Organische zoekresultaten van 10 naar 8,5

[fullwidth background_color="" background_image="" background_parallax="none" enable_mobile="no" parallax_speed="0.3" background_repeat="no-repeat" background_position="left top" video_url="" video_aspect_ratio="16:9" video_webm="" video_mp4="" video_ogv="" video_preview_image="" overlay_color="" overlay_opacity="0.5" video_mute="yes" video_loop="yes" fade="no" border_size="0px" border_color="" border_style="" padding_top="20" padding_bottom="20" padding_left="0" padding_right="0" hundred_percent="no" equal_height_columns="no" hide_on_mobile="no" menu_anchor="" class="" id=""][fusion_text]In een recent onderzoek van Searchmetrics komt naar voren dat Google steeds vaker de gebruikelijke 10 organische zoekresultaten op een pagina terugbrengt naar gemiddeld 8,5. De weggelaten zoekresultaten worden in dat geval vervangen door featured snippets, video’s, afbeeldingen en meer. Enkele punten uit het onderzoek uitgelicht:

Traditionele ‘blauwe links’ in organische zoekresultaten van 10 naar 8,5 per pagina

Volgens Searchmetrics is het minder waarschijnlijk dat je het traditionele aantal van 10 organische zoekresultaten met blauwe links zult zien in de zoekresultaten. 14-10 drop-organische-zoekresultaten-1

Veranderingen in universele zoekresultaten in 2016 ten opzichte van 2015

De integratie van afbeeldingen, video’s, productadvertenties, nieuwsberichten en google maps verwijzingen maken al een tijdje deel uit van de zoekresultaten. Hieronder laat Searchmetrics zien hoe zich deze verrijkte zoekresultaten dit jaar verhouden ten opzichte van 2015. 14-10 drop-organische-zoekresultaten-2

Bedrijfsinfoblokken, directe antwoorden en appdownloads

Google laat al een tijdlang verrijkte zoekresultaten zien op zowel desktops als mobiele apparaten. Hoe vaak en in welke hoedanigheid deze worden vertoond is volledig afhankelijk van de zoekopdracht en de categorie waarin zich deze zoekopdracht bevindt. Voor de Amerikaanse markt laat ongeveer 1 op de 10 mobiele zoekopdrachten een appdownloadlink zien. Twee keer zo vaak worden directe antwoorden op een zoekopdracht in vraagvorm of verrijkte zoekresultaten met afbeeldingen en video getoond. Het onderzoek laat ook zien hoeveel procent van de zoekopdrachten een verrijkt zoekresultaat laat zien op desktops en mobiele apparaten: 14-10 drop-organische-zoekresultaten-3 Credits afbeeldingen: Searchmetrics.com Veel van deze typen verrijkte zoekresultaten zien we in Nederland ook al terug, maar bij lange na nog niet in de frequentie zoals dit in de USA al gebeurt. Kijkende naar de razendsnelle ontwikkelingen, is de toename in verrijkte zoekresultaten echter een kwestie van tijd. Om te zorgen dat er op alle fronten optimale zichtbaarheid in de zoekresultaten van Google wordt behaald, is het voor webshopeigenaars daarom aan te raden hier actief mee aan de slag te gaan.[/fusion_text][/fullwidth]
job-image
10 Manieren om je webshop sneller te maken
27 februari 2020
Lees Meer
job-image
50 conversie tips: verbeter je conversiepercentage
19 februari 2020
Lees Meer
job-image
Webwinkel Vakdagen 2020
23 januari 2020
Lees Meer

Nieuwsbrief

MEER WETEN? STEL ONS JE VRAAG!

+31 85 2100 818 info@evoworks.nl