De online aanwezigheid van Eredivisieclubs

[fusion_text]

De Infographic

[/fusion_text][imageframe lightbox="no" lightbox_image="" style_type="none" bordercolor="" bordersize="0px" borderradius="0" stylecolor="" align="center" link="" linktarget="_self" animation_type="0" animation_direction="down" animation_speed="0.1" hide_on_mobile="no" class="" id=""] Infographic Online Aanwezigheid van de Eredivisie clubs[/imageframe][fusion_text]

Het bijbehorende onderzoek

[/fusion_text][fullwidth background_color="" background_image="" background_parallax="none" enable_mobile="no" parallax_speed="0.3" background_repeat="no-repeat" background_position="left top" video_url="" video_aspect_ratio="16:9" video_webm="" video_mp4="" video_ogv="" video_preview_image="" overlay_color="" overlay_opacity="0.5" video_mute="yes" video_loop="yes" fade="no" border_size="0px" border_color="" border_style="" padding_top="20" padding_bottom="20" padding_left="0" padding_right="0" hundred_percent="no" equal_height_columns="no" hide_on_mobile="no" menu_anchor="" class="" id=""][fusion_text]

De eindstand van de Eredivisie is alweer enige tijd bekend, maar welke Eredivisieclub is nou de winnaar op basis van online aanwezigheid? Evoworks heeft onderzoek gedaan naar de online aanwezigheid van de Eredivisieclubs. De clubs zijn geanalyseerd op de volgende drie onderdelen:

  • Social media
  • Aanwezigheid in de zoekmachines
  • Het gebruik van onine platformen, websites en webshops

Na de analyse van deze drie onderdelen per Eredivisieclub is er een winnaar bekend gemaakt op het gebied van online aanwezigheid.

[/fusion_text][/fullwidth][fullwidth background_color="" background_image="" background_parallax="none" enable_mobile="no" parallax_speed="0.3" background_repeat="no-repeat" background_position="left top" video_url="" video_aspect_ratio="16:9" video_webm="" video_mp4="" video_ogv="" video_preview_image="" overlay_color="" overlay_opacity="0.5" video_mute="yes" video_loop="yes" fade="no" border_size="0px" border_color="" border_style="" padding_top="20" padding_bottom="20" padding_left="0" padding_right="0" hundred_percent="no" equal_height_columns="no" hide_on_mobile="no" menu_anchor="" class="" id=""][fusion_text]

Social media competitie

[/fusion_text][one_half last="no" spacing="yes" center_content="no" hide_on_mobile="no" background_color="" background_image="" background_repeat="no-repeat" background_position="left top" border_size="0px" border_color="" border_style="" padding="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="" animation_speed="0.1" class="" id=""][fusion_text]

Binnen de social media competitie zijn alle clubs geanalyseerd op basis van hun aanwezigheid op sociale media. Hierbij is gekeken naar hoe actief de clubs zijn en hoe populair ze zijn op sociale media. Allereerst is de populariteit van de verschillende social media platformen vergeleken op basis van volgers. Welk platform is het meest populair bij Eredivisie fans?

In grafiek 1.1 is weergegeven hoeveel Eredivisie volgers er per platform zijn. Wat opvalt is dat Facebook veruit het meest gebruikte platform is, gevolgd door Twitter in Instagram. Youtube en LinkedIn blijven ver achter op basis van mensen die hun Eredivisieclub volgen.

[/fusion_text][/one_half][one_half last="yes" spacing="yes" center_content="no" hide_on_mobile="no" background_color="" background_image="" background_repeat="no-repeat" background_position="left top" border_size="0px" border_color="" border_style="" padding="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="" animation_speed="0.1" class="" id=""][imageframe lightbox="no" lightbox_image="https://www.evoworks.nl/wp-content/uploads/2016/07/populariteit-social-media-kanalen.png" style_type="none" bordercolor="" bordersize="0px" borderradius="0" stylecolor="" align="none" link="" linktarget="_self" animation_type="0" animation_direction="down" animation_speed="0.1" hide_on_mobile="no" class="" id=""] [/imageframe][fusion_text]Grafiek 1.1[/fusion_text][/one_half][fusion_text]

