10 manieren om verkeer te genereren zonder Google

Via Google AdWords en de organische (niet-betaalde) resultaten van Google kun je veel verkeer naar je webshop genereren. Om niet te afhankelijk te zijn van Google en bovendien nóg meer verkeer te genereren is het goed om ook via andere kanalen bezoekers te verkrijgen. In dit artikel 10 manieren om verkeer te genereren zonder Google.

generate-traffic

  1. Bing

Hoewel Google, zeker in Nederland, veruit het grootste marktaandeel heeft (ruim 90%) gebruikt toch een niet te verwaarlozen deel van de Nederlanders de zoekmachine Bing. Omdat de concurrentie, en daarmee de CPC, lager is dan in Google, is het goedkoper om bezoekers naar je webshop te genereren door te adverteren met Bing Ads.

  1. Adverteren op relevante websites

Uiteraard wil je relevante bezoekers op je webshop. Daarom kan het erg interessant zijn te adverteren op websites die gerelateerd zijn aan de jouwe. Ga op zoek naar partners en denk daarbij niet teveel in hokjes. Verkoop je bijvoorbeeld LED lampen dan is een website gerelateerd aan verlichting erg interessant, maar ook websites over wonen of energiebesparing kunnen interessant zijn.

  1. Vergelijkingssites

Ze zijn bijna niet meer te negeren: vergelijkingssites als Beslist.nl en Kieskeurig hebben een groot aantal bezoekers. Door je webshop hier te vermelden genereer je specifiek verkeer naar je productpagina's. Daarmee is de kans op een conversie hoog.

  1. Affiliate marketing

Affiliate marketing is een ideaal kanaal om het aantal bezoekers naar je webshop te vergroten. Daarnaast is het ook een goed middel om de naamsbekendheid te verhogen onder een relevante doelgroep. Bovenstaande manieren om meer verkeer te genereren naar je webshop brengen allen kosten met zich mee. Maar ook zonder kosten te maken kun je meer verkeer genereren. Hieronder volgen 6 manieren.

  1. Reageren op blogartikelen

Door te reageren op blogartikelen binnen je branche zul je niet veel verkeer naar je website genereren, maar wel relevant verkeer. Daarnaast bouw je ook autoriteit op binnen de branche waarin je actief bent. Het doel is dan ook om niet alleen een link achter te laten maar ook echt een waardevolle inhoudelijke reactie te geven.

  1. Gastbloggen

In plaats van reageren kun je er ook voor kiezen een gastblog te schrijven voor één van de belangrijkste blogs in jouw branche. Ook op deze wijze bouw je autoriteit op in de branche waarin je actief bent.

  1. Actief zijn in een forum

Nederland kent een groot aantal veelbezochte forums. Afhankelijk van de branche waarin je actief bent kan het erg interessant zijn om actief te zijn in een (branchegerelateerd) forum. Hier kun je je expertise over de branche kwijt en bovendien regelmatig linken naar je webshop, waardoor je verkeer genereert. Daarnaast kun je hier wellicht ideeën op doen voor nieuwe producten of mogelijke samenwerkingspartners. Gerelateerde forums vind je door in Google 'keyword inurl:forum' te gebruiken.

  1. Social media

Verschillende social media netwerken kunnen verkeer naar je website genereren, veel verkeer zelfs. Door regelmatig nuttige en grappige content te delen op bijvoorbeeld Facebook, Twitter of Youtube kun je meer betrokkenheid creëren en bezoekers naar je webshop trekken. Deel bijvoorbeeld je blogartikelen via social media.

  1. Opname in directories en startpagina's

Vermeldingen in directories en aanvragen voor een link op een startpagina worden vooral gedaan omdat ze handig zijn voor SEO. Maar opnames in populaire directories en startpagina's kunnen ook voor meer verkeer zorgen. Denk daarbij bijvoorbeeld aan vermeldingen als op detelefoongids.nl of op startpagina's die hoog scoren in de zoekmachines.

  1. Tweedehands websites

Vrijwel alle tweedehands websites bieden ook de mogelijkheid om advertenties aan te maken voor nieuwe producten. Daarmee kun je gericht verkeer genereren naar de productpagina's van je webshop.

Beter rendement?

Wij gebruiken cookies en verzamelen data om je ervaring continu te verbeteren op Evoworks.nl. Door onze website of diensten te gebruiken, stem je in ermee in dat wij deze gebruiken. Klik hier om onze Privacy & Cookie Policy te lezen.