Wat zijn ongeldige klikken volgens Google?

In dit blogitem leggen wij uit wat ongeldige klikken zijn en wat Google hiermee doet. Vaak horen wij de vraag: 'kan een concurrent mij met kosten opzadelen door heel vaak op mijn AdWords advertenties te klikken?' Zoals uit de informatie hieronder ook zal blijken, is het antwoord op deze vraag nee. Google ziet deze klikken als 'ongeldige klikken' die zij niet in rekening brengen. Volgens Google zijn ongeldige klikken, klikken die niet rechtmatig verworven zijn. Voorbeelden van ongeldige klikken zijn:

  1. Handmatig meerdere malen op een AdWords advertentie klikken. Bijvoorbeeld om extra kosten voor een concurrent te generen. Of juist om meer klikken naar je eigen website te krijgen.
  2. Klikken die door geautomatiseerde klikprogramma's of robots worden gegenereerd ziet Google eveneens als ongeldige klikken.
  3. Overbodige klikken, zoals de tweede klik van een dubbelklik wordt ook als ongeldige klik gezien omdat deze geen extra waarde biedt voor de eigenaar van de advertentie.

Google beschouwd de ongeldige klikken niet als echte klikken en daarom hoeven wij deze klikken ook niet te betalen.Vaak is de reden achter ongeldige klikken, het aantal klikken van een adverteerder te verhogen of inkomende bezoeken voor een bepaalde site te laten toenemen. Om de ongeldige klikken tegen te gaan maakt Google gebruik van detectie en filtertechnieken. Deze technieken sporen de ongeldige klikken op door het bekijken van het ip-adres, eventuele dubbelklikken, tijdstip van de klik etc. Daarnaast zorgen deze technieken ervoor dat de ongeldige klikken niet in rekening worden gebracht. Ook worden deze klikken gefilterd uit de rapporten, zodat die data niet vervuild wordt door ongeldige klikken. Als u zich zorgen maakt over bepaalde klikken die naar uw website leiden kunt u gebruik maken van de probleemoplosser van Google voor ongeldige klikken. Door de gestelde vragen in te vullen krijgt u meer informatie over het klikgedrag van de gebruikers, filter en rapporten.

job-image
10 Manieren om je webshop sneller te maken
27 februari 2020
Lees Meer
job-image
50 conversie tips: verbeter je conversiepercentage
19 februari 2020
Lees Meer
job-image
Webwinkel Vakdagen 2020
23 januari 2020
Lees Meer

Nieuwsbrief

MEER WETEN? STEL ONS JE VRAAG!

+31 85 2100 818 info@evoworks.nl