Facebook

[/fusion_text][one_half last="no" spacing="yes" center_content="no" hide_on_mobile="no" background_color="" background_image="" background_repeat="no-repeat" background_position="left top" border_size="0px" border_color="" border_style="" padding="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="" animation_speed="0.1" class="" id=""][imageframe lightbox="no" lightbox_image="https://www.evoworks.nl/wp-content/uploads/2016/07/Aantal-Facebookvolgers-per-club.png" style_type="none" bordercolor="" bordersize="0px" borderradius="0" stylecolor="" align="none" link="" linktarget="_self" animation_type="0" animation_direction="down" animation_speed="0.1" hide_on_mobile="no" class="" id=""] [/imageframe][fusion_text]Grafiek 1.2[/fusion_text][/one_half][one_half last="yes" spacing="yes" center_content="no" hide_on_mobile="no" background_color="" background_image="" background_repeat="no-repeat" background_position="left top" border_size="0px" border_color="" border_style="" padding="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="" animation_speed="0.1" class="" id=""][fusion_text]

Op Facebook, het populairste social media platform, is er één club die veruit de meeste volgers heeft. Ajax heeft maar liefst 48,2% meer volgers op Facebook dan het gemiddelde aantal volgers binnen de Eredivisie. In grafiek 1.2 is de verdeling van Facebookvolgers weergegeven. Het verschil tussen de nummer 1 (Ajax) van de Eredivisie en nummer 18(Pec Zwolle) is maar liefst 2 miljoen volgers!

[/fusion_text][/one_half][fusion_text]

Twitter

[/fusion_text][one_half last="no" spacing="yes" center_content="no" hide_on_mobile="no" background_color="" background_image="" background_repeat="no-repeat" background_position="left top" border_size="0px" border_color="" border_style="" padding="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="" animation_speed="0.1" class="" id=""][fusion_text]

Na Facebook is Twitter het meest populair onder Eredivisievolgers. Ajax is op Twitter wederom de lijstaanvoerder, de tweede plaats wordt op Twitter echter overgenomen door Feyenoord, gevolgd door PSV. Het aantal volgers op Twitter is aanzienlijk minder dan op Facebook, dit platform is dan ook minder geschikt bijvoorbeeld video-content te delen. In grafiek 1.3 is de verdeling op basis van Twittervolgers weergegeven.

[/fusion_text][imageframe lightbox="no" lightbox_image="https://www.evoworks.nl/wp-content/uploads/2016/07/Aantal-Twittervolgers-per-club.png" style_type="none" bordercolor="" bordersize="0px" borderradius="0" stylecolor="" align="none" link="" linktarget="_self" animation_type="0" animation_direction="down" animation_speed="0.1" hide_on_mobile="no" class="" id=""] [/imageframe][fusion_text]Grafiek 1.3[/fusion_text][/one_half][one_half last="yes" spacing="yes" center_content="no" hide_on_mobile="no" background_color="" background_image="" background_repeat="no-repeat" background_position="left top" border_size="0px" border_color="" border_style="" padding="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="" animation_speed="0.1" class="" id=""][fusion_text]

Naast het aantal volgers zijn het aantal geposte berichten per club in kaart gebracht. In vergelijking met het aantal volgers, ligt het aantal Twitterberichten dat door de clubs zijn verzonden veel minder ver uit elkaar. AZ staat op een verrassende tweede plaats als het gaat om het aantal berichten dat de clubs plaatsen. gevolgd door Heerenveen en PSV. In grafiek 1.4 is de verdeling van berichten weergegeven.

[/fusion_text][imageframe lightbox="no" lightbox_image="https://www.evoworks.nl/wp-content/uploads/2016/07/Aantal-Twitterberichten-per-club.png" style_type="none" bordercolor="" bordersize="0px" borderradius="0" stylecolor="" align="none" link="" linktarget="_self" animation_type="0" animation_direction="down" animation_speed="0.1" hide_on_mobile="no" class="" id=""] [/imageframe][fusion_text]Grafiek 1.4[/fusion_text][/one_half][fusion_text]

Maar welke club is nou het langste actief op Twitter? Hieronder is een tijdlijn weergegeven waarop staat aangegeven wanneer de Eredivisieclubs actief zijn geworden op Twitter. Wat opvalt aan de tijdlijn is dat de grootste clubs niet het langste actief zijn Twitter. FC Groningen is bijvoorbeeld twee jaar langer actief op Twitter dan de grotere clubs Ajax, PSV en Feyenoord.

