SEMrush - SEM powertool

Wat is SEMrush? SEMrush is een zeer geavanceerde search engine data tool die een uitgebreid overzicht geeft van de zoekmachine prestaties en mogelijke optimalisaties voor je webshop.

Terugblik op het Summer Camp van Copernica

Op donderdag 8 augustus was ik namens Evoworks aanwezig bij het Summer Camp van Copernica. Het was een dag vol interessante sessies die volledig toegewijd waren aan e-mail marketing. Super interessante onderwerpen zoals profielverrijking, deliverability en lead scoring kwamen aan de orde. Ook was er een volledige sessie toegewijd aan het uitlichten van de herhaalaankoop-campagne. Hierin werden praktijkvoorbeelden met de theorie gecombineerd wat resulteerde in een sessie van hoge kwaliteit.

User eXperience - digitaal voelen

Het begrip User eXperience, vaak afgekort tot UX, wordt steeds meer genoemd binnen de e-commerce. Digitaal verkopen is als vakgebied stukken verder dan het 10 jaar geleden was, en zodoende vullen we onze tijd niet meer alleen met het inrichten van digitale advertentiecampagnes, het optimaliseren van teksten voor zoekmachines en het versturen van e-mails; hoe onze doelgroep al deze aspecten ervaart is hetgeen dat ons nu het meeste bezighoudt.

Shopping Today 2019 met Evoworks

19 September 2019 is het weer zo ver: Shopping Today staat voor de deur. Dit eendaagse e-commerce kennisevent staat bekend als een dag waarop vooruit wordt gekeken naar de nieuwste ontwikkelingen binnen de e-commerce branche en de digitale toekomst. Ook dit jaar nemen we als partner weer deel aan dit event. We zijn de hele dag te vinden bij onze stand. Daarnaast geven we om 14.10 uur een kennissessie over geavanceerde methoden voor conversie optimalisatie. Meer weten? Lees dan snel verder.

Evoworks finalist Google Premier Partner Awards 2019

Vrijdag 16 augustus is Evoworks genomineerd voor de Google Premier Partner Awards 2019. En we hebben niet één, maar twee nominaties binnengesleept! Een nominatie betekent een erkenning voor de prestaties van de beste online marketingbureaus in heel Europa, het Midden-Oosten en Afrika.

Waarom Searchmetrics als SEO tool inzetten? [Review Searchmetrics]

Voor onze SEO analyses maken we binnen Evoworks gebruik van diverse betaalde en onbetaalde tools om de resultaten en kansen op het gebied van organische vindbaarheid voor onze klanten in kaart te brengen. Zo gebruiken we Google Search Console, Majestic.com, Screaming Frog, Google KeyWordPlanner én Searchmetrics. In dit blog reviewen we Searchmetrics.

Google Ads Remarketingtag plaatsen

Remarketing is een hele makkelijke manier om nog eens onder de aandacht te komen bij mensen die jouw website eerder bezocht hebben. Met Google Ads Dynamische Remarketing ga je nog een stapje verder. Hierbij adverteer je met specifieke producten die door een bezoeker bekeken zijn. Tijdens het surfen op andere websites wordt deze oud-bezoeker herinnerd aan die leuke schoenen die hij eerder bekeek, maar niet kocht. Misschien was er toen een reden om niet te converteren, maar die reden is er nu misschien niet meer is. Heb je een webshop en pas je geen dynamische productremarketing toe? Gemiste kans!*

Amazon product targeting voor sponsored products

Adverteren op Amazon, ook wel sponsored products genoemd, is een populaire en lucratieve manier om je omzet een boost te geven en de zichtbaarheid van je producten te vergroten. Sponsored products werken op pay-per-click (PPC) basis, dat betekent dat je alleen betaalt als iemand ook daadwerkelijk op je advertentie klikt. Advertenties op Amazon kunnen, afhankelijk van het type advertentie, in de organische zoekresultaten en op de productpagina`s van Amazon verschijnen. Tot november afgelopen jaar kon je als Seller op Amazon sponsored products alleen maar op keyword niveau targeten. Deze advertenties werden dan als sponsored products in de organische zoekresultaten getoond. Maar sinds afgelopen november heeft Amazon een nieuwe targeting mogelijkheid voor sponsored products geïntroduceerd: Targeting op productniveau.

Online cross-sells: Wat is het en waarom zou je het doen?

De meeste mensen zullen wel weten wat cross-sells zijn. In ieder geval wat ze inhouden als je een voorbeeld hoort. Denk aan alle keren dat je benzine of diesel gaat tanken en er wordt aan je gevraagd of je er een pakje kauwgom bij wilt kopen. Of bij het bestellen van een burger bij een fastfoodketen en je krijgt de vraag, “wilt u daar een menu van maken?”. Allemaal voorbeelden van cross-sells.

Google Store Visits: Offline omzet meten uit online ads

In het hedendaagse e-commerce landschap is steeds meer aandacht voor het samenspel tussen verschillende kanalen. En niet alleen tussen verschillende online kanalen, maar ook tussen online en offline. Ook dat is terecht. Een groot deel van alle transacties vindt namelijk nog steeds in fysieke winkels plaats. Het is dus niet zo vreemd dat het voor ondernemers met een webshop én fysieke winkellocaties heel interessant is om te weten wat het effect is van online op offline resultaat. Het probleem is dat het lastig is om dit effect te meten. Hoe kom je erachter dat iemand die jouw online advertentie heeft gezien, later een aankoop in de winkel heeft gedaan? Hier komt de Google Ads statistiek Store Visits zeer goed van pas.

Beter rendement?

Wij gebruiken cookies en verzamelen data om je ervaring continu te verbeteren op Evoworks.nl. Door onze website of diensten te gebruiken, stem je in ermee in dat wij deze gebruiken. Klik hier om onze Privacy & Cookie Policy te lezen.