij Evoworks werken we al ruim 10 jaar met Google AdWords en hebben we de ontwikkelingen altijd scherp in de gaten gehouden. Hierdoor hebben we door de jaren heen een AdWords strategie ontwikkeld die voor ieder type webshop het maximale rendement kan behalen. De manier waarop we campagnes bouwen heeft voor al onze klanten succes opgeleverd, zo hebben we ons als een echte AdWords specialist bewezen.

We zien vaak dat ondernemers eerst zelf proberen om AdWords campagnes te bouwen. Dit resulteert vaak wel in conversies, maar men behaalt niet het gewenste rendement. Hiervoor is het noodzakelijk om een AdWords specialist mee te laten kijken. Na een eerste analyse zullen al veel zaken aan het licht komen die snel een verbetering zijn voor uw campagnes; quick wins dus!
Tom Freriks, E-commerce Marketeer

Neem contact met ons op!

+31 (0)85 2100 818

Bert vertelt u graag meer over de mogelijkheden die we op deze pagina beschrijven. Hij bekijkt direct uw webshop en kan daardoor snel aangeven welke vorm van advies bij uw webshop past. Neem eenvoudig contact met ons op.

Zaken die vaak niet optimaal verlopen

Conflicterende zoekwoorden

Binnen verschillende campagnes of advertentiegroepen

Campagnetypes benutten

Niet benutten van alle mogelijkheden zoals remarketing

Verkeerde bestemmings-URLs

Verkeerde keuze van
bestemmings-URLs

Advertentie-extensies gebruiken

Niet of te weinig gebruik maken van advertentie-extensies.

Herkent u één van deze zaken binnen uw AdWords account?

Dan is het goed om eens advies in te winnen bij een AdWords specialist. Bij Evoworks zijn al onze E-commerce marketeers AdWords gecertificeerd en hebben ze ruime ervaring met het managen van middelgrote tot grote AdWords accounts. Kunt u wel wat specialistisch advies gebruiken en wilt u weten wat we precies voor u kunnen doen? Lees hieronder dan snel verder.

Wat we voor u doen

Als E-commerce partij zijn we dagelijks bezig met het beheren van grote AdWords accounts waardoor we alle mogelijkheden kennen. Ondanks dat ieder account een andere aanpak behoeft, slagen we er altijd in om op termijn samen met u een rendabele campagne neer te zetten. Onze AdWords specialisten kunnen u altijd van advies voorzien wanneer u daar behoefte aan hebt. Wanneer u met een van onze AdWords specialisten een adviestraject ingaat, dan zullen we een aantal stappen ondernemen om een passend en gewenst advies te geven.

Hoe gaan wij te werk?

1. Introductiegesprek

We stellen samen uw doelstellingen vast, bepalen welke strategie we gaan hanteren voor de periode waarin we samenwerken, kiezen segmenten waarop de focus komt te liggen en bepalen een budget dat nodig is om de doelstellingen te kunnen realiseren.

2. Analysefase

Uw AdWords specialist gaat de huidige AdWords campagnes analyseren en zal vervolgens een verbeterplan opstellen. Quick wins kunnen al snel ontstaan door de eerste analyse. Deze zullen telefonisch met u worden besproken en u kunt deze vervolgens zelf doorvoeren.

3. Bouwfase

U gaat zelf aan de slag met het bouwen en optimaliseren van de AdWords campagnes op basis van het verbeterplan. In veel gevallen zullen campagnes volledig herbouwd moeten worden. Uiteraard hoeft u dat niet alleen te doen. We calculeren een aantal uur per maand in om u telefonisch te begeleiden bij problemen waar u tegenaan loopt bij de implementatie van het verbeterplan.

4. Controlefase

Aangezien u bij dit traject zelf gaat bouwen, zullen we ook controlemomenten inplannen. We kijken dan of u alle zaken op de juiste manier doorvoert zoals dit geadviseerd wordt. We zullen contact met u opnemen als we zien dat de aanpassingen niet helemaal verlopen zoals we voor ogen hadden.

5. Optimalisatiefase

Optimalisatie van de campagnes zal pas na enige tijd kunnen plaatsvinden. Daarvoor is het noodzakelijk om voldoende data verzameld te hebben waarmee we betrouwbare conclusies kunnen trekken. Deze fase zal voor iedere webshop op een verschillend moment in het traject zijn. De ene shop heeft deze data namelijk eerder verzameld dan de andere shop. Uiteraard zullen we altijd kijken naar het rendement van de gebouwde campagnes en handelen wanneer de kosten te zwaar opwegen tegen de opbrengsten.
werkruimte 2

Welke investering moet ik doen?

We kunnen ons voorstellen dat dit een vraag is die u zich direct afvraagt. Het is per webshop verschillend hoeveel tijd gestoken kan worden in AdWords advies. Dit is vooral afhankelijk van het aantal campagnes dat u al hebt lopen en wat uw doelstellingen zijn.

Uit ervaring weten we dat een degelijk traject al snel een 10-20 uur per maand in beslag zal nemen. Een goede begeleiding in de bouw is namelijk noodzakelijk om de gewenste doelstellingen te kunnen behalen. Wilt u weten wat de mogelijke kosten zijn om een AdWords specialist mee te laten denken over de inzet van uw AdWords campagnes?

Toch liever uw AdWords volledig uitbesteden?

Natuurlijk kunt u er ook voor kiezen om alle AdWords werkzaamheden volledig uit te besteden. We kunnen alle werkzaamheden voor u uit handen nemen. Daarbij analyseren we uw campagnes, (her)bouwen we campagnes en optimaliseren we uw campagnes.

Heeft u interesse in een uitbestedingstraject? Bekijk dan meer informatie over AdWords uitbesteden. We leggen u exact uit wat u van ons kunt verwachten en welke stappen we doorlopen binnen dit traject.

AdWords uitbesteden