Evoworks finalist Google Premier Partner Awards 2019

Vrijdag 16 augustus is Evoworks genomineerd voor de Google Premier Partner Awards 2019. En we hebben niet één, maar twee nominaties binnengesleept! Een nominatie betekent een erkenning voor de prestaties van de beste online marketingbureaus in heel Europa, het Midden-Oosten en Afrika.

De Google Premier Partner Awards

De Google Premier Partner Awards zijn in het leven geroepen om innovatie in online marketing te stimuleren. Om genomineerd te worden moet je als online marketingbureau beschikken over een Google Premier Partner status en een case insturen. Er wordt onderscheid gemaakt in 6 categorieën: Search Excellence, Shopping Excellence, Display Excellence, App Excellence, Video Excellence en Growing Business Online. Evoworks is genomineerd voor een award in de categorie Shopping Excellence en Video Excellence.

google_premier_partner_awards_2019

Nominatie voor Shopping Excellence Award

In onze ingediende case voor de categorie Shopping Excellence beschreven we onze strategie voor IT-hardware specialist Azerty. Door creatief te zijn met feedregels en een aanvullende feed steeg het aantal impressies significant, evenals de Google Shopping opbrengst en het rendement.

Nominatie voor Video Excellence Award

Voor de categorie Video Excellence hebben we onze case voor supermarktketen Coop ingediend. We presenteerden hierin onze full funnel strategie waarbij we ons hebben gericht op nieuwe potentiële klanten. Door middel van verschillende YouTube advertenties en aansluitende advertenties binnen het Google Display - en Zoeknetwerk, werd er in iedere fase van de customer journey ingespeeld op de behoeften van de consument. Dit resulteerde in een aanzienlijke stijging van nieuwe webshop klanten en offline winkelbezoeken.

Inzendingsvereisten

Naast een klant case waarin duidelijk gemaakt werd hoe wij met behulp van Google Shopping en YouTube advertising meer verkopen genereren, moest er in de inzendingen ook omschreven worden:

  • Waarin wij ons als online marketingbureau onderscheiden en deze awards verdienen.
  • Hoe wij andere Google producten, zoals spreadsheets en Analytics, strategisch inzetten om meer inzicht en succes te realiseren.
  • Hoe wij technologie en automatisering inzetten om Shopping advertenties en YouTube videoadvertenties beter te laten presteren.
  • De finalisten

    In totaal zijn er 85 bureaus met een nominatie, waarvan 12 Nederlandse bureaus. Er is 1 Nederlands bureau met 3 nominaties, 5 bureaus met 2 nominaties en 6 bureaus met 1 nominatie. Er zijn in totaal 6 Nederlandse finalisten in de running voor een Shopping Excellence Award en 5 finalisten voor een Video Excellence Award. Het aantal cases dat is ingezonden is nu nog onbekend, maar vorig jaar waren dit er meer dan 5000!

    De uitreiking

    De nominaties zijn al een succes op zich. Hier zijn we enorm trots op en dit bevestigt maar weer dat we bij de beste e-commerce bureaus horen. Over het vervolg van de nominaties is het nu in spanning afwachten tot 1 oktober. Hier kijken we met z’n allen enorm naar uit. Zeker omdat dit hét jaarlijkse event van Google is, waar we van 30 september t/m 2 oktober als finalist zijn uitgenodigd om diverse netwerkbijeenkomsten en sprekerssessies bij te wonen. De gala ceremonie waar de Awards worden uitgereikt, vindt plaats op 1 oktober. Dan zitten wij vol spanning in de zaal. Tegen die tijd houden we iedereen weer op de hoogte!

    Beter rendement?

    Wij gebruiken cookies en verzamelen data om je ervaring continu te verbeteren op Evoworks.nl. Door onze website of diensten te gebruiken, stem je in ermee in dat wij deze gebruiken. Klik hier om onze Privacy & Cookie Policy te lezen.