Wat zijn volgens Google goede advertenties voor Google AdWords?

Wat zijn goede advertenties volgens Google en hoe maak je deze zo aantrekkelijk mogelijk? In dit blogitem geef ik tips en uitleg over het opstellen van goede advertenties binnen Google AdWords en laten ik zien wat Google belangrijk vindt bij het opstellen van een advertentie.

Wat is het doel van de advertentie?

Allereerst is het sowieso belangrijk om goed na te denken wat het doel is van je advertentie. Wat wil je bereiken met deze advertenties? Wat voor bezoekers wil je door middel van deze advertenties naar je website/webshop leiden? Als je voor jezelf duidelijk hebt wat het doel is van de advertenties, is het belangrijk dat je ervoor zorgt dat de advertentie aansluit bij je doelgroep. Spreek je doelgroep aan en zorg ervoor dat je een aantrekkelijke advertentie laat zien.

Tips voor succesvolle advertenties volgens Google

Hieronder zullen we kort uitleggen wat Google belangrijk vindt aan de Google AdWords advertenties. Allereerst is het volgens Google belangrijk dat je de unieke punten van je product of dienst laat zien. Voorbeelden hiervan kunnen zijn: Geen verzendkosten, breed assortiment of unieke merken. Het is belangrijk dat je de lezer laat zien wat voor voordelen jouw product of dienst heeft ten opzichte van de concurrentie. Daarnaast is het volgens Google belangrijk dat je de lezers van de advertenties op de hoogte stelt van promoties, prijzen, aanbiedingen etc. Het komt vaak voor dat mensen Google gebruiken om bijvoorbeeld producten te kunnen vergelijken. Door speciale aanbiedingen, of acties te tonen in je advertentie kan dat de klant over de streep trekken om na aanleiding daarvan een aankoop te doen. Zorg er wel voor dat de acties of speciale aanbiedingen ook daadwerkelijk terug te zien zijn op de bestemmingspagina. Als bezoekers zodra ze op de bestemmingspagina komen niet direct zien wat zij hadden verwacht, is de kans groot dat zij de pagina direct verlaten. En het is belangrijk dat je duidelijk uitlegt wat een klant op de bestemmingspagina kan doen (bijvoorbeeld: een aankoop, zich registreren etc.). Ook geeft Google aan dat het belangrijk is dat er minimaal één zoekwoord in de advertentietekst staat. Allereerst zorgt dit voor herkenning bij de gebruikers van de zoekmachine en het laat zien dat de advertentie past bij wat ze zochten en dus relevant is. Google geeft dit zoekwoord dikgedrukt weer in de advertentie en de zoekresultaten. Tenslotte is het belangrijk dat je een call-to-action opneemt in de advertenties. Deze ‘oproep tot actie’ kan gebruikt worden om de bezoeker aan te sporen om over te gaan tot een verkoop, registratie of aanmelding.

Experimenteer

Google raadt het aan om te experimenteren met verschillende advertenties. Door een aantal verschillende advertenties op te zetten kun je meerdere boodschappen of bijvoorbeeld call-to-actions uittesten en zien welke het beste aansluit bij de doelgroep. Google AdWords geeft automatisch de best presterende advertentie het vaakst weer. Om de advertenties meer op te laten vallen kun je gebruik maken van hoofdletters, een uitroepteken, &-teken etc. Houd er wel rekening mee dat de advertenties wel moeten voldoen aan het advertentiebeleid van Google.

job-image
10 Manieren om je webshop sneller te maken
27 februari 2020
Lees Meer
job-image
50 conversie tips: verbeter je conversiepercentage
19 februari 2020
Lees Meer
job-image
Webwinkel Vakdagen 2020
23 januari 2020
Lees Meer

Nieuwsbrief

MEER WETEN? STEL ONS JE VRAAG!

+31 85 2100 818 info@evoworks.nl