5 SEO suggesties voor Moederdag

Op zondag 13 mei is het weer zo ver: Moederdag. Heb je al nagedacht over het optimaliseren van je website om de zoekenden te kunnen helpen? Misschien heeft je PR- en sociale media strategie nog een beetje (extra) aandacht nodig? Wij geven je alvast 5 SEO tips om je webshop te optimaliseren voor moederdag!

5 SEO Tips om je webshop te optimaliseren voor moederdag!

1. Voeg nieuwe content toe met een Moederdag thema, zoals '10 Tips voor perfecte geschenken voor moederdag' of 'Moederdag wish list'.
Het is de bedoeling om hiermee je doelgroep te bereiken, ze te inspireren en uiteindelijk ook daardoor te laten converteren. Zorg ervoor dat je hierbij inhoudelijk goede tips en informatie geeft. Een zoekwoordonderzoek zou interessant zijn om te zien welk moederdag onderwerp het meest interessant is om content omheen te creëren. Maak het aantrekkelijk en relevant voor je doelgroep. Wanneer de content je doelgroep niet aanspreekt, zal het weinig tot geen effect hebben. Zorg voor een niet-commerciële insteek bij de content, en zorg ervoor dat de tekst een informatieve en inspirerende boodschap heeft. Deze content kun je op een hiervoor speciaal gemaakte landingspage plaatsen d.m.v. een blog of door tijdelijk een categorie hiervoor toe te voegen in de shop.

2. Voeg trefwoorden toe en optimaliseer je title-tags.
Title-tags zijn absoluut één van de belangrijkste aspecten wanneer het gaat om het algoritmische gewicht dat ze krijgen van zoekmachines. Als je tassen verkoopt zou je ervoor kunnen kiezen om in deze periode je title tag te veranderen van bijvoorbeeld ‘tassen’ naar ‘tassen voor Moederdag’. Verder zijn de meta title, H1, H2’s en opbouw van de content (alinea’s, bulletpoints) ook heel relevant om goed op het onderwerp te ranken.

3. Optimaliseer de Meta Description zodat je cruciale zoektermen kunt vastleggen
Optimaliseer de Meta Description naar Moederdag in deze periode. Ondanks dat het geen belangrijke invloed heeft op de ranking in de zoekmachines, kan het wel voor traffic zorgen. Spreekt de meta description aan, dan is de doelgroep eerder geneigd hierop te klikken. Je moet je doelgroep ermee overtuigen om jouw pagina te bezoeken.

4. Bouw follow-links naar specifieke Moederdag-pagina's.
Dit verbetert je autoriteit voor het desbetreffende thema, in dit geval moederdag. Alhoewel het lastig kan zijn om dit voor elkaar te krijgen en het tijdrovend is, kan het je wel veel opleveren. Is het niet voor nu, dan wel op termijn. Zorg ervoor dat pagina’s in de webshop, bijvoorbeeld vanaf de homepage en belangrijke categorieën, linken naar deze pagina. Ook is het belangrijk dat je linkjes krijgt vanaf externe webpagina’s naar de desbetreffende pagina.

5. Publiceer een persbericht over Moederdag
Om de verkoop voor Moederdag een boost te geven kun je een persbericht publiceren welke geoptimaliseerd is met de belangrijkste zoektermen. In dit geval is het dus niet een echt ‘persbericht’, maar een persbericht met gecreëerde moederdag content welke je kunt delen via social media. Geef het een aansprekende titel zoals bijvoorbeeld ‘Het perfecte moederdag geschenk’. De titel moet er al voor zorgen dat het persbericht wordt opgepakt door relevante nieuwsbronnen. Verwacht van moederdag geen grote omzetstijging. Deze dag kan een mooi moment zijn om op te vallen op Social Media en kan op deze manier je branding te boosten en de betrokkenheid van de klant te vergroten.

job-image
10 Manieren om je webshop sneller te maken
27 februari 2020
Lees Meer
job-image
50 conversie tips: verbeter je conversiepercentage
19 februari 2020
Lees Meer
job-image
Webwinkel Vakdagen 2020
23 januari 2020
Lees Meer

Nieuwsbrief

MEER WETEN? STEL ONS JE VRAAG!

+31 85 2100 818 info@evoworks.nl