Uitsluitingszoekwoorden invoegen AdWords

Wat zijn uitsluitingszoekwoorden Kort gezegd zorgen uitsluitingszoekwoorden er voor dat een AdWords advertentie niet wordt weergegeven wanneer de desbetreffende zoekterm dit uitsluitingszoekwoord bevat. Het is op deze manier mogelijk ongewenste vertoningen te minimaliseren. Zo kunt u de kosten per klik verlagen en de ROI verhogen. Voorbeeld werking uitsluitingszoekwoorden Wanneer de woorden 'gratis' en 'eieren' worden toegevoegd als uitsluitingszoekwoorden, worden bij de zoekopdracht waar de combinatie van de woorden gratis en eieren in voor komen niet weergegeven. De advertentie word nu nog wel weergegeven bij verschillende varianten van de zoekwoorden. Ook wanneer de zoek opdracht één van de twee zoekwoorden bevat wordt de advertentie weergegeven. De advertentie wordt nu nog steeds weergegeven bij de zoekopdracht ´Grote eieren´ en ´gratis verzenden´. De advertentie wordt niet weergegeven bij ´Gratis grote eieren´ Voorbeeld uitsluitingszoekwoorden U heeft een webshop en u verkoopt eieren. U maakt gebruik van het brede zoekwoord 'eieren' en u heeft één advertentie waarmee u uw eieren promoot. Na een week meet u de volgende resultaten. Zoekwoord Klikken Vertoningen Klikfrequentie KS Eieren 300 3000 10% 8 Wanneer er nu naar het rapport zoektermen wordt gekeken kunnen de afzonderlijke zoekopdrachten worden vergeleken en beoordeelt Zoekwoord Klikken Vertoningen Klikfrequentie Eieren 150 1000 15% Grote eieren 50 1000 5% Doos eieren 100 1000 10% Totaal 300 3000 10% Het is vrij duidelijk dat de zoekterm 'Grote eieren' de gemiddelde klikfrequentie omlaag haalt. Door deze aan de uitsluitzoekwoorden toe te voegen zal de klikfrequentie stijgen naar 12,5% Uitsluitingszoekwoorden zijn zowel op advertentieniveau als op campagneniveau toe te voegen. Het is eenvoudig om uitsluitzoekwoorden te bepalen door middel van het hulpprogramma voor zoekwoorden. Daarnaast kan er ook gebruik worden gemaakt van het rapport 'Zoektermen'. Uitsluitzoekwoorden implementeren U kunt op de volgende verschillende niveaus uitsluitzoekwoorden toevoegen Advertentieniveau Bij gebruik van de de uitsluitingszoekwoorden wordt de advertentie niet weergegeven Campagneniveau Bij gebruik van uitsluitingszoekwoorden op campagneniveau zijn deze woorden van toepassing alle advertenties binnen deze campagne Gebruik het volgende stappenplan om uitsluitingszoekwoorden toe te voegen: stap 1: Meldt u aan bij: https://adwords.google.nl. Stap 2: Selecteer de campagne of de advertentiegroep waar u uitsluitingszoekwoorden wilt toevoegen. Stap 3: Ga naar het tabblad zoekwoorden. Stap 4: Onder aan de tabel is nu het gedeelte met uitsluitingszoekwoorden te vinden. Klik op de + om het menu uit te vouwen. Stap 5: Er worden nu twee tabellen weergegeven: 'Advertentiegroepniveau' en 'Campagneniveau'. Boven de beide tabellen kunt u nu het volgende opties uitvoeren: Toevoegen Voeg per regel de uitsluitingszoekwoorden toe. Een minteken is niet nodig Bewerken U kunt de uitsluitingszoekwoorden wijzigen. Sla de wijzigingen op als u klaar bent. Verwijderen U kunt de uitsluitingszoekwoorden selecteren en verwijderen. Downloaden U kunt hier de tabel exporteren. Zoeken naar uitsluitingszoekwoorden Voor het zoeken naar uitsluitingszoekwoorden kan het hulpprogramma voor zoekwoorden gebruikt worden. Deze vindt u binnen uw AdWords account in het tabblad Hulpprogramma's en analyse. Met het hulpprogramma kunt u eenvoudig informatie verkrijgen waar de gebruikers van Google op zoeken. Zo kunt u eenvoudig bepalen op welke gerelateerde zoekwoorden uw advertenties moeten worden uitgesloten.

job-image
10 Manieren om je webshop sneller te maken
27 februari 2020
Lees Meer
job-image
50 conversie tips: verbeter je conversiepercentage
19 februari 2020
Lees Meer
job-image
Webwinkel Vakdagen 2020
23 januari 2020
Lees Meer

Nieuwsbrief

MEER WETEN? STEL ONS JE VRAAG!

+31 85 2100 818 info@evoworks.nl