[/fusion_text][imageframe lightbox="no" lightbox_image="https://www.evoworks.nl/wp-content/uploads/2016/07/Tijdlijn-Twitter.png" style_type="none" bordercolor="" bordersize="0px" borderradius="0" stylecolor="" align="none" link="" linktarget="_self" animation_type="0" animation_direction="down" animation_speed="0.1" hide_on_mobile="no" class="" id=""] [/imageframe][fusion_text]

Instagram & YouTube

[/fusion_text][one_half last="no" spacing="yes" center_content="no" hide_on_mobile="no" background_color="" background_image="" background_repeat="no-repeat" background_position="left top" border_size="0px" border_color="" border_style="" padding="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="" animation_speed="0.1" class="" id=""][fusion_text]Instagram en YouTube zijn zichtbaar minder populair dan Facebook en Twitter bij voetballiefhebbers. Aangezien Instagram steeds meer marktaandeel aan het veroveren is, is de verwachting dat het aantal Instagramvolgers sterk zal toenemen de komende tijd. De voetbalclubs zullen hier naar verwachting dan ook actiever op worden. In grafiek 1.5 is de verdeling van Instagram- en YouTubevolgers weergegeven.[/fusion_text][/one_half][one_half last="yes" spacing="yes" center_content="no" hide_on_mobile="no" background_color="" background_image="" background_repeat="no-repeat" background_position="left top" border_size="0px" border_color="" border_style="" padding="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="" animation_speed="0.1" class="" id=""][imageframe lightbox="no" lightbox_image="https://www.evoworks.nl/wp-content/uploads/2016/07/Instagram-YouTube-volgers.png" style_type="none" bordercolor="" bordersize="0px" borderradius="0" stylecolor="" align="none" link="" linktarget="_self" animation_type="0" animation_direction="down" animation_speed="0.1" hide_on_mobile="no" class="" id=""] [/imageframe][fusion_text]Grafiek 1.5[/fusion_text][/one_half][one_full last="yes" spacing="yes" center_content="no" hide_on_mobile="no" background_color="" background_image="" background_repeat="no-repeat" background_position="left top" border_size="0px" border_color="" border_style="" padding="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="" animation_speed="0.1" class="" id=""][fusion_text]

Top 3 Social Media Competitie

[/fusion_text][fusion_text]Aan alle social media onderdelen zijn punten gekoppeld, waarna de winnaar bekend gemaakt kon worden op het gebied van sociale media. De top 3 van de social media competitie staat hieronder weergegeven. Ajax scoort het beste op het gebied van social media, gevolgd door PSV en Feyenoord.[/fusion_text][imageframe lightbox="no" lightbox_image="" style_type="none" bordercolor="" bordersize="0px" borderradius="0" stylecolor="" align="center" link="" linktarget="_self" animation_type="0" animation_direction="down" animation_speed="0.1" hide_on_mobile="no" class="" id=""] [/imageframe][/one_full][/fullwidth][fullwidth background_color="" background_image="" background_parallax="none" enable_mobile="no" parallax_speed="0.3" background_repeat="no-repeat" background_position="left top" video_url="" video_aspect_ratio="16:9" video_webm="" video_mp4="" video_ogv="" video_preview_image="" overlay_color="" overlay_opacity="0.5" video_mute="yes" video_loop="yes" fade="no" border_size="0px" border_color="" border_style="" padding_top="20" padding_bottom="20" padding_left="0" padding_right="0" hundred_percent="no" equal_height_columns="no" hide_on_mobile="no" menu_anchor="" class="" id=""][fusion_text]

Zoekmachine competitie

[/fusion_text][fusion_text]Er is een analyse gedaan op basis van zoekmachineresultaten en zoekgedrag van Eredivisie fans. Hierbij zijn verschillende onderdelen van de zoekmachine geanalyseerd. De volgende onderdelen zijn geanalyseerd:
  • Rank van website in Google op branded zoekterm
  • Rank van webshop in Google op branded zoekterm
  • Gebruik van AdWords op branded zoekterm
  • Zoekvolume op branded zoekterm in AdWords Keyword Planner
  • Favoriete relevante zoekwoorden voor de Eredivisieclubs
[/fusion_text][fusion_text]

