Callout-extensies: nieuw in AdWords

Om je advertentie extra op te laten vallen heb je in Google AdWords de mogelijkheid advertentie-extensies toe te voegen. Met advertentie-extensies kun je een hogere doorklikratio realiseren en het is dan ook aan te bevelen hier altijd gebruik van te maken. Veelgebruikte extensies zijn sitelinks en de locatie-extensie. Regelmatig lanceert Google nieuwe extensies, en dit keer is de nieuwe callout-extensie uitgerold.

Wat is een callout advertentie-extensie?

Met de callout advertentie-extensie kun je enkele redenen waarom de consument juist bij jou moet kopen toevoegen aan je advertenties. Dit kunnen USP's zijn van je bedrijf, zoals 'gratis verzending' of 'snelle levering', maar ook belangrijke productgegevens of kortingen. Met de extensie kun je aan potentiƫle klanten direct de voordelen van je bedrijf of je productaanbod communiceren. De callout-extensies kun je toevoegen op accountniveau, campagneniveau of op advertentiegroepniveau. Zo kun je meer algemene callouts toevoegen op accountniveau of campagneniveau en meer specifiek op advertentiegroepniveau. Wanneer je callout-extensies hebt toegevoegd op advertentiegroepniveau zullen deze callouts de callouts op account- of campagniveau overrulen.

Gebruik de callout-extensies naast andere advertentie-extensies

De callout-extensies lijken erg op sitelinks, alleen het grootste verschil is dat de callouts geen link bevatten naar een pagina op je website. Belangrijk om te weten: de callouts worden vertoond als extra regel samen met andere advertentie-extensies als de oproep extensie en sitelinks. De extensie is dan ook goed te combineren met bijvoorbeeld sitelinks.

Callout-extensies aanmaken

De callout-extensies kun je aanmaken onder het tabblad 'advertentie-extensies' in Google AdWords. Hier kun je tevens aanvinken of de callout meer geschikt is voor mobiele apparaten. Je moet minimaal 2 en maximaal 4 callout-extensies aanmaken per niveau. Daarbij mag je gebruikmaken van maximaal 25 tekens. Of, en in welke mate, callouts daadwerkelijk vertoond worden hangt onder andere af van de positie van je advertentie en de prestaties van de callouts. Denk dus eerst goed na welke callouts voor jouw bedrijf of product het meest relevant zijn.

Tips voor goede callout-extensies

Callouts die kort, specifiek en uniek zijn zullen eerder goed presteren. Google geeft de volgende tips:
  • Hou de tekst kort: een maximum van 12-15 karakters is ideaal. Dit verhoogt het aantal callouts dat vertoond kan worden en geeft AdWords meer keuzemogelijkheden.
  • Wees specifiek: Indien mogelijk, wees zo specifiek mogelijk in de informatie die je laat zien. '41 inch beeldschermen' is bijvoorbeeld beter dan 'grote beeldschermen'.
  • Wees spaarzaam met hoofdletters: Google beweert dat ze geleerd hebben dat callouts zonder hoofdletter beter presteren dan met hoofdletter. '100% zijde' is bijvoorbeeld beter dan '100% Zijde'.
job-image
10 Manieren om je webshop sneller te maken
27 februari 2020
Lees Meer
job-image
50 conversie tips: verbeter je conversiepercentage
19 februari 2020
Lees Meer
job-image
Webwinkel Vakdagen 2020
23 januari 2020
Lees Meer

Nieuwsbrief

MEER WETEN? STEL ONS JE VRAAG!

+31 85 2100 818 info@evoworks.nl