E-commerce marketing Duitsland

E-commerce marketing in Duitsland biedt u vele voordelen. De Duitse e-commerce markt is groeiende en hier wilt u als ondernemer natuurlijk van profiteren. Het in Nederland succesvolle concept biedt u in Duitsland helaas geen enkele garanties door cultuurverschillen, verschillende wet- en regelgeving en andere standaarden. Evoworks heeft dé oplossing om uw Duitse doelgroep zo succesvol mogelijk aan te spreken en te slagen met e-commerce op de Duitse markt.

Wij vertalen daarom niet de succesvolle strategie voor Nederland naar Duitsland, maar zetten een volledig opzichzelfstaande strategie voor de Duitse markt op. Evoworks heeft native Duitse marketeers in dienst met diepgaande kennis van de Duitse markt en e-commerce.

Online marketing is een breed begrip met veel verschillende elementen en specialisaties. Al jaren richt Evoworks zich op met succes op e-commerce marketing en brengt haar visie nu ook naar de Duitse markt. Door deze focus, gecombineerd met native Duitse e-commerce specialisten zijn wij de laatste jaren uitgegroeid tot een dé marketingexpert voor webshops.

Doordat wij ons enkel richten op marketing en niet op bouw, kunnen wij al onze energie richten op hetgeen waar we goed in zijn. Wij staan voor het beste resultaat en rendement voor onze partners. We zorgen er niet alleen voor dat de omzet en het aantal bezoekers groeit, wij blijven kritisch en proactief kijken naar het rendement en de ingezette kanalen.

Succesfactoren van Evoworks op weg naar de Duitse markt;

  • Specialistische kennis van de Duitse E-commerce markt,
  • Proactief, flexibel en transparant,
  • 100% openheid in werkzaamheden door ons projectmanagementsysteem,
  • Geen dienstverlener maar partner,
  • Meer dan twintig e-commerce specialisten in dienst,
  • Omzetgroei en rendement zijn de basis van onze werkzaamheden.

Doordat wij werken vanuit omzetgroei en het behalen van een optimaal rendement op uw investeringen is het lastig om vooraf te vertellen welke kanalen voor een webshop het meest interessant zijn. We starten altijd met een intakegesprek, zodat we weten wat uw doelstellingen zijn en waar we naartoe moeten werken. Vervolgens gaan wij voor u aan de slag.

Meer weten over het uitbesteden van E-commerce marketing Duitsland?

+31 (0)6 456 482 50

Ik vertel je graag meer over de mogelijkheden die we op deze pagina beschrijven. Wij beoordelen je webshop en vervolgens bepalen wij welke vorm van advies bij jouw webshop past. Neem eenvoudig contact met ons op.

Online strategie

De online strategie is het uitgangspunt voor alle verdere werkzaamheden. Hierin wordt kritisch naar de markt gekeken en met de door onszelf ontwikkelde e-commerce marketingmix, denken we proactief met u mee voor de invulling hiervan. Zo bepalen we welke Duitse e-commerce kanalen ons kunnen helpen bij het overtreffen van de online doelstellingen.

Meer over online strategie voor de Duitse markt >>

Web analytics

Hoe ziet uw huidige customer journey eruit en hoe kunnen we deze op een nog succesvollere manier vertalen naar de Duitse markt – dat zijn de centrale vragen die we zullen beantwoorden. Waar haken bezoekers af en welke campagnes leveren het hoogste rendement op? Om meer inzicht te krijgen in het gedrag van uw webshop bezoekers maken we gebruik van web analytics. Om deze data kracht bij te zetten maken wij gebruik van meerdere tools en vertalen we de data naar concrete kansen.

Meer over web analytics >>

Conversie optimalisatie

Een van de belangrijkste punten binnen de e-commerce is de hoogte van uw conversie. Dit kan zijn in de vorm van de verkoop van fysieke producten maar ook door simpelweg persoonsgegevens te verkrijgen waarna contact kan worden opgenomen. Bestaand traffic vertalen naar meer omzet is hierbij het uitgangspunt.

Onze specialisten analyseren de webshop en formuleren vervolgens verbeterpunten. Door middel van A/B testen, evaluaties hiervan en daarop weer optimaliseren scoren wij voor uw webshop het beste rendement.

Meer over conversie optimalisatie >>

Online adverteren

Adverteren in Google AdWords is wellicht de meest bekende manier van adverteren. Niet zo gek, want Google is veruit de meest gebruikte zoekmachine, ook in Duitsland. Inmiddels is online adverteren niet meer weg te denken binnen e-commerce marketing. Duitsers reageren op een andere manier op deze advertenties dan Nederlanders. Dit maakt het nog lastiger om voor het juiste advertentiekanaal te kiezen. Wat is interessant en wat juist niet? Hiermee helpen onze native Duitse e-commerce specialisten u graag verder.

Meer over SEA in Duitsland >>

Zoekmachine optimalisatie

Relevant en kwalitatief verkeer naar de webshop krijgen, dat is de sleutel tot succes. Hoe relevanter de bezoeker, hoe hoger de kans op conversie. Zoekmachine optimalisatie is daarom essentieel voor een succesvolle webshop, maar hoe zet u dit kanaal op de juist manier in?

Evoworks heeft voor Duitsland een eigen visie op en werkwijze voor zoekmachine marketing ontwikkeld. Met de juiste technieken en strategie zorgen wij voor een toenemende stroom in relevant verkeer naar uw webshop.

Meer over SEO in Duitsland >>

Amazon marketing

Voor Duitse consumenten is Amazon ‘der Hammer’ – het one-stop-shop platform is in Duitsland inmiddels net zo populair als in thuisbasis de Verenigde Staten. De grote kracht? Als e-commerce onderneming kunt u laagdrempelig verkopen op of via Amazon.de. Producten verkopen op Amazon, adverteren op Amazon of Amazon Payments gebruiken voor uw shop? Onze e-commerce specialisten helpen u deze middelen met succes in te zetten.

Meer over Amazon marketing >>

Retentiemarketing

Retentiemarketing draait om het behouden van bestaande klanten en het converteren van bezoek dat reeds bekend is met uw shop. Het ontwikkelen van loyaliteit bij klanten en het opbouwen van een langdurige relatie is erg belangrijk, maar hoe doe u dit? Retentiemarketing is hierop het antwoord. Onze Duitse e-commerce specialisten zijn op de hoogte van de nieuwste trends en de beste manier om u Duitse klanten aan u te binden.

Met retentiemarketing bereiken we een doelgroep die al een aankoop gedaan heeft of interesse in de producten op uw webshop getoond heeft. Door het gebruik van diverse middelen en kanalen brengen we die personen terug naar u webshop. De kans op conversie is hierbij aanzienlijk hoger dan bij personen die uw shop net pas leren kennen.

Meer over retentiemarketing Duitsland >>

Meer rendement uit uw Duitse online marketing? Vertel ons uw doelstelling, wij denken graag met u mee!