Bekijk je MailChimp jaarprestaties met Annual Reports

Zoals ieder jaar stelt MailChimp een Annual Report op waarin statistieken, feitjes en leuke weetjes opgenomen worden over MailChimp en het gebruik van de diensten door klanten. Dit jaar pakken ze het iets anders aan. MailChimp heeft er namelijk voor gekozen om het Annual Report te personaliseren. Voor alle betaalde account is het mogelijk om nu een eigen rapport te genereren met je eigen statistieken, feiten en weetjes. In dit blogartikel bespreken we een aantal leuke onderdelen van het Annual Report en laten we je zien hoe je je eigen rapport kunt genereren. Het rapport is ingedeeld in de volgende onderdelen:

By The Numbers

De kans is groot dat je regelmatig je rapporten bekijkt per campagne. Het Annual Report biedt je echter ook inzicht in de prestaties van alle campagnes bij elkaar over het afgelopen jaar. Hieronder zie je bijvoorbeeld het aantal verkregen inschrijvers, het gemiddelde openings-percentage en het gemiddelde klik-percentage. Ook hebben ze de campagne toegevoegd waarbij de meeste inschrijvers zich uitgeschreven hebben voor je lijst. Vergelijk deze campagne dus goed met je beste campagne van het afgelopen jaar en weet daardoor waar de valkuilen voor komend jaar liggen.

Your Greatest Hits

Hier worden je beste campagnes weergegeven. Twee voorbeelden van statistieken die je hier terug zult vinden zijn:
  • Highest Open Rate: Hier tref je de campagne die het afgelopen jaar het vaakst geopend is. Het is verstandig om eens te kijken naar de onderwerpsregel die je hier gebruikt hebt. Wijkt deze veel af van onderwerpen die je in andere campagnes gebruikt? In dat geval kan je in 2015 gaan testen om onderwerpen op een vergelijkbare manier toe te passen.
  • Highest Click Rate: Dit is de campagne waarbij de meeste mensen hebben doorgeklikt naar je site. Bekijk eens de inhoud van deze mailing en probeer te achterhalen wat ervoor zorgde dat inschrijvers sneller doorklikken. Misschien heb je bijvoorbeeld een andere CTA button gebruikt.

Your Audience

Binnen dit onderdeel worden je inschrijvers besproken. Je treft hier een overzicht aan van de regio's waar de meeste inschrijvers zich bevinden. Ook zie je de 'Most Engaged Customers'. Deze klanten heb je waarschijnlijk zelf ook al regelmatig terug zien komen in je MailChimp resultaten. Is dit niet het geval? Ga dan eens nadenken over de manier waarop je deze inschrijvers kunt 'belonen'. Plaats ze bijvoorbeeld in een apart segment waarvoor je speciale aanbiedingen opzet. De kans is groot dat deze inschrijvers je mail zullen openen, een aankoop zullen doen of je mail naar andere relevantie prospects doorsturen.

Fun Facts

Dit onderdeel spreekt eigenlijk voor zich. Hier tref je leuke weetjes aan over je MailChimp account. Denk daarbij aan 'Your Biggest Fan' waarbij je de persoon ziet die het meeste van je campagnes geopend, geklikt en doorgestuurd heeft. Ook is bijvoorbeeld de maand waarin de meeste mensen zich ingeschreven hebben opgenomen met bijbehorende aantallen. Tot slot zijn er twee grafieken toegevoegd met de dag en het tijdstip met de beste open- en clickratio's.

Je eigen Annual Report genereren

Ben je nieuwesgierig geworden naar je eigen jaarprestaties? Je kunt je eigen Annual Report voor 2014 genereren via de Mailchimp site.
job-image
10 Manieren om je webshop sneller te maken
27 februari 2020
Lees Meer
job-image
50 conversie tips: verbeter je conversiepercentage
19 februari 2020
Lees Meer
job-image
Webwinkel Vakdagen 2020
23 januari 2020
Lees Meer

Nieuwsbrief

MEER WETEN? STEL ONS JE VRAAG!

+31 85 2100 818 info@evoworks.nl