Google Marketing Innovations Keynote 2018

Google Marketing Innovations Keynote 2018Voor wie het gisteren gemist heeft: Google hield gisteren de jaarlijkse Marketing Innovations Keynote met de aankondigingen van nieuwe producten en mogelijkheden. Hierbij de 5 grootste veranderingen vanuit de keynote van gisteren.

AdWords wordt Google Ads
Een bredere naam om ads te hosten in search, display, map, video en in-app

Google Marketing platform
Waar onder andere Double Click en Analytics 360 samen onder gaan vallen. En daarmee biedt Google een set tools die helpen bij het plannen, kopen, meten en optimaliseren van zowel media- als consumentenervaring. Met onder andere:

  • Search ads 360, waarmee adverteerders zoekadvertenties kunnen plannen, kopen en meten
  • Display Ads 360, waarmee adverteerders biedingen en doelgroepen kunnen beheren vanaf een centrale locatie

Een ander groot pluspunt van het Google Marketing Platform is de manier waarop media buyers, de designers en cliënten/managers kunnen samenwerken in hetzelfde platform.

Responsive Search Ads
Te vergelijken met het dynamisch advertentiemateriaal van Facebook, kun je met deze form 15 verschillende headlines en 4 verschillende description uploaden. Het platform test automatisch verschillende combinaties van headlines en descriptions en leert welke combinaties het beste presteren. Na verloop van tijd zullen de responsieve zoekadvertenties de beste versie voor verschillende gebruikers weergeven, afhankelijk van het gezochte zoekwoord, hun apparaat, hun eerdere browsegedrag en andere signalen.

Mobile Landing Page Speed Score
Wat voor een zin heeft het om mobiele advertentie ste draaien als je landingspagina erg traag is? Dat dacht Google ook en om behulpzaam te zijn komt er een aparte kolom in AdWords (Google Ads) om deze snelheid score direct te kunnen zien!

Machine Learning in Google Shopping
Met smart Shopping biedt Google adverteerders nu de mogelijkheid om winkelbezoeken en nieuwe klanten als doelen te selecteren. Machine Learning doet de rest - het doen van bodaanpassingen, het optimaliseren van advertentieplaatsingen en het optimaliseren van welke producten worden getoond- op basis van een breed scala aan factoren, van seizoensgebonden vraag tot prijzen.

Daarnaast geven "automated feeds" adverteerders de mogelijkheid om met één druk op de knop uitgebreide productfeeds te maken. Google Ads haalt al de producten van de website rechtstreeks naar de gebruikersinterface. 

Beter rendement?

Wij gebruiken cookies en verzamelen data om je ervaring continu te verbeteren op Evoworks.nl. Door onze website of diensten te gebruiken, stem je in ermee in dat wij deze gebruiken. Klik hier om onze Privacy & Cookie Policy te lezen.