Behaal resultaat met remarketinglijsten voor zoekadvertenties

Ruim anderhalf jaar geleden kondigde Google aan remarketing lists for search ads (RLSA), ofwel remarketinglijsten voor zoekadvertenties, te introduceren voor Google AdWords. Sinds juli 2013 is deze vorm van adverteren voor alle adverteerders beschikbaar. Weer een half jaar verder kunnen we concluderen dat adverteren met remarketinglijsten voor zoekadvertenties een interessante manier van adverteren is. In dit blogartikel vertellen we je wat remarketinglijsten voor zoekadvertenties inhouden, hoe het opgezet kan worden en wat je er concreet mee kunt.

Wat zijn remarketinglijsten voor zoekadvertenties?

Mensen die al eerder je website hebben bezocht kunnen met remarketinglijsten voor zoekadvertenties in het Google Zoeknetwerk getarget worden. Remarketing was al eerder toepasbaar in het Google Display Netwerk, maar sinds juli 2013 dus ook met zoekwoorden in het zoeknetwerk. Omdat mensen die een website al eerder hebben bezocht eerder geneigd zijn te converteren dan mensen die nog niet bekend zijn met je website, is het effectief om deze mensen nogmaals te benaderen met behulp van remarketinglijsten voor zoekadvertenties. Zoekwoorden, biedingen en advertenties kunnen worden aangepast op specifieke doelgroepen.

Opzetten van remarketinglijsten voor zoekadvertenties

Er dienen een aantal stappen genomen te worden om te starten met remarketinglijsten voor zoekadvertenties:

  • Plaats de remarketing tag op alle pagina's van je website, net vóór de afsluitende tag van de body: </body>;
  • Maak remarketinglijsten (doelgroepen) aan in de gedeelde bibliotheek van je Google AdWords account;
  • Voeg remarketing remarketinglijsten toe aan bestaande of nieuwe AdWords campagnes onder het tabblad doelgroepen.
  • Voeg zoekwoorden toe, verhoog het bod en pas advertenties aan, afhankelijk van je beoogde doelstelling.

Ideeën om remarketinglijsten voor zoekadvertentie in te zetten

Er bestaan verschillende mogelijkheden waarvoor je remarketinglijsten voor zoekadvertenties in zou kunnen zetten. Zo kun je met deze vorm van adverteren op bredere zoekwoorden inzetten, aangezien de doelgroep beperkt is tot de opgebouwde remarketinglijst. Daarnaast kun je advertenties richten op specifieke doelgroepen, zoals bijvoorbeeld winkelwagenbezoekers, om deze alsnog over te halen een aankoop te doen. Ook kun je eerdere kopers benaderen zodra de levensduur van je product voorbij is. Tot slot kun je met remarketinglijsten voor zoekadvertenties trachten met cross-sell aanverwante producten te tonen nadat ze een bepaald product gekocht hebben in je webshop. Wil je ook remarketinglijsten voor zoekadvertenties inzetten in Google AdWords? Neem dan contact met ons op! Dit artikel is een verkorte versie van het artikel dat we voor Twinkle Magazine hebben geschreven. Klik hier om naar dit artikel te gaan.

job-image
10 Manieren om je webshop sneller te maken
27 februari 2020
Lees Meer
job-image
50 conversie tips: verbeter je conversiepercentage
19 februari 2020
Lees Meer
job-image
Webwinkel Vakdagen 2020
23 januari 2020
Lees Meer

Nieuwsbrief

MEER WETEN? STEL ONS JE VRAAG!

+31 85 2100 818 info@evoworks.nl