Factureringsproblemen AdWords na overgang IBAN, hoe los je dit op?

Sinds afgelopen vrijdag zijn er, door de overgang naar IBAN, problemen ontstaan met afschrijvingen vanuit Google AdWords. Hierdoor kan het dat de afschrijving van Google AdWords door je bank wordt geweigerd. Vervelend aangezien dit ervoor kan zorgen dat je AdWords campagnes volledig stil komen te liggen. In dit blogartikel bespreken we hoe dit probleem verholpen kan worden en hoe je ervoor kan zorgen dat je account bij een dergelijk probleem niet stil komt te liggen.

Hoe kun je dit probleem verhelpen?

Om het probleem te verhelpen ga je binnen Google AdWords naar facturering (te vinden onder het tandwieltje rechtsboven van de pagina). Vervolgens ga je naar factureringsinstellingen waar je een overzicht van je betaalmethodes kunt vinden. Hier zie je onder het kopje beschikbare betaalmethoden een melding van het probleem staan. Binnen deze melding staat de tekst 'klik hier om het probleem op te lossen'. Hier krijg je de mogelijkheid om je bankrekeningnummer opnieuw in te dienen. Nadat je dit gedaan hebt zou het probleem binnen enkele uren opgelost moeten zijn. Mocht dit niet het geval zijn is het aan te raden om zo snel mogelijk contact op te nemen met de klantenservice van Google AdWords.

Hoe kun je voorkomen dat je AdWords account stil komt te liggen?

Om ervoor te zorgen dat je AdWords campagnes bij een dergelijk probleem niet stil komen te liggen is het aan te raden om gebruik te maken van een secundaire betaalmethode. Ook dit kun je doen binnen de factureringsinstellingen. Klik onder het kopje uw selecties op de knop 'een nieuwe betaalmethode toevoegen'. Vervolgens kun je ervoor kiezen om bijvoorbeeld een creditcard aan het AdWords account te koppelen. Deze secundaire betaalmethode functioneert dan als 'back-up betaalmethode'. In het geval dat er iets misgaat met de afschrijving via je bank zal het geld van de gekoppelde creditcard worden afgeschreven. Hierdoor blijft er saldo binnen je AdWords account beschikbaar waardoor je AdWords campagnes niet stil komen te liggen.

Hoe kun je dit probleem tijdig constateren

De kans is natuurlijk groot dat je niet continu de tijd hebt om de prestaties van je AdWords campagnes te monitoren. En hoewel een secundaire betalingsmethode een goede oplossing is om een dergelijk probleem te voorkomen, wil je, mocht er toch iets mis gaan, natuurlijk zo snel mogelijk actie ondernemen. Het is daarom verstandig om binnen Google Analytics (waar je AdWords aan kunt koppelen) meldingen instellen bij bijvoorbeeld een drop in het verkeer. Ga hiervoor naar het overzicht van je informatiegebeurtenissen en kies bij aangepaste meldingen voor 'aangepaste meldingen beheren' en selecteer 'nieuwe melding'. Hier kun je op basis van voorwaarden bepalen wanneer je een melding wilt weergeven. Kies er in dit geval bijvoorbeeld voor om gewaarschuwd te worden als het aantal sessies (voorheen bezoeken) uit AdWords op een dag ver beneden het normale aantal sessies op een dag zit. Hierdoor krijg je automatisch een mail op het moment dat dit het geval is. Uiteraard is aan te raden om deze meldingen ook voor andere kanalen aan te maken.
job-image
10 Manieren om je webshop sneller te maken
27 februari 2020
Lees Meer
job-image
50 conversie tips: verbeter je conversiepercentage
19 februari 2020
Lees Meer
job-image
Webwinkel Vakdagen 2020
23 januari 2020
Lees Meer

Nieuwsbrief

MEER WETEN? STEL ONS JE VRAAG!

+31 85 2100 818 info@evoworks.nl