Rankings

[/fusion_text][one_half last="no" spacing="yes" center_content="no" hide_on_mobile="no" background_color="" background_image="" background_repeat="no-repeat" background_position="left top" border_size="0px" border_color="" border_style="" padding="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="" animation_speed="0.1" class="" id=""][fusion_text]

Branded zoektermen website Eerst is gekeken of de clubs op branded zoektermen wel op de eerste positie scoren. Het is de bedoeling dat een club als eerste resultaat naar voren komt als de er op de clubnaam wordt gezocht. Dus als iemand opzoek is naar de website van PSV en diegene typt PSV in als zoekopdracht moet de goede website als eerste naar voren komen met de home pagina. Zie hiernaast een voorbeeld. Alle Eredivisieclubs scoren op branded zoektermen naar behoren. Er zijn geen clubs die lager scoren dan positie 1 op een branded zoekterm.

Branded zoektermen + tenue webshop Om de webshop van de voetbalclubs te kunnen beoordelen is gekeken naar de naam van de voetbalclub in combinatie met het woord tenue. Er zijn ongetwijfeld meerdere zoektermen waarop de clubs scoren, om eenheid in de analyse te houden is er bewust voor gekozen om alleen clubnaam+tenue te gebruiken. Merendeel van de clubs scoort, zoals het hoort, op de eerste plaats binnen Google als het gaan om deze zoektermen. Alleen Willem II en de Graafschap en Willem II scoren niet naar behoren.

[/fusion_text][/one_half][one_half last="yes" spacing="yes" center_content="no" hide_on_mobile="no" background_color="" background_image="" background_repeat="no-repeat" background_position="left top" border_size="0px" border_color="" border_style="" padding="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="" animation_speed="0.1" class="" id=""][imageframe lightbox="no" lightbox_image="" style_type="none" bordercolor="" bordersize="0px" borderradius="0" stylecolor="" align="none" link="" linktarget="_self" animation_type="0" animation_direction="down" animation_speed="0.1" hide_on_mobile="no" class="" id=""] [/imageframe][/one_half][fusion_text]

AdWords

[/fusion_text][one_half last="no" spacing="yes" center_content="no" hide_on_mobile="no" background_color="" background_image="" background_repeat="no-repeat" background_position="left top" border_size="0px" border_color="" border_style="" padding="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="" animation_speed="0.1" class="" id=""][imageframe lightbox="no" lightbox_image="https://www.evoworks.nl/wp-content/uploads/2016/07/Adwordsresultaten-per-club.png" style_type="none" bordercolor="" bordersize="0px" borderradius="0" stylecolor="" align="none" link="" linktarget="_self" animation_type="0" animation_direction="down" animation_speed="0.1" hide_on_mobile="no" class="" id=""] [/imageframe][fusion_text]Grafiek 1.6[/fusion_text][/one_half][one_half last="yes" spacing="yes" center_content="no" hide_on_mobile="no" background_color="" background_image="" background_repeat="no-repeat" background_position="left top" border_size="0px" border_color="" border_style="" padding="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="" animation_speed="0.1" class="" id=""][fusion_text]Er is bekeken voor welke clubs AdWords wordt ingezet om merchandise artikelen te promoten. Dit kan door de clubs zelf worden gedaan, maar ook door de resellers van de artikelen. Er is gekeken hoeveel resultaten er naar voren komen op het keyword "Clubnaam + Tenue" binnen twee zoekresultaten pagina's (SERP) in Google. In grafiek 1.7 staan de resultaten weergegeven per club. [/fusion_text][/one_half][fusion_text]

Zoekvolume op clubnaam

[/fusion_text][one_half last="no" spacing="yes" center_content="no" hide_on_mobile="no" background_color="" background_image="" background_repeat="no-repeat" background_position="left top" border_size="0px" border_color="" border_style="" padding="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="" animation_speed="0.1" class="" id=""][fusion_text]

Het zoekvolume kan een indicatie zijn van de online populariteit van een voetbalclub, daarom zijn de zoekvolumes bekeken per voetbalclub. Het zoekvolume geeft aan hoe vaak gemiddeld op een bepaald woord wordt gezocht per maand. In grafiek 1.7 zijn de zoekvolumes per clubnaam weergegeven.Er wordt veruit het meest gezocht naar de clubs Feyenoord en Ajax met gemiddeld 450.000 zoekopdrachten per maand, gevolgd door PSV met gemiddeld 301.000 zoekopdrachten per maand.

