Onderzoek naar online aankopen geeft beeld over tweede kwartaal 2016

[fullwidth background_color="" background_image="" background_parallax="none" enable_mobile="no" parallax_speed="0.3" background_repeat="no-repeat" background_position="left top" video_url="" video_aspect_ratio="16:9" video_webm="" video_mp4="" video_ogv="" video_preview_image="" overlay_color="" overlay_opacity="0.5" video_mute="yes" video_loop="yes" fade="no" border_size="0px" border_color="" border_style="" padding_top="20" padding_bottom="20" padding_left="0" padding_right="0" hundred_percent="no" equal_height_columns="no" hide_on_mobile="no" menu_anchor="" class="" id=""][one_full last="yes" spacing="yes" center_content="no" hide_on_mobile="no" background_color="" background_image="" background_repeat="no-repeat" background_position="left top" border_size="0px" border_color="" border_style="" padding="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="" animation_speed="0.1" class="" id=""][fusion_text]De online bestedingen in het tweede kwartaal van 2016 bedroegen in Nederland ruim 4.5 miljard euro. Dit is verdeeld over 41.5 miljoen verschillende online aankopen en is gedaan door 10.9 miljoen kopers. Dit zijn forse getallen die door het Gfk bekend worden gemaakt. Zij hebben dit onderzocht voor Thuiswinkel.org en het onderzoek is mede mogelijk gemaakt door PostNL.[/fusion_text][/one_full][one_half last="no" spacing="yes" center_content="no" hide_on_mobile="no" background_color="" background_image="" background_repeat="no-repeat" background_position="left top" border_size="0px" border_color="" border_style="" padding="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="" animation_speed="0.1" class="" id=""][fusion_text]Meer aankopen, evenveel kopers Het totaal online bestedingen in het tweede kwartaal van 2016 is met 22% gestegen ten opzichte van het tweede kwartaal van 2015. Ook het aantal online aankopen is flink gestegen (+27%), maar wat opvalt is dat het aantal online kopers relatief weinig gestegen is (+7%). Dit betekent dat de gestegen online aankopen door bijna dezelfde groep online kopers is gedaan. Wanneer we kijken naar het gemiddelde profiel van wie deze online aankopen heeft gedaan, zien we dat dit mensen tussen de 20 en 49 jaar zijn die middel of hoog opgeleid zijn en een wat hoger inkomen hebben. Verder zijn het gezinnen met kinderen of 3- tot 5-persoons huishoudens die gemiddeld 12.7 uur per week doorbrengen op het internet (buiten werkuren om). Deze groei in online aankopen heeft veel invloed gehad. Vooral de speelgoedbranche (+49%) heeft hier flinke stappen gemaakt maar ook verzekeringen, IT, schoenen & personal lifestyle en food/nearfood zijn erg gestegen (+46%) vergeleken met dezelfde periode van vorig jaar.[/fusion_text][/one_half][one_half last="yes" spacing="yes" center_content="no" hide_on_mobile="no" background_color="" background_image="" background_repeat="no-repeat" background_position="left top" border_size="0px" border_color="" border_style="" padding="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="" animation_speed="0.1" class="" id=""][imageframe lightbox="yes" lightbox_image="https://www.evoworks.nl/wp-content/uploads/2016/11/online-bestellingen.png" style_type="none" bordercolor="" bordersize="0px" borderradius="0" stylecolor="" align="none" link="" linktarget="_self" animation_type="0" animation_direction="down" animation_speed="0.1" hide_on_mobile="no" class="" id=""] [/imageframe][/one_half][one_full last="yes" spacing="yes" center_content="no" hide_on_mobile="no" background_color="" background_image="" background_repeat="no-repeat" background_position="left top" border_size="0px" border_color="" border_style="" padding="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="" animation_speed="0.1" class="" id=""][fusion_text]Media en entertainment levert marktaandeel in De belangrijkste veranderingen van het aantal online aankopen per marktsegment, liggen bij de segmenten media & entertainment en kleding. Waar het segment media en entertainment marktaandeel inlevert (-1.5%) ten opzichte van Q2 2015, stijgt het segment van de kleding met 1.3%. Andere segmenten die opvallende stijgingen