Goede voornemens 2019

2018 hebben we afgesloten met een knal, nu op naar een nieuw en blanco 2019. Het is tijd voor goede voornemens! En dan hebben we het niet over de standaard voornemens die we uiteindelijk toch weer laten varen. We weten allemaal dat het je ook dit jaar niet gaat lukken om meer te gaan sporten, gezonder te eten en minder te stressen. Hoewel, minder stressen op het werk daar kunnen wij je wel bij helpen. Om je een handje te helpen hebben we namelijk een aantal goede voornemens voor op het werk voor je opgesteld.

Knowledge is power

Denk nu niet van oké 2018 was een wat minder jaar, we vergeten het en sluiten het boek en beginnen 2019 weer nieuw en fris. Juist door te evalueren waarom er minder of juist meer werd verkocht in bepaalde perioden, kan je een voorsprong geven op het komende jaar. Afgelopen jaar niet ingespeeld op Black Friday? Balen, de kans is groot dat jouw concurrent dat wel heeft gedaan en jouw klanten heeft weggekaapt. Waarom waren de verkopen op 23 augustus zo sterk gedaald? Nou, omdat er een storing van internetbankieren en mobiel bankieren was. Neem dit dan ook mee als je komend jaar gaat vergelijken met afgelopen jaar. Anders krijg je een vertekend beeld. En daar kan je natuurlijk niet naar behoeven op inspelen.

Contentkalender

Baal je nog steeds van die gemiste kans of Black Friday? Doe het dit jaar dan goed en vergeet dit soort dagen nooit meer door een contentkalender op te stellen. Zo heb je meteen inzichtelijk welke speciale dagen wanneer in het komend jaar plaatsvinden. Daarnaast kan je meteen je social-media kanalen hierop inrichten. Zo kan je consistent werken aan een relatie opbouwen met jouw doelgroep. Je hoeft niet meer uren te besteden aan ellenlange research voor input voor social-media posts. Je kan namelijk al direct aan de slag.

contentkalender2019

Social media

Kon je er niet omheen om toch maar social-media in te gaan zetten als marketingmiddel? Logisch, want gegeven alle nieuwe ontwikkelingen, is social-media super interessant geworden om jouw doelgroep te bereiken. Echter, elke keer als je denkt dat je je marketingstrategie hebt uitgevogeld wordt er weer een verandering in het algoritme doorgevoerd. Hierdoor zie je de prestaties en conversies flink dalen. Hoe kan je hier het beste mee omgaan? Door goed op de hoogte te blijven van veranderingen. En blijf continu je data analyseren en ermee experimenteren. Zo zagen veel bedrijven een enorme daling van het bereik en de betrokkenheid bij organische berichten op Facebook begin 2018. Je had tot de conclusie kunnen komen dat Facebook zich meer is gaan richten op interactie. Door het algoritme en de data goed te analyseren kom je namelijk tot meer inzichten. Nieuwe features, zoals live video zijn namelijk geweldig voor het bereik en prestaties van je organische posts.

Visualizing

Visualizing is niet zozeer iets wat echt pas in 2019 opkomt, het speelt zelfs al een aantal jaar. Massaal gebruiken we afbeeldingen op webshops, sites en social-media. Dit zet je natuurlijk ook door met shopping en display-campagnes in Google AdWords. Nu heeft Google om 2019 goed te starten de nieuwe functie Smart Display-campagnes uitgerold. Zo kan je jouw campagnes sneller en efficiënter bouwen, wat je veel tijd scheelt. Maar niet alleen Google heeft niet stilgezeten afgelopen tijd. Veel social-media kanalen hebben ook ingespeeld op visualization. Een social-media kanaal wat vaak vergeten wordt, maar die ideaal is om je boodschap te visualiseren, is Instagram. Instagram is dat überhaupt interessant voor bedrijven dan? Jazeker, want volgens Instagram volgt 80% van de meer dan 1 miljard gebruikers van Instagram een bedrijf op Instagram. En meer dan 4 miljoen accounts gebruiken Instagram stories elke dag. Je vraagt je natuurlijk of waarom Instagram stories interessant zijn? Je kunt makkelijk je boodschap overbrengen via insight videos. Die vervolgens ook meer transparantie creëren. Daarnaast kan je middels stories ook links naar je website op te nemen. Hiermee kan je weer meer traffic naar je website genereren. Win-winsituatie toch?

Voice search

Wie Kevin McAllister nog niet met zijn nieuwe Google Assistent heeft zien pronken, moet dan maar is gauw een kijkje gaan nemen. We kunnen er namelijk niet meer om heen, de opkomst van Voice Search neemt in een hoog tempo toe. Jij als bedrijf zal daar natuurlijk ook op in moeten spelen middels voice-marketing. Hoe doe je dat? Dat is nou net de vraag. Er is nog niet veel informatie en data beschikbaar over de toepassing van Nederlandse voice search. Zorg er dus voor dat je op de hoogte bent van innovaties. Peil ook bij je doelgroep hoe zij voice search inzetten en wat hun wensen hierin zijn.

Mobile shopping

Dat meer dan de helft van de Nederlanders aankopen doet op mobiel dat weten we onderhand wel. Ten minste dat hopen we dan maar. Maar die specifieke mensen overhalen om een aankoop te doen bij jou, daar moet je wel je advertising strategie op aanpassen. Besteed je nog steeds veel geld aan tv-reclames om je producten te promoten? Dan zou dit misschien als een verrassing komen. In de Verenigde Staten is het afgelopen jaar het totale bedrag besteed aan tv-reclames gepasseerd door het totaal bedrag besteed aan mobiele advertenties. Hoogste tijd dus dat jij je mobiele website gaat optimaliseren en gaat adverteren op mobiele apparaten. Straks loop je nog achter de feiten aan.

AVG / GDPR

Oh, en laten we ook zeker niet de chaos die de AVG wet afgelopen jaar heeft veroorzaakt vergeten. Maar als het goed is ben je nu natuurlijk helemaal AVG-proof…toch? In de praktijk blijkt dat niet altijd zo te zijn. Veel bedrijven zijn nog steeds bezig om alles op orde te krijgen om te voldoen aan deze wet. Wij zijn dan geen juridische partij en geven hier ook geen advies in. Maar zorg voor jezelf, dat je alles gewoon lekker op orde hebt. Zo voorkom je stress op het werk en kan jij je volledig focussen op je eigen werkzaamheden.

Beter rendement?

Wij gebruiken cookies en verzamelen data om je ervaring continu te verbeteren op Evoworks.nl. Door onze website of diensten te gebruiken, stem je in ermee in dat wij deze gebruiken. Klik hier om onze Privacy & Cookie Policy te lezen.