Evoworks e-commerce marketing, van 2015 naar 2016

evoworks e-commerce marketingEvoworks e-commerce marketing, een terugblik op 2015 en de verwachtingen voor 2016. Het was echt een topjaar, 2015. Daarom wil ik beginnen met een dankwoord, dit voor onze klanten, mijn team en onze partners. Zonder hen was het allemaal niet mogelijk geweest. Zij helpen om het uiteindelijke doel uit het meerjarenplan mogelijk te maken: dé e-commerce marketing specialist van Nederland te worden. logo-thuiswinkel-vk200Gezonde groei in de vorm van records en accreditaties. Een aantal indrukwekkende records zijn gebroken. Daarnaast zijn we thuiswinkel.org business partner geworden en benoemde Google ons tot een "A categorie agency"! Uiteraard hebben we veel meer accreditaties binnen gehaald zoals van Bing en VWO. Indien geïnteresseerd zijn deze op de over ons pagina te vinden. De prestaties van onze klanten onderstrepen ons gezamenlijk succes over afgelopen jaar. Naast strategisch advies en uitvoerende ondersteuning werken wij ook met technische marketeers en e-commerce designers. Deze hebben onder andere geholpen bij de oplevering van deze conversie gerichte prachtshops: ledlampendirect-logo Vanhie-logo3 Let wel, wij bouwen niet en zullen dit nooit gaan doen, je kunt maar in 1 ding heel erg goed zijn, dus daar blijven wij bij. Een uitdaging voor mijn team en mijzelf over 2015 was een nieuwe situatie. Een aantal van onze klanten zijn marktleider (geworden) waardoor de manier van werken anders moest. Dan is het niet langer focussen op de eerste te worden, maar deze te blijven. Momenteel werken wij met plezier al voor acht marktleiders in Nederland en België. Nieuwe opdrachtgevers in 2015 e-commerce partnersOok hebben wij een aantal prachtige nieuwe opdrachtgevers en dus projecten verworven in 2015, waaronder Florale Haircare, DQ webshops, uwcartridgewinkel, Excluton en Fairplay. Dit is uiteraard maar een deel van onze nieuwe klanten, waarbij wij blij zijn met hen allemaal. DSC_0218Zoals al voorheen genoemd was dit alles niet mogelijk zonder het team. Waarbij wij in 2015 een aantal nieuwe e-commerce marketing experts hebben mogen verwelkomen die nu volledig ingeburgerd zijn en elke keer weer helpen zichzelf en ons bureau te laten groeien. Op de foto staan overigens niet alle collega’s ik hoop in het voorjaar weer een nieuwe team foto te kunnen maken waar we met alle 15 collega’s op zullen staan. Daarom wil ik Juri, Melvin, Erik, Bas, Noël, Michiel, Manuela, Robin, Tom, Susanne, Manon en Kevin bedanken. De toekomst van Evoworks en e-commerce marketing in 2016 onderscheidend vermogen visZoals voor onze vaste klanten en partners bekend werken wij met een aantal eigen ontwikkelde e-commerce marketing modellen. In 2016 willen wij weer een stap verder gaan om voorop te blijven lopen in de markt. Tot op heden werkten wij met multi-gedisciplineerde e-commerce marketeers, waarbij een ieder zijn of haar diepere specialisatie kende. We beginnen langzamerhand op basis van ons nieuwe zes rollen model specialismes verder uit te diepen. We gaan werken vanuit een strateeg ondersteund door de volgende vijf rollen, een technisch marketeer, een web analist, een online advertising specialist, een communicatie specialist en een conversiespecialist. visieDit model zal ik in 2016 verder toelichten aan onze klanten en partners. In 2015 zijn wij overigens al wel begonnen met een aantal (succesvolle) testen. Naast verdere ontwikkeling intern zijn wij bezig met de laatste stappen te zetten om een officieel Google Analytics partner te worden, wat onze kennis zal onderstrepen. Alle benodigde partnerships zullen eind 2016 officieel binnen moeten zijn. e-commerce marketing in Duitsland (en Oostenrijk) online marketing duitsland2016 zal voor Evoworks ook een uitdagende periode brengen in de vorm van buitenlandse uitbreiding. Een aantal van onze klanten ondersteunen wij al bij de inzet van online marketing in het buitenland. Dit hebben wij gedaan door intern samen te werken met externe partijen. Echter stellen wij dusdanig hoge eisen gebaseerd op onze werkwijzen dat dit altijd spaak liep. Net als in Nederland werken in Duitsland alle partijen op basis van traffic generatie en niet op basis van omzet generatie (uitgaand van rendement). En de partijen die dat wel doen, hanteren onrealistische tarieven. e-commerce europaOm ons capaciteit probleem op te lossen en hetzelfde niveau te bereiken als op de Nederlandse markt tegen normale tarieven is er maar een optie over. Een eigen Duits filiaal openen. De vooronderzoeken en gesprekken lopen al een tijdje en ik verwacht dan ook een Evoworks kantoor te openen eind maart en vanaf mei / juni werkzaamheden te kunnen verrichten. Wij zullen dit overigens alleen gaan doen voor Nederlandse klanten, de Duitse markt zelf op is voorlopig nog niet aan de orde. Als het Duitse filiaal succesvol draait zullen wij (op wens van meerdere Belgische klanten) eind dit jaar, begin 2017 ook een Belgisch filiaal openen voor de Franse taal. Wat blijft hetzelfde? evoworks marketing strategieLeuk (vind ik zelf dan ;)) zo’n terugblik over 2015 en de verwachtingen van mij als directeur over 2016. Een aantal zaken zullen niet veranderen, de zaken die ervoor gezorgd hebben dat ik al jaren samenwerk met sommige partijen. Tevens de redenen dat webshops bij ons blijven na al vele bureaus gehad te hebben. Zo zal ik er altijd alles aan doen om vooruitstrevend te zijn, de vraag voor te zijn met initiatieven en te werken op basis van omzetgroei en rendement. Uiteraard houden wij ons ongeëvenaarde uurtarief ook in 2016 nog aan en richten ons op kwaliteit in plaats van snelle groei. Kortom, ik heb zin in dit nieuwe e-commerce jaar. Het succes van mijn opdrachtgevers is het succes van mijn bureau. handtekening
job-image
10 Manieren om je webshop sneller te maken
27 februari 2020
Lees Meer
job-image
50 conversie tips: verbeter je conversiepercentage
19 februari 2020
Lees Meer
job-image
Webwinkel Vakdagen 2020
23 januari 2020
Lees Meer

Nieuwsbrief

MEER WETEN? STEL ONS JE VRAAG!

+31 85 2100 818 info@evoworks.nl