Hoe mobielvriendelijk is jouw website?

[fullwidth background_color="" background_image="" background_parallax="none" enable_mobile="no" parallax_speed="0.3" background_repeat="no-repeat" background_position="left top" video_url="" video_aspect_ratio="16:9" video_webm="" video_mp4="" video_ogv="" video_preview_image="" overlay_color="" overlay_opacity="0.5" video_mute="yes" video_loop="yes" fade="no" border_size="0px" border_color="" border_style="" padding_top="20" padding_bottom="20" padding_left="0" padding_right="0" hundred_percent="no" equal_height_columns="no" hide_on_mobile="no" menu_anchor="" class="" id=""][one_full last="yes" spacing="yes" center_content="no" hide_on_mobile="no" background_color="" background_image="" background_repeat="no-repeat" background_position="left top" border_size="0px" border_color="" border_style="solid" padding="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="0" animation_direction="down" animation_speed="0.1" class="" id=""][fusion_text]Termen als mobile first, responsive design, micromoments en Customer Journey zijn niet meer weg te denken in marketingland. Dat het belangrijk is om een goede aanwezigheid te hebben op mobiele apparaten heeft Google in het verleden al eens aangetoond met een factsheet over Micromoments. Hierin wordt duidelijk gemaakt dat alleen maar aanwezig zijn niet voldoende is. Je moet ook toegevoegde waarde hebben voor de consument en niet geheel onbelangrijk de website moet snel reageren.

Smartphone onmisbaar

Wereldwijd geeft 82% van de smartphonegebruikers aan dat ze hun smartphone gebruiken om informatie in te winnen nog voordat ze tot een aankoop overgaan. 87% van smartphone eigenaren heeft zijn of haar smartphone altijd bij zich. Mensen kunnen het gevoel hebben zich “naakt te voelen” wanneer ze hun smartphone vergeten zijn. (Bron: Google.com) Hoewel dit onderzoek wereldwijd gehouden is doet het niet onder voor onze behoefte als Nederlanders. Ook wij zijn compleet smartphone minded! En dankzij het volwassen e-commerce landschap waarin wij ons begeven, komt het steeds vaker voor dat ook wij eerst naar onze mobiel grijpen voordat we een aankoop doen.

Mobiele prestaties

Wist je dat consumenten eerder je shop verlaten als deze langer dan 3 seconden nodig heeft om te laden? Of dat de overall gebruiksvriendelijkheid van je webshop op mobiel je een betere score geeft in de organische zoekresultaten van Google? Google geeft de voorkeur aan websites waarbij gedacht wordt aan de gebruikers. Denk hierbij aan het vermijden van zware plugins, voor web geoptimaliseerde afbeeldingen en dat de fontsize groot genoeg is zodat tekst makkelijk leest. Kortom: ‘mobile first’ denken is noodzakelijk en heeft zijn weg gevonden bij strategische beslissingen van grote en kleine ondernemingen. Veel bedrijven hebben dan ook het licht gezien van m-commerce, oftewel e-commerce voor mobiele apparaten. Het op een juiste manier tonen van producten op een mobiel apparaat is dan ook erg belangrijk geworden. En hoewel het gros zich daarop richt, worden hierdoor overige belangrijke aspecten gemakkelijk over het hoofd gezien of afgedaan als onbelangrijk. En dat is jammer! De smartphone wordt gebruikt om te zoeken. En in mindere mate als directe ingang voor conversie. Het is dan ook belangrijk om alle aspecten mee te nemen om beter gevonden te worden. Gelukkig zijn er een aantal tools die je hierbij kunnen helpen. Een van deze tools is ‘Test My Site’ van Thinkwithgoogle.com.[/fusion_text][/one_full][one_full last="yes" spacing="yes" center_content="no" hide_on_mobile="no" background_color="" background_image="" background_repeat="no-repeat" background_position="left top" border_size="0px" border_color="" border_style="solid" padding="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="0" animation_direction="down" animation_speed="0.1" class="" id=""][imageframe lightbox="no" lightbox_image="" style_type="none" bordercolor="" bordersize="0px" borderradius="0" stylecolor="" align="none" link="" linktarget="_self" animation_type="0" animation_direction="down" animation_speed="0.1" hide_on_mobile="no" class="" id=""] [/imageframe][/one_full][one_full last="yes" spacing="yes" center_content="no" hide_on_mobile="no" background_color="" background_image="" background_repeat="no-repeat" background_position="left top" border_size="0px" border_color="" border_style="solid" padding="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="0" animation_direction="down" animation_speed="0.1" class="" id=""][fusion_text]Deze gratis tool van Google helpt je om inzage te krijgen in de mobielvriendelijkheid, mobiele laadtijd en de desktoplaadtijd door je webshop te analyseren en daarvan een uitgebreid rapport te genereren. En hoewel dit rapport nagenoeg gelijk is aan de Page Speed Insights, heeft het toch toegevoegde waarde. Allereerst is het een downloadbaar rapport wat de kans vergroot dat het daadwerkelijk gedeeld wordt. Daarnaast zijn alle gevonden knelpunten overzichtelijk geordend op urgentie. Een perfect naslagwerk voor als je aan de slag gaat met de optimalisatie van je webshop voor mobiele vindbaarheid en de mobiele gebruikerservaring. Wil je weten wat wij voor jouw webshop kunnen betekenen, dan nodigen we je graag uit voor een goede kop koffie of thee en we vertellen je er graag meer over.[/fusion_text][/one_full][/fullwidth]
job-image
10 Manieren om je webshop sneller te maken
27 februari 2020
Lees Meer
job-image
50 conversie tips: verbeter je conversiepercentage
19 februari 2020
Lees Meer
job-image
Webwinkel Vakdagen 2020
23 januari 2020
Lees Meer

Nieuwsbrief

MEER WETEN? STEL ONS JE VRAAG!

+31 85 2100 818 info@evoworks.nl