VAN STAGNERENDE WEBSHOP NAAR STIJGING IN CONVERSIE, OMZET EN RENDEMENT

Om de webshop van Verfgroothandel.nl een boost te geven zijn we gestart met lange termijn CRO, SEO en SEA werkzaamheden om de online omzet te vergroten.

For

When

04 Dezember 2019

Realiseren van online groei in omzet

Met wie hebben we samengewerkt?

Verfgroothandel.nl is de online webshop voor de aanschaf van verf voor boot, huis en tuin. Al vanaf 2016 werken wij samen met de webshop om online groei te realiseren.

Wat hebben we gedaan?

In dit online marketing project ligt de focus op het vergroten van de omzet. Om de beoogde doelstellingen keer op keer te behalen, zetten wij SEA, SEO en CRO in.

Wat hebben we gedaan?

Na enkele jaren stagnatie en zelfs een daling in omzet is er opnieuw groei gerealiseerd voor Verfgroothandel. Dit zonder verlies in rendement.

“De optimalisaties hebben een enorm effect gehad op de groei: de omzet steeg met maar liefst 110%.”

Inzet van online marketing

Na enkele jaren met een stagnerende omzet, stelde Verfgroothandel.nl de doelstelling om het rendement te behouden en de omzet niet verder te laten teruglopen. Om dit te bewerkstelligen zijn we samen met Verfgroothandel een langdurig traject ingegaan. Na het in kaart brengen van de huidige situatie, ontdekten we diverse bottlenecks die groei voor de webshop moeilijk maakten. Door SEO, SEA en CRO in te zetten hebben we deze blokkades opgeheven en opnieuw groei gerealiseerd.

Asymmetrical-Image Asymmetrical-Image Asymmetrical-Image
Verfgroothandel Big Image

Het effect van online advertising

Als eerste hebben we SEA voor Verfgroothandel aangepakt. Om erachter te komen wat het beste zou werken hebben we diverse strategieën toegepast op verschillende campagnes. Na drie weken hebben we resultaten geanalyseerd en de winnende strategie op alle campagnes toegepast. De winnende strategie had 57% lagere kosten, liet het conversiepercentage met 332% stijgen en de omzet met 56% toenemen. De strategie resulteerde daarnaast in een ROAS stijging van 262%.

Verfgroothandel Text Image 1

262%

262%

ROAS Stijging

57%

Lagere kosten

332%

meer conversie

CRO met Google Smart Shopping

De overgang naar Google SMART Shopping en het inrichten van de Google Shopping feed resulteerde in een aanzienlijke stijging in omzet, het conversiepercentage en het rendement . Al met al hebben de optimalisaties een enorm effect gehad op het resultaat. In totaal steeg de Google Shopping omzet met 110%, het conversiepercentage met 20%, de ROAS met 12% en het aantal sessies met 67%!

Verfgroothandel Text Image 2

67%

Het resultaat

Door eerst grondige analyses uit te voeren en prioriteiten te stellen hebben we voor Verfgroothandel het tij weten te keren. In de jaren na de start zijn we niet opgehouden met analyseren en optimaliseren. Door continu bezig te zijn met verschillende marketing diensten, variërend van SEA en Google Shopping tot SEO en CRO - zien we Verfgroothandel al 4 jaar op rij groeien.

Asymmetrical-Image Asymmetrical-Image Asymmetrical-Image

Nieuwsbrief

MEER WETEN? STEL ONS JE VRAAG!

+31 85 2100 818 info@evoworks.nl