hebben ondervonden zijn schoenen & lifestyle (+1.1%), home & garden (+0.6%) en verzekeringen (+0.5%). IT daalt met 0.5%. Aankopen versus bestedingen 79% Van de online aankopen betreft aankopen van producten. Binnen de totale online markt hebben producten hierin een aandeel van 53%. Beide zijn een stijging ten opzichte van vorig jaar. Ondanks dat media & entertainment marktaandeel heeft ingeleverd, blijven ze met 26% van de aankopen zorgen voor de meeste aankopen op de markt. Toch blijft het aandeel van dit segment achter. Met slechts een aandeel van 7% nemen ze de 7e plaats in binnen de totale online markt. De groei van kleding heeft ertoe geleidt dat ook het aandeel in de totale online markt een prominente plek heeft ingenomen. 15% Van alle productaankopen komt uit het segment kleding en dit levert een aandeel op van 16%. Hiermee nemen ze de 1e plaats in binnen de totale online markt. Binnen alle diensten die op het internet verkocht worden, gaat het vooral om event tickets (56%) en vliegtickets & accommodaties (25%). Toch is het aandeel van event tickets relatief laag (14%) ten opzichte van vliegtickets & accommodaties (38%). Wat opvalt is dat pakketreizen slechts 4% van alle aankopen binnen diensten bevat, maar dat dit segment wel een aandeel van 27% heeft binnen de totale online markt. Het gemiddeld besteed bedrag per online aankoop stijgt bij pakketreizen met €1.730,-, en steekt hiermee met kop en schouders boven de andere segmenten uit.[/fusion_text][/one_full][one_half last="no" spacing="yes" center_content="no" hide_on_mobile="no" background_color="" background_image="" background_repeat="no-repeat" background_position="left top" border_size="0px" border_color="" border_style="" padding="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="" animation_speed="0.1" class="" id=""][fusion_text]Meer en meer verkopen via smartphone Dat de smartphone steeds belangrijker wordt, is ook te merken in het totaal aantal aankopen wat met een smartphone gedaan wordt. In het tweede kwartaal stijgt het aantal aankopen via smarthphone met 3% ten opzichte van vorig jaar. Waar het aantal procent wat een aankoop heeft gedaan via laptop of tablet bijna hetzelfde is gebleven, gaan de aantal kopers via desktop achteruit. Minder mensen maken nu gebruik van een desktop voor het doen van een online aankoop.[/fusion_text][/one_half][one_half last="yes" spacing="yes" center_content="no" hide_on_mobile="no" background_color="" background_image="" background_repeat="no-repeat" background_position="left top" border_size="0px" border_color="" border_style="" padding="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="" animation_speed="0.1" class="" id=""][imageframe lightbox="yes" lightbox_image="https://www.evoworks.nl/wp-content/uploads/2016/11/22112016-Maikel.png" style_type="none" bordercolor="" bordersize="0px" borderradius="0" stylecolor="" align="none" link="" linktarget="_self" animation_type="0" animation_direction="down" animation_speed="0.1" hide_on_mobile="no" class="" id=""] [/imageframe][/one_half][one_full last="yes" spacing="yes" center_content="no" hide_on_mobile="no" background_color="" background_image="" background_repeat="no-repeat" background_position="left top" border_size="0px" border_color="" border_style="" padding="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="" animation_speed="0.1" class="" id=""][fusion_text]Profiteer nu mee! Er komen veel aspecten kijken bij het online succesvol worden en blijven. De veranderingen en groei ten opzichte van vorig jaar zorgen ervoor dat veel ondernemers kunnen profiteren. Evoworks kan daar bij helpen! Evoworks zorgt er voor dat je het beste uit jouw website haalt, zodat deze naar een hoger niveau getild kan worden. Evoworks is pas klaar indien de klant meer dan tevreden is! Profiteer je mee? Bron: www.thuiswinkel.org[/fusion_text][/one_full][/fullwidth]
job-image
10 Manieren om je webshop sneller te maken
27 februari 2020
Lees Meer
job-image
50 conversie tips: verbeter je conversiepercentage
19 februari 2020
Lees Meer
job-image
Webwinkel Vakdagen 2020
23 januari 2020
Lees Meer

Nieuwsbrief

MEER WETEN? STEL ONS JE VRAAG!

+31 85 2100 818 info@evoworks.nl