10 waardevolle linkbuilding tactieken

De term linkbuilding wordt de afgelopen jaren steeds meer verguisd. Wij spreken zelf ook liever van autoriteit verhogen. Desalniettemin zijn links (zowel interne als externe links) nog steeds een belangrijke ranking factor voor zoekmachines en dan ook een belangrijk onderdeel van SEO. Er bestaan vele manieren om links te verkrijgen. In dit artikel 10 waardevolle linkbuilding tactieken om links te genereren naar je website. 1. Plaats een blog op je website Door regelmatig content te plaatsen creëer je op regelmatige basis (interne) links. Daarnaast kun je met goede content externe links aantrekken. Bovendien is 'fresh content' belangrijk voor zoekmachines. Een blog is dan ook één van de belangrijkste bronnen voor het genereren van links. 2. Maak gebruik van interne links Interne links zijn van groot belang. Enerzijds om zoekmachines te leren welke pagina's/onderwerpen belangrijk zijn op je website en anderzijds om bezoekers langer op je website te houden. Het voordeel van interne links is dat je er volledige controle over hebt. Maak dan ook gebruik van interne links. 3. Vraag bekenden om een link Waarom moeilijk doen als het gemakkelijk kan. Vraag vrienden, familie, collega's, klanten, leveranciers of andere bekenden met een website om een link. Let er wel op dat de website enigszins relevant is aan jouw website, omdat de link anders weinig waarde zal hebben. 4. Onderzoek het linkprofiel van concurrenten Tools helpen je enorm om ideeën op te doen voor het verkrijgen van links. Bekijk met behulp van een backlink tool als Open Site Explorer of Majestic SEO het linkprofiel van je belangrijkste concurrenten. Sorteer de links en benut de beste kansen om ook een link te verkrijgen van websites die linken naar je concurrent. 5. Gastbloggen Zeker wanneer je eigen blog nog weinig gelezen wordt is het interessant om een gastblog te schrijven. Ga op zoek naar blogs relevant aan je website en benader ze of ze interesse hebben in een gastblog. Zorg ervoor dat je blogartikel een echt toegevoegde waarde is. Het levert je een goede link op en bovendien extra naamsbekendheid en verkeer naar je website. 6. Schrijf how-to's Een groot deel van de zoekopdrachten in Google is probleemgerelateerd. Door een how-to te schrijven of zelfs een video op te nemen creëer je waardevolle content voor de bezoeker en content die snel gedeeld zal worden. 7. Maak een wiki Maak een wiki van termen die voor jou als vakman voor zich spreken maar voor anderen niet. Zo word je gezien als een expert in de branche en bovendien heeft het de potentie om veel links te genereren. 8. Creëer content voor een bepaald moment Door de juiste content op het juiste moment te creëren kun je veel aandacht verkrijgen. Denk daarbij aan feestdagen als valentijnsdag, moederdag of kerstmis. 9. Maak een infographic Een infographic is een populaire manier om grafisch data te presenteren. De infographic leent zich uitstekend om gedeeld te worden via social media en bovendien zullen ook andere bloggers interesse hebben om over de infographic te schrijven. Zo creëer je snel veel links. 10. Reageer op forums Het reageren op forums die zich richten op jouw branche is erg interessant om je website onder de aandacht te brengen bij de juiste doelgroep. Het zijn meestal no-follow links, maar ook deze links zijn waardevol om een natuurlijk linkprofiel op te bouwen.
job-image
10 Manieren om je webshop sneller te maken
27 februari 2020
Lees Meer
job-image
50 conversie tips: verbeter je conversiepercentage
19 februari 2020
Lees Meer
job-image
Webwinkel Vakdagen 2020
23 januari 2020
Lees Meer

Nieuwsbrief

MEER WETEN? STEL ONS JE VRAAG!

+31 85 2100 818 info@evoworks.nl