SAMEN MET WELKOOP
ZORGEN WE VOOR GROENE
VINGERS DOOR HEEL NEDERLAND

De creatie van online succes: samen met Welkoop realiseerden we een omzetstijging van 114%, met een doorvertaling naar ruim 150 offline winkels in Nederland.

Voor

Wanneer

10 september 2019

Een uitdagend omnichannel project met on- en offline succes.

Met wie hebben we samengewerkt?

Welkoop is dé winkel voor tuin en dier. Naast een online webshop heeft de keten meer dan 150 winkels verspreid door heel Nederland.

Wat hebben we gedaan?

Een uitdagend omnichannel project. Met een passende online strategie tilden we zowel de webshop als de offline winkels van Welkoop naar een hoger niveau.

Wat hebben we bereikt?

De resultaten zijn opmerkelijk: een omzetstijging van 114% voor de webshop, 224% omzetgroei in Google Ads en een stijging van maar liefst 314% in offline winkelbezoeken.

“Door offline activiteiten deels naar online te verleggen is er digitaal veel meer bereik gecreëerd voor Welkoop.”

Full funnel aanpak

Hoe maak je van Welkoop - een succesvolle onderneming met 150 winkels - een online succes? Om meer resultaat uit zowel de webshop als alle winkels te halen, was het zaak om de offline en online activiteiten van Welkoop veel beter op elkaar af te stemmen. Een concrete strategie, het volledig benutten van de full funnel en online op de juiste manier inspelen op offline activiteiten realiseerde maar liefst 114% meer online omzet en 7% meer offline opbrengst.

Asymmetrical-Image Asymmetrical-Image Asymmetrical-Image
Block2 afbeelding

Google SMART Shopping

Google Shopping campagnes hielpen ons snelle online groei te creëren. Met een aandeel van slechts 6% in de totale webshop opbrengst, hebben we Google Shopping geautomatiseerd. Door volledig over te gaan op Google Smart Shopping, steeg het rendement met meer dan 400%! Inmiddels heeft Google Shopping een aandeel van 15% in de totale opbrengst van de webshop.

Block3 afbeelding

400%

114%

omzetgroei online

314%

stijging in winkelbezoek

214%

omzetgroei Google Ads

Online to Offline

Het doel van dit omnichannel project is het beter afstemmen van de online en offline activiteiten van Welkoop. Store Visit Bèta in Google Analytics en rapportages uit Google Ads en Google DataStudio meten de waarde van online campagnes op offline resultaten. Benieuwd naar de concrete voorbeelden van Welkoop? Neem dan zeker contact met ons op!

Block4 afbeelding

80%

Het resultaat

Door offline activiteiten deels naar online te verleggen is er digitaal veel meer bereik gecreëerd voor Welkoop. Dit heeft geleid tot een toename in zowel online als offline verkopen. Door in te spelen op online en offline acties met Google Ads, is ook het aantal fysieke en webshop visits toegenomen. Met een groter draagvlak voor digitale marketing en de O2O transitie, hebben we een online omzetstijging van 114% en een offline stijging van 7% in de opbrengst gerealiseerd.

Asymmetrical-Image Asymmetrical-Image Asymmetrical-Image

Nieuwsbrief

Meer weten? Neem contact met ons op!

+31 85 2100 818 info@evoworks.nl