In 5 stappen het vertrouwen in je webshop verbeteren

De bezoekers van je webshop hechten steeds meer waarde aan de mening en ervaringen van anderen. Zorg dat je doelgroep de zekerheid krijgt die ze nodig heeft voor ze overgaat tot een aankoop. Verbeter het vertrouwen in je webshop!

1) Reviews

Reviews geven je bezoekers een zekerheid over je webshop of de producten die je verkoopt. Er zijn diverse varianten van reviews:

Webshop review:

Webshop reviews zijn een steeds meer gebruikte manier om consumenten een beoordeling te laten geven via een reviewsite. Het aantal beoordelingen kan op de homepage van je webshop worden getoond zodat bezoekers direct zien hoe tevreden (of ontevreden) andere bezoekers over je webshop zijn. Daarnaast geeft het aanwezig zijn op een reviewsite als voordeel dat er beoordelingssterren bij je advertenties en organische zoekresultaten kunnen worden getoond. Enkele externe review aanbieders: KiyOh, Trustpilot, Feedbackcompany & Thuiswinkel

Product review:

Zoals de naam al verklapt, zijn product reviews beoordelingen die je klanten kunnen plaatsen bij een gekocht product. Door een cijfer of sterren weer te geven bij het product, kunnen bezoekers zien hoe tevreden eerdere kopers met/over het product zijn.

Klantervaringen:

Vraag je klanten om een stukje te schrijven over je webshop, de dienstverlening of het personeel. Waarom hebben ze bij jouw webshop hun aankoop gedaan. Plaats deze ervaringen op je website.

2) Keurmerken

Keurmerken geven je bezoekers een bepaalde garantie van kwaliteit. Er zijn diverse keurmerken die verschillende eigenschappen voor jouw webshop kunnen vertegenwoordigen. Indien je al aangesloten bent bij een keurmerk, plaats deze dan op uw website! Geef toekomstige bezoekers het vertrouwen dat ze nodig hebben in je webshop. Nog geen keurmerk? Kijk eens welke keurmerken geschikt zijn voor jouw webshop. Enkele voorbeelden zijn de Thuiswinkel Waarborg, Webshop Keurmerk, Qshops Keurmerk of Safe2Shop Keurmerk.

3) Social proof

Aanwezigheid op Social Media kan op meerdere vlakken bijdragen voor je webshop. Social Media geeft de mogelijkheid om snel en gemakkelijk in contact te staan met je klanten. Daarnaast geeft het bezoekers die je webshop nog niet kennen, het vertrouwen dat de winkel echt is en dat andere mensen daar al eerder producten hebben afgenomen.

4) Locatie / Afhaalpunt

Heb je naast een webshop ook een fysiek verkooppunt of afhaalpunt? Vermeld de contactinformatie en een eventuele afbeelding van de winkel of route op je website.

5) Commercieel

Stap 5 gaat over het verhogen van je conversiepercentage door getallen in je webshop te benoemen. Net als bij reviews is het mogelijk om dit toe toe te passen voor je webshop of voor de producten.
105.000 klanten gingen u voor 98 klanten hebben dit product gekocht 23 keer verkocht

Wil je meer weten over het verbeteren van het vertrouwen van je webshop of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op, we helpen je graag verder!

job-image
10 Manieren om je webshop sneller te maken
27 februari 2020
Lees Meer
job-image
50 conversie tips: verbeter je conversiepercentage
19 februari 2020
Lees Meer
job-image
Webwinkel Vakdagen 2020
23 januari 2020
Lees Meer

Nieuwsbrief

MEER WETEN? STEL ONS JE VRAAG!

+31 85 2100 818 info@evoworks.nl