[/fusion_text][imageframe lightbox="no" lightbox_image="https://www.evoworks.nl/wp-content/uploads/2016/07/Zoekvolume-op-clubnaam-1.png" style_type="none" bordercolor="" bordersize="0px" borderradius="0" stylecolor="" align="none" link="" linktarget="_self" animation_type="0" animation_direction="down" animation_speed="0.1" hide_on_mobile="no" class="" id=""] [/imageframe][fusion_text]Grafiek 1.7[/fusion_text][/one_half][one_half last="yes" spacing="yes" center_content="no" hide_on_mobile="no" background_color="" background_image="" background_repeat="no-repeat" background_position="left top" border_size="0px" border_color="" border_style="" padding="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="" animation_speed="0.1" class="" id=""][fusion_text]Naast het zoekwoord in de vorm van de hele clubnaam, is gekeken naar het gemiddelde zoekvolume op basis van de top 3 zoekwoorden per voetbalclub. In dit gemiddelde zijn de branded zoektermen voor de clubs uitgesloten, alleen relevante termen zijn er in opegenomen. In grafiek 1.8 staat het gemiddelde aantal zoekopdrachten per maand per club weergegeven, op basis van de top 3 zoekwoorden. Wat opvalt is dat SC Heerenveen het best scoort op non-branded zoektermen, gevolgd door PSV en Ajax.[/fusion_text][imageframe lightbox="no" lightbox_image="https://www.evoworks.nl/wp-content/uploads/2016/07/Zoekvolume-non-branded.png" style_type="none" bordercolor="" bordersize="0px" borderradius="0" stylecolor="" align="none" link="" linktarget="_self" animation_type="0" animation_direction="down" animation_speed="0.1" hide_on_mobile="no" class="" id=""] [/imageframe][fusion_text]Grafiek 1.8[/fusion_text][/one_half][one_full last="yes" spacing="yes" center_content="no" hide_on_mobile="no" background_color="" background_image="" background_repeat="no-repeat" background_position="left top" border_size="0px" border_color="" border_style="" padding="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="" animation_speed="0.1" class="" id=""][fusion_text]

Top 3 zoekmachine competitie

[/fusion_text][fusion_text]Aan alle onderdelen binnen de zoekmachine competitie zijn punten gekoppeld, waarna er een winnaar bekend gemaakt kon worden. Hieronder staat de top 3 van de zoekmachine competitie weergegeven. Ajax is ook winnaar op het gebied van aanwezigheid in de zoekmachine Google, PSV deelt de tweede plaats samen met Feyenoord en SC Heerenveen bekleedt de derde plaats in deze competitie.[/fusion_text][imageframe lightbox="no" lightbox_image="" style_type="none" bordercolor="" bordersize="0px" borderradius="0" stylecolor="" align="center" link="" linktarget="_self" animation_type="0" animation_direction="down" animation_speed="0.1" hide_on_mobile="no" class="" id=""] [/imageframe][/one_full][/fullwidth][fullwidth background_color="" background_image="" background_parallax="none" enable_mobile="no" parallax_speed="0.3" background_repeat="no-repeat" background_position="left top" video_url="" video_aspect_ratio="16:9" video_webm="" video_mp4="" video_ogv="" video_preview_image="" overlay_color="" overlay_opacity="0.5" video_mute="yes" video_loop="yes" fade="no" border_size="0px" border_color="" border_style="" padding_top="20" padding_bottom="20" padding_left="0" padding_right="0" hundred_percent="no" equal_height_columns="no" hide_on_mobile="no" menu_anchor="" class="" id=""][fusion_text]

Online platformen

[/fusion_text][fusion_text]De platformen van de Eredivisie clubs zijn geanalyseerd op basis van verschillende elementen. Hiervoor zijn de standaard tools gebruikt die worden aangeboden door Google. Hieronder staan de resultaten van deze analyse weergegeven.[/fusion_text][fusion_text]

