50 conversie tips: verbeter je conversiepercentage

Het conversiepercentage van je website is afhankelijk van heel veel factoren. Daarom lijkt het soms een ongrijpbaar fenomeen, maar niets is minder waar. Door continu te blijven testen kun je het conversiepercentage van je website verhogen. In dit artikel geven we je 50 conversie tips waar ook jij hopelijk je conversiepercentage mee kunt verhogen. Kijk welke conversie tips voor jou van toepassing zijn, want wat voor de ene website werkt kan voor een andere website niet werken, en ga aan de slag met conversie optimalisatie.

Op een rij: 50 conversie tips

1. Blijf continu (a/b) testen met aspecten op je website: kleuren, knoppen, productvolgorde, grootte van productafbeeldingen en formulieren enz.

2. Test de tekst van je call to action.

3. Gebruik eenzelfde kleur voor je call to action in het gehele bestelproces.

4. Plaats je call to action bovenaan elke pagina.

5. Laat de call to action opvallen in het design.

6. Communiceer schaarste: schaarse producten / diensten worden aantrekkelijker bevonden.

7. Plaats een live chat op je website. Zopim biedt een chatvenster aan dat volledig aan te passen is aan het design. Op deze manier creëer je veel vaker interactie met je bezoekers.

8. Zorg voor een duidelijke klantenservice pagina waar de bezoeker (snel) kan vinden wat hij zoekt: verzendkosten, levertijd, retourbeleid, telefoonnummer enz.

9. Test met een langere garantieduur.

10. Creëer content gericht op verschillende type persona's.

11. Schrijf wervende teksten op je categoriepagina's en productpagina's.

12. Plaats de meest belangrijke content bovenaan de pagina.

13. Gebruik activerende woorden als 'koop nu', 'bekijk nu'.

14. Schrijf in voordelen voor de klant in plaats van specificaties.

15. Gebruik witruimte op een effectieve manier om het oog van de bezoeker naar het gewenste doel te leiden.

16. Zorg ervoor dat alle pagina's bereikbaar zijn binnen 3 klikken.

17. Laat social proof terugkomen op je website (Facebook likes, Twitter volgers).

18. Maak gebruik van testimonials.

19. Voorkom slechte publiciteit en ga goed om met klachten.

20. Verzend je producten gratis.

21. Voorkom dat bezoekers zich eerst moeten registreren voordat ze een aankoop doen.

22. Laat de klant zien wat de levertijd van de producten is in de winkelwagenpagina.

23. Maak gebruik van een onestepcheckout om het aantal punten waarop de bezoeker af kan haken te beperken.

24. Vertoon vinkjes of highlight het invoerveld groen wanneer men iets correct heeft ingevuld in de onestepcheckout.

25. Laat een voortgangsbalk zien in de onestepcheckout.

26. Toon productafbeeldingen in de onestepcheckout.

27. Vraag geen overbodige informatie van de klant.

28. Gebruik echte foto's in plaats van stock foto's.

29. Werk met kortingscodes.

30. Overweeg gebruik te maken van een spaarprogramma wanneer een klant vaak terugkomt om opnieuw te kopen.

31. Gebruik duidelijke productafbeeldingen en bied de mogelijkheid om in te zoomen.

32. Plaats de meest belangrijke producten vooraan op je categoriepagina.

33. Maak gebruik van een FAQ voor elk product om vragen weg te nemen.

34. Vermeld je belangrijkste USP's in de header van je website.

35. Overweeg het gebruik van een keurmerk door je aan te sluiten bij een partij als het Thuiswinkel waarborg.

36. Laat bezoekers op de juiste pagina landen vanuit je Google Ads campagnes. Ofwel de pagina die het meest relevant is voor de zoekopdracht.

37. Analyseer het onderscheidend vermogen ten opzichte van je concurrenten.

38. Maak gebruik van een goede zoekfunctie. Maak je gebruik van de standaard Magento zoekfunctie, stuur zoekopdrachten dan door naar de meest geschikte pagina's.

39. Bekijk op welke termen bezoekers zoeken binnen je website. Het geeft je informatie over producten die je toe kunt voegen aan je assortiment en bovendien geeft het een belangrijke indicatie of de menu structuur duidelijk is.

40. Zorg voor voldoende betaalmogelijkheden. Alleen iDeal is wat magertjes.

41. Maak gebruik van genoeg sorteeropties zodat de klant kan vinden wat hij zoekt.

42. Zorg voor voldoende filtermogelijkheden wanneer je een groot assortiment producten verkoopt.

43. Optimaliseer filterpagina's met behulp van de Magento extensie ''Amasty Layered Navigation''.

44. Geef klanten de mogelijkheid je webshop / producten te beoordelen en laat de waardering duidelijk terug komen op de website.

45. Gebruik breadcrumbs om de navigatie op je website te verduidelijken.

46. Maak een mooie unieke bedankpagina waarin je klanten een korting geeft op een volgende aankoop.

47. Optimaliseer de snelheid van je website. Onderzoek heeft aangetoond dat de snelheid van een website een sterke invloed heeft op het conversiepercentage.

48. Mensen houden van kortingen. Zorg dat je altijd een deel van je aanbod in de verkoop hebt.

49. Creëer unieke rich media content: video's, flash.

50. Respecteer de privacy van je bezoekers. Neem een privacy policy op op je website en geef nieuwsbriefinschrijvingen eenvoudig de mogelijkheid zich uit te schrijven.

Door

Jelle Borgonje
job-image
10 Manieren om je webshop sneller te maken
27 februari 2020
Lees Meer
job-image
50 conversie tips: verbeter je conversiepercentage
19 februari 2020
Lees Meer
job-image
Webwinkel Vakdagen 2020
23 januari 2020
Lees Meer

Nieuwsbrief

MEER WETEN? STEL ONS JE VRAAG!

+31 85 2100 818 info@evoworks.nl