Google komt met de campagnebodsimulator

Vandaag heeft Google de campagnebodsimulator gelanceerd. De campagnebodsimulator is een nieuw onderdeel van Google AdWords en deze zullen we in dit blogitem bespreken. In 2009 kwam Google al met de bodsimulator, een programma met als doel om de impact die biedingen op je advertenties hebben te verduidelijken. De bodsimulator kan gebruikt worden om te kijken naar zoekwoorden en advertentiegroepen. Een dergelijke mogelijkheid op account- of campagneniveau was er nog niet. De campagnebodsimulator brengt hier verandering in en geeft je dus de mogelijkheid om te onderzoeken hoe verschillende biedingswijzigingen van invloed zijn op account- en campagneniveau.

Wat kan er met de campagnebodsimulator worden onderzocht?

Met campagnebodsimulator kan het volgende worden geëvalueerd:

  • Je kunt simuleren wat er gebeurd als je de biedingen met een bepaald percentage verhoogt of verlaagd
  • Nagaan hoeveel extra klikken je kunt krijgen door een budgetverhoging door te voeren
  • De geschatte kosten bij een budgetverhoging om het maximaal aantal klikken te behalen

Om de campagnebodsimulator te gebruiken moet de campagne aan een aantal eisen voldoen:

  • De campagne mag geen gebruik maken van biedopties zoals automatisch bieden op basis van CPC
  • De campagne mag niet regelmatig het dagbudget verbruiken
  • De campagne mag niet aangemeld zijn voor het Display Netwerk
  • De campagne mag niet gebruikmaken van geavanceerde advertentieplanning

Hoe kan ik de campagnebodsimulator vinden?

De campagnebodsimulator kan gevonden worden bij het tabblad Mogelijkheden. Voor de komst van de campagnebodsimulator bestond het onderdeel mogelijkheden alleen uit ideeën waar zowel tips voor het verhogen van budgetten als potentiële zoekwoorden terug gevonden kunnen worden. De campagnebodsimulator is een goede aanvulling hierop en geeft je dan ook een goede voorspelling van mogelijke aanpassingen die je gaat verrichten.

job-image
10 Manieren om je webshop sneller te maken
27 februari 2020
Lees Meer
job-image
50 conversie tips: verbeter je conversiepercentage
19 februari 2020
Lees Meer
job-image
Webwinkel Vakdagen 2020
23 januari 2020
Lees Meer

Nieuwsbrief

MEER WETEN? STEL ONS JE VRAAG!

+31 85 2100 818 info@evoworks.nl