Terugblik CxO Academy Parijs

Begin november waren onze toppers Frank en Raoul aanwezig bij het exclusieve CxO Academy event in Parijs. Een event georganiseerd door Google waarbij er een deep-dive genomen werd in de nieuwste marketing trends, innovaties en kansen. Tijdens dit unieke event werden interessante inzichten gedeeld omtrent het inspelen op het huidige, complexe marketinglandschap. Dit event werd speciaal georganiseerd voor executive leaders vanuit heel Europa en wij waren erbij!

cxo-accademy-event

Het event

Het 2-daagse event omvatte een vol programma vol interessante presentaties, sparringsessies en netwerkborrels. Hierbij lag de focus op digital marketing transformation. Wat hierbij duidelijk naar voren kwam; was het optimaliseren op basis van data. Google gaf aan dat je de kans krijgt om te leren hoe het landschap is veranderd en begrijpen hoe dit jouw klanten helpt tijdens hun customer journey. Vervolgens kun je nieuwe marketing strategieën en frameworks toepassen om zo de digitale transformatie binnen jouw organisatie aan te drijven.

Sessies

Raoul en Frank hebben acht sessies bijgewoond. Onderwerpen zoals digital marketing transformation, anticipation, industry breakouts en value creation via data-driven strategieën kwamen voorbij. Raoul en Frank hebben 8 sessies bijgewoond. Onderwerpen zoals digital marketing transformation, anticipation, industry breakouts en value creation via data-driven strategieën kwamen voorbij. De eerste sessie begon met de basis; de stappen, oftewel de fasen, waar bedrijven staan omtrent digital maturity en de stappen die ze hierin kunnen maken.

digital-maturity

Vervolgens gingen de sessies nog een stap verder waarbij er werd aangegeven hoe je kunt inspelen op het veranderende marketinglandschap. Daarbij werden diverse strategieën van bedrijven besproken en hoe zij omgaan met digital transformation. De tweede dag stond in het teken van data-driven strategieën en hoe je deze goed kunt toepassen.

Netwerken

Agencies en personen vanuit heel Europa waren aanwezig om het event bij te wonen. Van de 500 aanwezigen waren er enorm veel vertegenwoordigers uit onder andere Rusland, Zweden, Noorwegen, Finland en Italië. Iedere aanwezige had een keycord met een eigen kleur. Deze kleur vertegenwoordigde het land waar je vandaan kwam. Erg gaaf was dan ook om te zien hoeveel verschillende nationaliteiten er samen kwamen. Dit leidde uiteraard tot interessante gesprekken.

En als je dan in Parijs bent, moet je natuurlijk ook wat van de stad gaan bezichtigen! Gelukkig was ook daar rekening mee gehouden. Aan het eind van de eerste dag hebben Raoul en Frank samen met de ander genodigden een boottocht over de Seine langs de Eiffeltoren mogen maken. Wat is nou perfecter dan netwerken met zo’n uitzicht?

Take-aways

Het event zat boordevol informatie en inzichten. We hebben er een aantal voor je op een rijtje gezet:

- Creëer waarde middels je partnerships, platformen en ecosystemen en zorg dat hierin cohesie wordt gecreëerd. Belangrijk is om bij partnerships elkaar actief te ondersteunen, om via jouw platformen frictie weg te nemen bij de gebruikers en ze de gelegenheid te bieden om interactief te reageren. En vervolgens zouden jouw ecosystemen hierbij moeten ondersteunen.

- Automatisering. Gevalletje open deuren, want we kunnen er al niet meer omheen; automatiseren. Zorg ervoor dat je meegaat met de huidige veranderingen binnen het marketinglandschap. Zorg dat je meer data gaat gebruiken en meer data-analyses gaat toepassen. Al deze data biedt je namelijk weer nieuwe inzichten in jouw doelgroep. Vervolgens kan je op basis hiervan weer gaan optimaliseren.

- Grow with Google. Gevalletje open deuren 2.0. Google benadrukt het natuurlijk overal, maar: “Intent is everywhere”. We zijn multi-device en iedereen zit overal in de journey. Zorg ook dat je dus op een breed scala netwerken aanwezig bent en zo verschillende touchpoints hebt met jouw doelgroep in hun customer journey.

- Video wordt steeds interessanter. Natuurlijk weten we onderhand wel dat video ook steeds aantrekkelijker wordt en dat YouTube de een-na-grootste zoekmachine ter wereld is. Maar weet je ook hoeveel van de zoekopdrachten uitkomt bij video? Zo blijkt dat 86% Google gebruikt om zich te oriënteren bij het aanschaffen van producten of diensten. 85% van de mensen die Search gebruikt, gebruikt ook YouTube hiervoor. Wow! Ja YouTube mag dan de een-na-grootste zoekmachine zijn, maar het groeit wel sneller.

digital-megatrends

We kunnen er dus echt niet meer omheen en raden je aan om in te spelen op het veranderende marketinglandschap. CxO Academy haakt daar al enorm goed op in en biedt veel nieuwe inzichten, maar er is hier nu natuurlijk nog veel meer over te vertellen. Frank en Raoul hebben het in ieder geval ervaren als een enorm gaaf en interessant event, dat goed inhaakt op het veranderende marketinglandschap met betrekking tot digitalisering en automatisering. Zou jij hier nou ook graag meer over willen weten? Of zou je graag met ons sparren betreft digital marketing transformation? Neem dan gerust contact met ons op.

Beter rendement?

Wij gebruiken cookies en verzamelen data om je ervaring continu te verbeteren op Evoworks.nl. Door onze website of diensten te gebruiken, stem je in ermee in dat wij deze gebruiken. Klik hier om onze Privacy & Cookie Policy te lezen.