INZICHT IN HET GEDRAG VAN JE BEZOEKERS

We horen het vaker: ‘Waar moet ik beginnen met mijn web analyse? ’ Wat de doelstelling van je webshop ook is, zonder de juiste data is het optimaliseren van je webshop en je marketingkanalen kansloos. Kun je hulp gebruiken bij het in kaart brengen van kansen en verbeteringen? Bij ons staat Google Analytics de hele dag geopend. We kennen de tool en de nieuwste functionaliteiten tot in detail.

Van bergen data naar scherpe focus

Web analytics is de drijfveer achter alle marketing activiteiten. Des te belangrijker dat je de juiste KPI’s op de juiste manier meet. Zie je door de enorme berg aan data niet waar te beginnen met web analytics? Of zou je graag meer inzicht verzamelen dan je nu hebt? Web analytics vormt de basis voor conversie optimalisatie binnen de webshop en voor het bijsturen binnen je marketingkanalen.

Kijk samen met ons naar je Google Analytics. Wij zetten jouw enorme bron van data om in duidelijke rapporten.

Kracht van goede web analyses

  • Weten waar euro’s weglekken én waar de kansen voor je webshop liggen
  • Gegronde strategische keuzes maken op basis van de juiste cijfers
  • Inzicht in de volledige klantreis; van binnenkomst tot en met de bestelling
  • Micro conversies ook in kaart brengen
Neem contact op

Van meetplan tot concrete verbeterpunten

Starten we met jouw web analytics, dan beginnen we met het meetplan. Als webshop verzamel je natuurlijk bergen informatie. Maar welke KPI’s wil je inzichtelijk hebben om jouw e-commerce marketing resultaten te kunnen verbeteren? We stellen Google Analytics goed in. Soms in samenwerking met je technische partij, soms door gebruik te maken van Google Tag Manager. Vervolgens maken we ‘aangepaste rapporten’ aan die eenvoudig zijn te analyseren en om te zetten naar concrete verbeterpunten.

Laat je webshop data voor je werken

Met web analytics gaan we steeds verder. Een aantal voorbeelden:

  • Buttons, links, formulieren meetbaar maken
  • Aangepaste rapporten per marketingkanaal en segment
  • Filteren van niet relevant verkeer uit je webshop
  • Relevante remarketinglijsten opzetten
  • Toewijzingsmodellen instellen
  • En nog veel meer

Naast web analytics kun je ook bij ons terecht voor de inzet van de online marketing kanalen en de online strategie achter deze kanalen.

Ben jij toe aan een volgende stap binnen je web analytics of heb je een complex Google Analytics vraagstuk? Daag ons gerust uit!

Beter rendement?

Wij gebruiken cookies en verzamelen data om je ervaring continu te verbeteren op Evoworks.nl. Door onze website of diensten te gebruiken, stem je in ermee in dat wij deze gebruiken. Klik hier om onze Privacy & Cookie Policy te lezen.