Facebook Atlas: een nieuwe advertentiedienst van Facebook

Facebook Atlas is een nieuwe manier van adverteren met behulp van Facebook. Zoals je waarschijnlijk al weet is Facebook buiten een erg populair sociaal netwerk ook erg geliefd bij adverteerders. Facebook verdient namelijk haar geld middels de advertenties die gebruikers van Facebook te zien krijgen. Voor adverteerders een erg interessante markt, aangezien Facebook in het bezit is van veel gegevens van haar gebruikers. Facebook is continu bezig met het optimaliseren van haar diensten en deze keer kwam het met een geheel nieuwe advertentiemogelijkheid. Iets meer dan twee weken geleden lanceerde Facebook haar nieuwe advertentiedienst: Atlas. In dit blog zullen we uitleggen wat Facebook Atlas precies inhoudt, wat we ermee kunnen en wat de voordelen ervan zijn.

Wat is Facebook Atlas?

Facebook Atlas is een nieuwe advertentiedienst, die Facebook twee jaar geleden heeft overgekocht van Microsoft en van de grond af aan opnieuw heeft opgebouwd. Atlas biedt de mogelijkheid om te adverteren buiten het advertentieplatform van Facebook. Dit houdt in dat advertenties getoond en gemeten kunnen worden buiten het Facebookplatform, maar wel gebruikmaken van de gegevens die afkomstig zijn van Facebookprofielen van de gebruikers. Dit biedt natuurlijk enorme perspectieven voor adverteerders en je online marketing strategie, maar er zijn nog meer redenen waarom Atlas interessant is. Facebook Atlas combineert namelijk verschillende advertentiemogelijkheden die hiervoor nog niet mogelijk waren. Hieronder lees je meer over de voordelen van Atlas. People Based Marketing Met Facebook Atlas kunnen adverteerders niet alleen hun advertenties afstemmen met behulp van cookies, maar ook door middel van de mensen zelf. Anders gezegd: advertenties kunnen worden afgestemd door middel van de gegevens die Facebook uit de Facebookprofielen van haar gebruikers haalt. Advertentievertoningen zijn dus gekoppeld aan het persoonlijke profiel van mensen en dit op alle apparaten die ze gebruiken. Cross Device Doordat advertenties gekoppeld zijn aan het persoonlijk profiel van mensen is het mogelijk om te adverteren en metingen te doen over verschillende apparaten, zonder dat er gegevens verloren gaan. Cookies zijn hier namelijk niet nodig, omdat er gebruik wordt gemaakt van persoonlijke profielen van Facebook. The bridge from offline to online Facebook Atlas biedt de mogelijkheid om een verbinding te maken tussen online en offline activiteiten van gebruikers. Wanneer een klant een aankoop doet in een fysieke winkel en het e-mailadres van deze klant bekend is, kunnen de online activiteiten aan de klant gekoppeld worden. Hierdoor kan er inzichtelijk worden gemaakt of een klant bepaalde advertenties heeft gezien voordat er een aankoop werd gedaan (online of offline). Daardoor kunnen er niet alleen uitspraken worden gedaan over de invloed van advertenties op het online koopgedrag van consumenten, maar ook op het offline koopgedrag. Real Results Door bovenstaande mogelijkheden kunnen er ├ęchte en betere resultaten worden verkregen en zijn online advertenties nog beter te begrijpen. Hierdoor kunnen er betere en betrouwbaardere stappen worden genomen om advertenties te optimaliseren. Atlas biedt verder de standaard mogelijkheden voor adverteerders. Zo biedt het de mogelijkheden je campagnes te beheren, advertenties te maken en te targeten, tags te beheren, rapporten in te zien, resultaten te meten en gebruik te maken van API. Het bovenstaande lijkt een nieuwe toekomst voor adverteerders te bieden. Echter is Facebook Atlas pas sinds twee weken te gebruiken voor adverteerders en duurt het enige tijd voordat Atlas verzoeken voor het gebruik ervan inwilligt. Over de implementatie en de gebruiksvriendelijkheid kan daarom nog weinig worden gezegd. Wij houden onze ogen en oren open en zullen je op de hoogte houden van de ontwikkelingen van Facebook Atlas.
job-image
10 Manieren om je webshop sneller te maken
27 februari 2020
Lees Meer
job-image
50 conversie tips: verbeter je conversiepercentage
19 februari 2020
Lees Meer
job-image
Webwinkel Vakdagen 2020
23 januari 2020
Lees Meer

Nieuwsbrief

MEER WETEN? STEL ONS JE VRAAG!

+31 85 2100 818 info@evoworks.nl