Update: Google lanceert "Possum" voor lokaal

[fullwidth background_color="" background_image="" background_parallax="none" enable_mobile="no" parallax_speed="0.3" background_repeat="no-repeat" background_position="left top" video_url="" video_aspect_ratio="16:9" video_webm="" video_mp4="" video_ogv="" video_preview_image="" overlay_color="" overlay_opacity="0.5" video_mute="yes" video_loop="yes" fade="no" border_size="0px" border_color="" border_style="" padding_top="20" padding_bottom="20" padding_left="0" padding_right="0" hundred_percent="no" equal_height_columns="no" hide_on_mobile="no" menu_anchor="" class="" id=""][one_full last="yes" spacing="yes" center_content="no" hide_on_mobile="no" background_color="" background_image="" background_repeat="no-repeat" background_position="left top" border_size="0px" border_color="" border_style="" padding="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="" animation_speed="0.1" class="" id=""][fusion_text]De lokale zoekresultaten van Google worden steeds belangrijker en uitgebreider. Met de lancering van “Pigeon” in 2014 zette Google de eerste grote stap richting het optimaliseren van de lokale zoekresultaten. Afgelopen maand is er een grote update bijgekomen. Deze heeft inmiddels de naam “Possum” gekregen. Wat is Possum? Waar de Pigeon update vooral te maken had met de organische resultaten, richt Possum zich op de lokale 3-pack. Het doel van de update is om de 3-pack resultaten gevarieerder en nog specifieker te maken. Dit is bereikt door middel van 5 aanpassingen:
  1. Het service gebied van een bedrijf is nu belangrijker dan de locatie.
Bedrijven die in een stad actief zijn, maar het kantoor net buiten de stad hadden, vielen vaak buiten de lokale resultaten omdat het adres veel waarde met zich meebracht. Dit is nu verleden tijd. De nadruk ligt nu op het servicegebied van een bedrijf.
  1. Dubbele adressen en telefoonnummers.
Het is niet nieuw dat Google in het verleden geprobeerd heeft de resultaten divers te houden door bedrijven op hetzelfde adres, met hetzelfde telefoonnummer of dezelfde website te filteren. Dit lijkt nu verder aangescherpt. Een fysiopraktijk waarin meerdere therapeuten een vermelding hebben zal nu dus maar een keer vertoond worden.
  1. De lokale resultaten staan nog verder los van de organische.
Voorheen was het erg lastig om als bedrijf in de lokale 3-pack te komen wanneer de organische resultaten laag waren. Dit verband is nu minder hevig geworden. Goed scoren op lokaal is nu dus nóg belangrijker.
  1. Variaties op zoekwoorden geven andere resultaten.
Kleine variaties in zoektermen geven nu andere resultaten in de 3-pack. Wanneer je nu bijvoorbeeld op “tandarts arnhem” zoekt, zal je iets andere resultaten zien dan op “arnhem tandarts”.
  1. De fysieke locatie van de gebruiker weegt zwaarder
Om de 3-pack resultaten nog gebruikersgerichter te maken, laat Google de locatie nu zwaarder wegen. Dit houdt in dat, hoe dichter je bij een bedrijf bent, hoe groter de kans dat deze in de 3-pack zal verschijnen. Omgekeerd werkt dit natuurlijk ook. Wanneer je ver weg bent van een bedrijf, zal deze minder snel in de 3-pack verschijnen. [/fusion_text][/one_full][one_half last="no" spacing="yes" center_content="no" hide_on_mobile="no" background_color="" background_image="" background_repeat="no-repeat" background_position="left top" border_size="0px" border_color="" border_style="" padding="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="" animation_speed="0.1" class="" id=""][fusion_text] Wat betekent dit? Bedrijven met meerdere vermeldingen zullen zien dat er slechtst 1 of 2 nog worden vertoond. De andere bestaan nog wel, maar lijken inactief. Ze doen alsof ze dood zijn, net zoals een buidelrat dat zou doen. Al met al komt het er op neer dat lokaal gerichte SEO steeds belangrijker wordt voor bedrijven waarvan de klanten vooral uit de eigen regio komen. Lokale verwijzingen zullen een steeds grotere rol spelen en de 'Google mijn bedrijf pagina' wordt onmisbaar.[/fusion_text][/one_half][one_half last="yes" spacing="yes" center_content="no" hide_on_mobile="no" background_color="" background_image="" background_repeat="no-repeat" background_position="left top" border_size="0px" border_color="" border_style="" padding="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="" animation_speed="0.1" class="" id=""][imageframe lightbox="yes" lightbox_image="https://www.evoworks.nl/wp-content/uploads/2016/10/Opossum-cartoon-300x300.jpg" style_type="none" bordercolor="" bordersize="0px" borderradius="0" stylecolor="" align="center" link="" linktarget="_self" animation_type="0" animation_direction="down" animation_speed="0.1" hide_on_mobile="no" class="" id=""] [/imageframe][/one_half][/fullwidth]
job-image
10 Manieren om je webshop sneller te maken
27 februari 2020
Lees Meer
job-image
50 conversie tips: verbeter je conversiepercentage
19 februari 2020
Lees Meer
job-image
Webwinkel Vakdagen 2020
23 januari 2020
Lees Meer

Nieuwsbrief

MEER WETEN? STEL ONS JE VRAAG!

+31 85 2100 818 info@evoworks.nl