Bloggen op je webshop: waarom?

Als eigenaar van een webshop heb je het waarschijnlijk erg druk met alle werkzaamheden die bij het onderhouden van je webshop en het succesvol verkopen van je producten komen kijken. Een blog op je website is dan wellicht geen prioriteit, maar toch is het aan te bevelen een blog te koppelen aan je webshop en hier regelmatig een nieuw blogartikel te plaatsen. We leggen je uit waarom een blog belangrijk is en hoe je met een blogartikel veel verkeer naar je website kunt trekken.

Waarom een blog interessant is

Het is om meerdere redenen interessant om een blog op je webshop te plaatsen. We sommen ze hieronder voor je op.

Meer bezoekers

Content is koning is een veelgehoorde uitspraak in het afgelopen jaar. En niets is minder waar; met goede content kun je meer bezoekers naar je website trekken. En niet alleen de bezoeker is er blij mee, ook zoekmachines houden van goede content. Het schrijven van blogartikelen is een uitstekend middel om met goede content hoog te scoren in de zoekmachines en op die manier meer verkeer én uiteindelijke meer omzet te creëren.

Goed voor SEO

Een blog is erg goed voor SEO. Omdat een blog regelmatig geüpdatet wordt (en je andere pagina's wellicht niet) zien zoekmachines dat je actief met je webshop bezig bent, en dit wordt gewaardeerd. Bovendien kun je in een blogartikel intern linken naar bepaalde pagina's op je website. Daarmee kun je belangrijke pagina's meer waarde toekennen.

Informatie verstrekken

Je categorie- of productpagina's volstoppen met lappen tekst ziet er niet altijd even mooi uit. In een blogartikel heb je alle ruimte om bijvoorbeeld uitgebreid over een merk te vertellen, over een nieuwe collectie of toepassingen van je producten. Ook kun je in een blogartikel andere informatie kwijt die je elders op de website nergens kwijt kunt. Denk hierbij bijvoorbeeld aan meer informatie over een bepaalde Facebook actie.

Contact met je bezoekers

Als webshop eigenaar heb je weinig opties om de dialoog met de bezoeker van je webshop aan te gaan. Uiteraard bestaat er de klantenservice en zijn ook social media kanalen zeer geschikt voor contact met je bezoekers aan te gaan, een blog is er nog één. Op je blog kun je bezoekers vrij laten reageren op de inhoud van je blogartikelen.

Merkidentiteit creëren

Met een blog kun je je webshop een gezicht geven en daarmee een merkidentiteit creëren. Je kunt de eigenschappen, waarden en passies van je bedrijf overbrengen op je doelgroep. Daarmee kun je een grotere loyaliteit bereiken.

Conclusie

We hebben je 5 redenen gegeven waarom je een blog op je webshop zou moeten plaatsen. In een volgend artikel leggen we je uit waar een goed blogartikel aan voldoet.

job-image
10 Manieren om je webshop sneller te maken
27 februari 2020
Lees Meer
job-image
50 conversie tips: verbeter je conversiepercentage
19 februari 2020
Lees Meer
job-image
Webwinkel Vakdagen 2020
23 januari 2020
Lees Meer

Nieuwsbrief

MEER WETEN? STEL ONS JE VRAAG!

+31 85 2100 818 info@evoworks.nl