Google Store Visits: Offline omzet meten uit online ads

In het hedendaagse e-commerce landschap is steeds meer aandacht voor het samenspel tussen verschillende kanalen. En niet alleen tussen verschillende online kanalen, maar ook tussen online en offline. Ook dat is terecht. Een groot deel van alle transacties vindt namelijk nog steeds in fysieke winkels plaats. Het is dus niet zo vreemd dat het voor ondernemers met een webshop én fysieke winkellocaties heel interessant is om te weten wat het effect is van online op offline resultaat. Het probleem is dat het lastig is om dit effect te meten. Hoe kom je erachter dat iemand die jouw online advertentie heeft gezien, later een aankoop in de winkel heeft gedaan? Hier komt de Google Ads statistiek Store Visits zeer goed van pas.

Organische prestaties boosten binnen social media marketing

De sociale media zijn haast niet meer weg te denken. We staan ermee op en we gaan ermee naar bed. Hier maken wij als bedrijven natuurlijk handig gebruik van. Het biedt ons kansen om interactief met onze gewenste doelgroep in contact te komen. Zo draait het niet alleen om het bereiken van jouw doelgroep, maar ook om het inspelen op de behoefte van jouw doelgroep en ze te assisteren. Maar hoe zorg je er nou voor dat je de juiste doelgroep bereikt en de gewenste interactie creëert, zonder ervoor te betalen? Er zijn een aantal punten waar je rekening mee dient te houden bij het toepassen van social media marketing.

Wij stellen aan je voor: Julia

Op 13 juni 2019 ben ik begonnen als E-commerce Marketeer bij Evoworks. Ik ben mijn carrière begonnen in de reiswereld. Nadat ik heel wat nachtelijke uurtjes en weekenden had gewerkt voor blije, en niet zo blije vakantiegangers, ben ik overgestapt naar administratief werk. Als administratief medewerker moest ik veel data analyseren en rapporteren en ik merkte dat dit me goed lag. Ik ben toen opzoek gegaan naar een opleiding die daarbij aansloot en kwam terecht bij de opleiding E-commerce aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen. Tijdens deze opleiding heb ik de carrière switch gemaakt naar online marketeer.

Kwalitatief gebruikersonderzoek – van data naar inzicht

Testen is het sleutelwoord binnen online marketing. We testen alles, van advertentieteksten tot de kleur van een call-to-action knop. De reden voor dit soort testen ligt vaak voor de hand: we zien in ons Google Ads account of in Google Analytics dat respectievelijk het doorklik- of conversiepercentage daalt en bedenken oplossingen om advertenties en belangrijke touch points beter op te laten vallen. Maar wat als je nou niet direct een reden ziet om tot dit soort hypothesen te komen? Kwalitatief onderzoek naar de gebruiksvriendelijkheid kan een wereld voor je openen.

Google Retail Seasonal Summit 2019

Donderdag 23 mei 2019 was ik aanwezig bij het Google event voor retail. Dit event stond volledig in het teken van het vakantieseizoen waarbij het volgende vraagstuk centraal stond: “So how to win this holiday season”. In deze samenvatting van de dag vind je een aantal tips om je het beste voor te bereiden op deze periode rondom december.

Gold Sponsor Webwinkel Vakdagen

Evoworks is de komende drie jaar de nieuwe Gold Sponsor van de Webwinkel Vakdagen. In dit blog vertellen we je graag wat meer over dit sponsorship.

De kracht van inhakers

Als je onze blogs leest dan zie je ze ongetwijfeld regelmatig voorbij komen: inhakers. En wie kent deze trend tegenwoordig niet? Met creatieve content slim inspelen op actuele gebeurtenissen om zo jouw doelgroep op een leuke manier te bereiken. Dat het aanspreekt en werkt is één ding dat zeker is, maar wat is nou precies de kracht van inhakers? En moet je als online business hieraan meedoen of juist niet? Lees het in deze blog!

Voorkom dat jouw e-mails verdwijnen in de spambox

Deliverability binnen e-mail marketing, wie kent het niet. Het is en blijft een enorm belangrijk onderdeel. Eigenlijk wordt het steeds belangrijker omdat de filters van e-mail clients ook steeds strenger en slimmer worden. Hiermee bedoelen we dat e-mail clients sneller geneigd zijn om e-mails te laten verdwijnen in spamboxen. Dit wil je natuurlijk voorkomen. Enerzijds wil je dat al jouw e-mails bij de doelgroep terecht komen, maar anderzijds wil je de deliverability zo hoog mogelijk houden om niet te verdwijnen in de spambox. In het kader van voorkomen is beter dan genezen, geef ik je in deze blog een aantal tips mee om te voorkomen dat jouw mails verdwijnen in de spambox.

Google Marketing Live 2019

Google Marketing Live: Be there when it matters, be useful throughout the journey and be responsible to your users. Het Google Marketing Live event was verhelderend, innovatief en geweldig! Heb je het event gemist? No worries, we’ve got you covered! Wij hebben de belangrijkste uitkomsten van Google Marketing Live voor je op een rijtje gezet.

Wat je hebt gemist op the Facebook Developer Conference!

Vond je een tripje naar San Jose iets teveel van het goede en heb je de live stream van het Facebook Developer Conference gemist? Geen probleem! Wij hebben de belangrijkste uitkomsten van de F8 voor je op een rijtje gezet.

Beter rendement?

Wij gebruiken cookies en verzamelen data om je ervaring continu te verbeteren op Evoworks.nl. Door onze website of diensten te gebruiken, stem je in ermee in dat wij deze gebruiken. Klik hier om onze Privacy & Cookie Policy te lezen.