Het conversiepercentage: hoe begrijp ik dit en wat doe ik er aan?

Meer omzet uit je bezoekers halen. Dat is waar conversieoptimalisatie om draait. Dit wordt veelal gemeten en beoordeeld met het conversieratio. Een percentage van het totaal aantal bezoekers dat een bestelling heeft geplaatst (of ander doel heeft voltooid). Maar hoe lees je nu het conversiepercentage en wat kun je er aan doen om dit te verbeteren? Dit blog helpt je om het conversieratio beter te begrijpen. Tevens geef ik je praktische tips waarmee je direct aan de slag kan gaan om het conversieratio op te krikken.

Wij stellen aan je voor: Mitchel

Mijn naam is Mitchel Kamper, ik ben 17 jaar en ik woon in Huissen. Ik ben eerstejaarsstudent op de clusteropleiding International Business & Marketing / Marketing & Communicatie aan het Rijn IJssel.

Net&Work 2019

Op 16 Februari mocht ik voor Evoworks naar Net&Work 2019 in Frankfurt. Net&Work is een e-commerce beurs georganiseerd door de Duitse Händlerbund. Tijdens dit event stonden er vier onderwerpen centraal: Shopsysteme & Tools, Marketplaces & Payment, Logistic & Internationalizing en Online Marketing. De beurs was voornamelijk gericht op bedrijven die hun producten online via Amazon en andere marktplaatsen willen verkopen. Aangezien een aantal van onze klanten al succesvol via Amazon verkoopt, is het voor ons een must dat we op de hoogte blijven van de nieuwste trends en ontwikkelingen binnen de branche. Er waren een aantal interessante keynotes die ik heb bijgewoond. In deze blog wil ik drie van deze keynotes toelichten.

4 tips voor het stimuleren van herhalingsaankopen

In mijn vorige blog hebben we het gehad over de ‘customer lifetime value’. Hierin heb ik uitgelegd wat CLV precies is, hoe je het berekend en waarom het lucratief kan zijn voor jouw bedrijf. Aan het einde van de blog had ik beloofd om in mijn volgende blog tips te geven over het stimuleren van herhalingsaankopen en het vergroten van de CLV. Vandaag geef ik een aantal tips waar jouw bedrijf aan zou kunnen werken om meer winst te genereren.

Maak kennis met Ezra!

Mijn naam is Ezra Gans en ik ben 21 jaar. Geboren in Amersfoort en nu woonachtig in Arnhem. Ik zit op het Rijnijssel en na mijn Dtp (desktop publishing) opleiding afgrond te hebben, ben ik verder gegaan met de opleiding mediavormgeving richting grafisch. Mijn laatste jaar is aangebroken. Na een aantal stages succesvol afgerond te hebben, heb ik nu de kans om mijn eindstage bij Evoworks te doen, waar ik erg veel zin in heb.

Customer Lifetime Value

Het is even geleden sinds we er over hebben geschreven, maar het is belangrijk om het geheugen weer even op te frissen en je meer te vertellen over herhalingsaankopen. Als online marketing bureau zien we namelijk bij nieuwe klanten vaak nog enkele struikelblokken op dit gebied. Bedrijven stoppen veel tijd en geld in het verkrijgen van nieuwe klanten. Echter, wat sommige bedrijven vergeten is om ook tijd en geld te stoppen in het behouden van bestaande klanten. Het behouden van bestaande klanten is namelijk zeer lucratief. Waarom het loont om ook te focussen op bestaande klanten bespreken we hieronder.

5 gouden SEO tips voor Valentijnsdag

Op donderdag 14 februari is het weer zover: Valentijnsdag. Het perfecte moment om je geliefde eens even lekker in het zonnetje te zetten. Maar vergeet niet dat deze dag ook een uitgelezen kans is om als webshop commercieel op in te haken. Jij kunt jouw content namelijk uitstekend optimaliseren om de zoekenden te kunnen helpen! Maar hoe pak je dit nou handig aan? Wij geven je alvast 5 SEO tips om jouw webshop klaar te stomen voor de internationale dag van de liefde.

Dit is Julia!

Mijn naam is Julia Derksen en ik ben 22 jaar oud. Ik ben studente Commerciële Economie aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen waar ik nu begin aan de laatste fase, het afstuderen. Ik ga voor Evoworks onderzoek doen naar het effect van een goede klantenservice op webshops zodat Evoworks in de toekomst hier nog beter advies over kan geven aan deze webshops en zij hier optimaal profijt van hebben.

De meest populaire zoekopdrachten van 2018

Het nieuwe jaar is weer begonnen. Maar voordat je weer wordt voorzien van alle nieuwe en handige SEO tips van 2019, wil ik eerst nog even met je terugblikken op vorig jaar. We googelen er met zijn allen jaarlijks heel wat af, maar dat is natuurlijk niks nieuws. Google is namelijk onze grootste vriend die antwoord geeft op al onze brandende vragen. Ieder jaar maakt Google bekend wat de meest trending zoekopdrachten van het afgelopen zijn geweest en dus wat de populairste onderwerpen van dat jaar waren.

Goede voornemens 2019

2018 hebben we afgesloten met een knal, nu op naar een nieuw en blanco 2019. Het is tijd voor goede voornemens! En dan hebben we het niet over de standaard voornemens die we uiteindelijk toch weer laten varen. We weten allemaal dat het je ook dit jaar niet gaat lukken om meer te gaan sporten, gezonder te eten en minder te stressen. Hoewel, minder stressen op het werk daar kunnen wij je wel bij helpen. Om je een handje te helpen hebben we namelijk een aantal goede voornemens voor op het werk voor je opgesteld.

Beter rendement?

Wij gebruiken cookies en verzamelen data om je ervaring continu te verbeteren op Evoworks.nl. Door onze website of diensten te gebruiken, stem je in ermee in dat wij deze gebruiken. Klik hier om onze Privacy & Cookie Policy te lezen.