Google gaat los met Advertentie Extensies

[fullwidth background_color="" background_image="" background_parallax="none" enable_mobile="no" parallax_speed="0.3" background_repeat="no-repeat" background_position="left top" video_url="" video_aspect_ratio="16:9" video_webm="" video_mp4="" video_ogv="" video_preview_image="" overlay_color="" overlay_opacity="0.5" video_mute="yes" video_loop="yes" fade="no" border_size="0px" border_color="" border_style="" padding_top="20" padding_bottom="20" padding_left="0" padding_right="0" hundred_percent="no" equal_height_columns="no" hide_on_mobile="no" menu_anchor="" class="" id=""][one_full last="yes" spacing="yes" center_content="no" hide_on_mobile="no" background_color="" background_image="" background_repeat="no-repeat" background_position="left top" border_size="0px" border_color="" border_style="" padding="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="" animation_speed="0.1" class="" id=""][fusion_text]Zo te merken hebben we een fanatiekeling zitten op de extensiecreatie-afdeling bij Google. De ene nieuwe extensie na de andere wordt dit jaar het web op geslingerd. Om weer even het overzicht te houden, zet ik de laatste drie innovaties in dit blog nog even op een rij. [/fusion_text][/one_full][one_half last="no" spacing="yes" center_content="no" hide_on_mobile="no" background_color="" background_image="" background_repeat="no-repeat" background_position="left top" border_size="0px" border_color="" border_style="" padding="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="" animation_speed="0.1" class="" id=""][imageframe lightbox="no" lightbox_image="" style_type="none" bordercolor="" bordersize="0px" borderradius="0" stylecolor="" align="none" link="" linktarget="_self" animation_type="0" animation_direction="down" animation_speed="0.1" hide_on_mobile="no" class="" id=""] [/imageframe][/one_half][one_half last="yes" spacing="yes" center_content="no" hide_on_mobile="no" background_color="" background_image="" background_repeat="no-repeat" background_position="left top" border_size="0px" border_color="" border_style="" padding="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="" animation_speed="0.1" class="" id=""][fusion_text]

Prijsextensie

De prijsextensie is in juli live gegaan, in etappes weliswaar. Eerst was de extensie alleen in het Engels, vervolgens ook in het Nederlands. Google heeft de extensie als een mobiele extensie gepresenteerd, maar op het moment van schrijven is Google deze prijsextensie aan het testen op desktop. En sinds medio november is de extensie tevens swipebaar geworden. De naam zegt het eigenlijk al, je kunt een extensie toevoegen met daarin de prijzen van producten of diensten. Je kunt een vanaf prijs opgeven of de prijs die het daadwerkelijk is, met daaronder de link naar de landingspagina. Zoals je in de afbeelding ziet, neemt de prijsextensie goed wat ruimte in beslag, waardoor deze en daarmee de gehele advertentie flink opvalt.[/fusion_text][/one_half][fusion_text]

Berichtenextensie

Je zou denken dat Google ontzettend modern is en voorop loopt op de technologie. Maar we zitten in het laatste kwartaal van 2016 en de jonge Googlers komen met een SMS-extensie! De berichtenextensie is wederom een extensie voor mobiel (besef dat dit geen toeval is, Google is de laatste tijd mega ‘mobile minded’). Je geeft een tekst op voor de extensie zoals ‘informatie opvragen’ en een standaard tekst voor in de SMS. Bij een klik op de extensie kan de gebruiker de standaard tekst (of een eigen tekst) versturen per SMS. En tadá een SMS conversatie is gestart!

Locatie-extensie voor partners

Slechts interessant voor enkele adverteerders onder ons én op moment van schrijven alleen nog voor Amerikaanse bedrijven beschikbaar. Begin november is deze ‘Locatie-extensie voor partners’ beschikbaar gekomen. Google kennende zal deze ook redelijk snel voor Nederlandse bedrijven beschikbaar zijn. De extensie is bedoeld voor fabrikanten of groothandels die producten via retailers verkopen. Met de extensie kun je de retailer kiezen die jouw producten verkoopt en vervolgens, wanneer je advertentie getoond wordt, wordt het dichtstbijzijnde filiaal van de retailer vertoont. De vertoning is hetzelfde als die van de locatie-extensie.

Blik op de toekomst

Google heeft wel vaker getest met afbeeldingen bij zoekresultaten, maar nu zijn ze aan het testen met swipebare afbeeldingen bij sitelinks. Dat ziet er dan zo uit:[/fusion_text][one_full last="yes" spacing="yes" center_content="no" hide_on_mobile="no" background_color="" background_image="" background_repeat="no-repeat" background_position="left top" border_size="0px" border_color="" border_style="" padding="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="" animation_speed="0.1" class="" id=""][imageframe lightbox="no" lightbox_image="" style_type="none" bordercolor="" bordersize="0px" borderradius="0" stylecolor="" align="none" link="" linktarget="_self" animation_type="0" animation_direction="down" animation_speed="0.1" hide_on_mobile="no" class="" id=""] [/imageframe][/one_full][/fullwidth]
job-image
10 Manieren om je webshop sneller te maken
27 februari 2020
Lees Meer
job-image
50 conversie tips: verbeter je conversiepercentage
19 februari 2020
Lees Meer
job-image
Webwinkel Vakdagen 2020
23 januari 2020
Lees Meer

Nieuwsbrief

MEER WETEN? STEL ONS JE VRAAG!

+31 85 2100 818 info@evoworks.nl