Adverteren op Youtube nu voor iedereen toegankelijk!

De op 1 na grootste zoekmachine ter wereld biedt nu ook kleine adverteerders de mogelijkheid haar producten en diensten te laten zien. Wereldwijd heeft Youtube 800 miljoen bezoekers per maand, gezien de enorme reikwijdte heeft Google op 22 april 2012 aangekondigd; Adverteren op Youtube is beschikbaar voor elke adverteerder. Net als in de reguliere AdWords waar je betaald voor een klik en hier je budgetten naar aanleiding hiervan indeelt, kan dat met nu ook met, Google AdWords for video. Hiermee betaal je alleen nog per afgekeken advertentie, en je ontwikkelt deze in je standaard AdWords account. Net als de tekst en display campagnes is de ontwikkeling erg simpel en heb je binnen een minuut of 5~10 een campagne aan het draaien. Mogelijkheden zijn onder andere; - Bereik het juiste publiek: Je kunt bijvoorbeeld een advertentie tonen op basis van een zoekopdracht of op basis van interesse zoals muziek of sport. - Meet en weet: Gemiddeld genomen (cijfers afkomstig van Google Insight, 2011) is video advertisment op Youtube goed voor een verkeerstoename van 20% en een toename van 5% in zoekverkeer gericht op je bedrijf. Belangrijke gegevens als volledig afgekeken ads, doorklik percentage, Youtube kanaal loyaliteit en verblijf nog het zien van een advertentie. Waar betaal je nu voor; - Mensen die klikken om te kijken naar een advertentie - Mensen die langer dan 30 seconden naar een advertentie kijken (van tevoren afspelende ads) Welke opties zijn er; - In-search Laat u advertentie zien boven de zoekresultaten. - In-slate Mensen kiezen om een advertentie te bekijken zodat ze een video zonder onderbrekingen kunnen zien. Of ze bekijken een video met 4 onderbrekingen voor advertenties. - In-display Als een suggestie rechts van een YouTube-video. - InStream De knop 'Deze advertentie nu overslaan' wordt weergegeven nadat de video vijf seconden is afgespeeld.

Conclusie;

Google biedt deze uitgebreide dienst aan wegens de weinige interesse vanuit de adverteerders markt en het wantrouwen in adverteren op Youtube. Met deze nieuwe AdWords dienst verwachten ze dus veel meer adverteerders over te halen om te gaan adverteren op Google's Youtube. Bij Evoworks zullen we uiteraard voor onszelf en voor onze klanten gaan testen en de mogelijkheden volledig benutten, de resultaten van onze onderzoeken zullen we met iedereen delen. Uiteraard volgen er op niet al te lange termijn blog posts van ons team met advies over hoe dit het beste in te zetten is voor bedrijven. Wil je niet langer wachten met Google AdWords uitbesteden, neem dan gerust contact met ons op over de mogelijkheden. Happy bidding ;)

job-image
10 Manieren om je webshop sneller te maken
27 februari 2020
Lees Meer
job-image
50 conversie tips: verbeter je conversiepercentage
19 februari 2020
Lees Meer
job-image
Webwinkel Vakdagen 2020
23 januari 2020
Lees Meer

Nieuwsbrief

MEER WETEN? STEL ONS JE VRAAG!

+31 85 2100 818 info@evoworks.nl