Tips van Google voor succes in het Display netwerk

In mijn vorige blogitem heb ik tips van Google gegeven voor het opstellen van goede advertenties gericht op het zoeknetwerk. In dit item wil ik jullie tips geven over succes in het Display Netwerk van Google AdWords.

Structuur

Allereerst is volgens Google de campagnestructuur erg belangrijk. Het is aan te bevelen om alle advertentiegroepen op te bouwen rondom een bepaald thema. Maak voor ieder product een aparte advertentiegroep. Dit is belangrijk om er zeker van te zijn dat je advertenties alleen worden weergegeven op relevante pagina’s die passen bij de inhoud van je advertenties.

Zoekwoorden

Bij iedere advertentiegroep dien je relevante zoekwoorden te zoeken. Google raadt aan om tussen de 5 en 20 zoekwoorden te gebruiken per advertentiegroep. Belangrijk hierbij is dat je zoekwoorden gebruikt die nauw met elkaar in verband staan. Dan is de kans het grootste dat je advertenties worden getarget op de doelgroep die je voor ogen hebt.

Advertenties

Binnen het Display netwerk worden de advertenties getoond aan mensen die zoeken naar het onderwerp of surfen op websites die gerelateerd zijn aan de gekozen zoekwoorden. Bij het maken van advertenties voor het Display Netwerk is het van belang dat je door middel van de advertentie de lezer direct aanspreekt. Daarbij geeft Google de volgende tips:

  • Zorg dat je je doelgroep aanspreekt en vertel duidelijk wat je te bieden hebt
  • Voeg een call-to-action toe (bijvoorbeeld: 'koop nu' of 'meld je aan')
  • Neem speciale aanbiedingen op in de advertenties
  • Zorg voor een goede en passende bestemmingspagina

Uitsluitingszoekwoorden

Uitsluitingszoekwoorden kun je gebruiken om te voorkomen dat je advertenties worden weergegeven op sites die niet relevant zijn. Door middel van goed gekozen uitsluitingszoekwoorden kun je niet-relevante kliks tegen gaan. Ook kun je er voor kiezen om bepaalde sites of onderwerpen uit te sluiten. Je kunt een url opgeven om uit te sluiten of paginatypes selecteren.

Een plaatsing winnen

Op de sites binnen het Display netwerk worden vaak maar 2 tot 4 advertenties per pagina weergegeven. De plaatsing is afhankelijk van de kwaliteitsscore en het bod. In mijn volgende blogitem zal ik tips geven over het verbeteren van de kwaliteitsscore en hoe je zo de positie van de advertenties kunt verbeteren. Daarnaast kun je door de biedingen aan te passen ook proberen om je positie te verbeteren.

job-image
10 Manieren om je webshop sneller te maken
27 februari 2020
Lees Meer
job-image
50 conversie tips: verbeter je conversiepercentage
19 februari 2020
Lees Meer
job-image
Webwinkel Vakdagen 2020
23 januari 2020
Lees Meer

Nieuwsbrief

MEER WETEN? STEL ONS JE VRAAG!

+31 85 2100 818 info@evoworks.nl