Checklist: 8 acties om meer aandacht voor je blogartikel te krijgen

Het publiceren van kwalitatief hoogstaande blogartikelen is een belangrijke strategie om nieuwe bezoekers te trekken en waardevolle links naar je website te bemachtigen. Echter is het schrijven en plaatsen van een blogartikel niet genoeg. Daarom geven we je in dit blogartikel 8 acties die je kunt ondernemen na het plaatsen om meer aandacht voor je blogartikel te krijgen.

8 acties om meer aandacht voor je blogartikel te krijgen

1. Optimaliseer je blogartikel op een zoekwoord Kies een zoekwoord waar voldoende op gezocht wordt en optimaliseer je content hierop. Hierdoor heeft je artikel de potentie om goed te scoren in Google wat een behoorlijk effect op het aantal lezers zal hebben. De andere acties die we noemen zorgen dat je artikel meer autoriteit krijgt en daardoor een grotere kans heeft om goed te ranken op het gekozen zoekwoord. 2. Deel je artikel op social media Deel het artikel op je eigen social media accounts. Binnen je netwerk zitten waarschijnlijk mensen met dezelfde interesses en het artikel zullen waarderen. Bovendien zullen mensen binnen je eigen netwerk eerder geneigd zijn het artikel ook te delen. 3. Vraag collega's om het artikel te delen via hun social media Net als in je eigen netwerk, zullen ook collega's een netwerk hebben met mensen die dezelfde interesses hebben. Vraag je collega's dus ook of ze het artikel willen delen. 4. Deel je artikel via social nieuwssites Social nieuwssites bieden een uitstekende mogelijkheid om je artikel meer onder de aandacht te brengen. Zo kun je jouw artikel delen op Nujij en Ekudos. Bovendien zijn er mogelijk specifieke social nieuwssites binnen jouw branche waarop je het artikel kunt delen. 5. Reageer op andere artikelen Het achterlaten van waardevolle en behulpzame reacties op andere artikelen (waarbij je een link naar je eigen website kunt achterlaten) is een goede manier om meer verkeer naar je eigen website te trekken. Soms kun je ook direct naar je blogartikel linken als deze bijvoorbeeld een goede aanvulling is op het artikel dat je hebt gelezen 6. Benoem het blogartikel in de handtekening van je e-mail Als je regelmatig mails stuurt naar mensen binnen jouw branche, is de kans groot dat ze geïnteresseerd zijn in je blogartikel. Door het artikel in de handtekening van je e-mail te zetten, kun je deze mensen op de hoogte van je blogartikel brengen. 7. Plaats het blogartikel in een nieuwsbrief Als je een mailinglijst hebt met klanten en nieuwsbrieven verstuurd, is dit een uitstekende kans om je artikel te promoten. Bij een uitgebreid blogartikel kun je ook overwegen een mail specifiek op je blogartikel te richten. 8. Vraag andere bloggers om je blogartikel te plaatsen Probeer een netwerk op te bouwen met bloggers die dezelfde onderwerpen behandelen. Dit netwerk kun je gebruiken om je eigen artikelen te promoten. Vraag ze bijvoorbeeld jouw artikel ter aanvulling op een ander artikel uit te lichten. Kortom zijn er genoeg mogelijkheden om te zorgen dat je artikel meer aandacht krijgt. Uiteraard kan hier veel tijd in gaan zitten, maar zorgt wel voor een effectievere inzet van content marketing. Het is dan ook aan te raden om voldoende tijd vrij te maken voor de promotie van je artikelen dan dat je zoveel mogelijk artikelen schrijft die niets opleveren.
job-image
10 Manieren om je webshop sneller te maken
27 februari 2020
Lees Meer
job-image
50 conversie tips: verbeter je conversiepercentage
19 februari 2020
Lees Meer
job-image
Webwinkel Vakdagen 2020
23 januari 2020
Lees Meer

Nieuwsbrief

MEER WETEN? STEL ONS JE VRAAG!

+31 85 2100 818 info@evoworks.nl