Technische prestaties van platformen

[/fusion_text][one_half last="no" spacing="yes" center_content="no" hide_on_mobile="no" background_color="" background_image="" background_repeat="no-repeat" background_position="left top" border_size="0px" border_color="" border_style="" padding="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="" animation_speed="0.1" class="" id=""][imageframe lightbox="no" lightbox_image="https://www.evoworks.nl/wp-content/uploads/2016/07/Pagespeed-mobiel-desktop.png" style_type="none" bordercolor="" bordersize="0px" borderradius="0" stylecolor="" align="none" link="" linktarget="_self" animation_type="0" animation_direction="down" animation_speed="0.1" hide_on_mobile="no" class="" id=""] [/imageframe][fusion_text]Grafiek 1.9[/fusion_text][/one_half][one_half last="yes" spacing="yes" center_content="no" hide_on_mobile="no" background_color="" background_image="" background_repeat="no-repeat" background_position="left top" border_size="0px" border_color="" border_style="" padding="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="" animation_speed="0.1" class="" id=""][fusion_text]De pagespeed van de websites is gemeten met de pagespeed tool van Google. De pagespeed wordt voor twee versies gemeten, voor de mobiele versie van de website en voor de desktop versie van de website. In grafiek 1.9 wordt de page speed van de Eredivisieclubs weergegeven waarbij 0 de slechtste score is en 100 de beste score. Hierin valt op dat Feyenoord gemiddeld het beste scoort op basis van pagespeed. In de grafiek wordt bij Ado Den Haag een page speed van 0 weergegeven, dit komt doordat Google de website niet kan uitlezen.[/fusion_text][/one_half][fusion_text]De meeste Eredivisieclubs hebben een mobielvriendelijke website. Alleen Ado Den Haag, FC Twente en Excelsior hebben geen mobielvriendelijke website. Ajax en Feyenoord hebben zelfs een volledige mobiele versie van hun site gemaakt, dit bevordert de gebruikerservaring van de websites. Hierdoor scoren Ajax en Feyenoord als beste op dit onderdeel.[/fusion_text][one_half last="no" spacing="yes" center_content="no" hide_on_mobile="no" background_color="" background_image="" background_repeat="no-repeat" background_position="left top" border_size="0px" border_color="" border_style="" padding="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="" animation_speed="0.1" class="" id=""][fusion_text]In afbeelding 1.1 staat het gebruik van het CMS weergegeven door voetbalclubs. 78% van de voetbalclubs hebben een eigen webshop in beheer, de overige 22% van de clubs maken gebruik van een zogenaamde reseller. De reseller wordt als officieel verkoopkanaal gezien voor deze voetbalclubs maar is niet in beheer van de clubs. Magento is het meest gebruikte webshop CMS binnen de Eredivisie en de meeste websites zijn gemaakt in een eigen CMS.[/fusion_text][/one_half][one_half last="yes" spacing="yes" center_content="no" hide_on_mobile="no" background_color="" background_image="" background_repeat="no-repeat" background_position="left top" border_size="0px" border_color="" border_style="solid" padding="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="0" animation_direction="down" animation_speed="0.1" class="" id=""][imageframe lightbox="no" lightbox_image="https://www.evoworks.nl/wp-content/uploads/2016/07/platformen-weetjes.png" style_type="none" bordercolor="" bordersize="0px" borderradius="0" stylecolor="" align="none" link="" linktarget="_self" animation_type="0" animation_direction="down" animation_speed="0.1" hide_on_mobile="no" class="" id=""] [/imageframe][fusion_text]Afbeelding 1.1[/fusion_text][/one_half][/fullwidth][fusion_text]

Online winnaar Eredivisie!

[/fusion_text][imageframe lightbox="no" lightbox_image="" style_type="none" bordercolor="" bordersize="0px" borderradius="0" stylecolor="" align="center" link="" linktarget="_self" animation_type="0" animation_direction="down" animation_speed="0.1" hide_on_mobile="no" class="" id=""] [/imageframe][fusion_text]Op het gebied van online aanwezigheid is Ajax de grote winnaar in 2016, gevolgd door PSV en op de derde plaats komt Feyenoord![/fusion_text][fusion_text]Download hier de infographic![/fusion_text]
job-image
10 Manieren om je webshop sneller te maken
27 februari 2020
Lees Meer
job-image
50 conversie tips: verbeter je conversiepercentage
19 februari 2020
Lees Meer
job-image
Webwinkel Vakdagen 2020
23 januari 2020
Lees Meer

Nieuwsbrief

MEER WETEN? STEL ONS JE VRAAG!

+31 85 2100 818 info@evoworks.nl