Toolnation showcase

Toolnation is de grootste webwinkel op het gebied van gereedschap. Met ruim 40.000 producten heeft Toolnation een uniek en volledig assortiment van accu en elektrisch gereedschap. Het bedrijf biedt vele bekende en minder bekende merken gereedschap aan. Waaronder Festool, Makita, Bosch en Dewalt. Sinds juni 2012 verzorgt Evoworks de volledige online marketing voor Toolnation en heeft de webshop een enorme groei doorgemaakt.

Online marketing traject

Om de gewenste groei te realiseren heeft Evoworks de verkeersbronnen die op dat moment voor bezoekers zorgden geoptimaliseerd en verbeterd. Daarnaast is Evoworks diverse nieuwe kanalen gaan inzetten om zo een beter rendement te kunnen behalen. Hieronder worden een aantal van onze werkzaamheden voor Toolnation genoemd:

SEO

Een doordachte SEO strategie heeft voor mooie resultaten gezorgd en dat doet het nog steeds. Toolnation heeft sinds onze samenwerking vele topposities in de zoekmachines bemachtigd. Sinds de samenwerking met Toolnation is er dan ook een sterke toename in het aantal organische bezoekers te zien. Daarnaast is de omzet vanuit deze bezoekers ook flink gestegen.

SEA

Ook hebben we het rendement van de Google AdWords campagnes sterk verbeterd en uitgebreid met nieuwe campagnes. We adverteren onder andere met de nieuwste Google Shopping campagnes, maken we gebruik van dynamische remarketing (remarketing op productniveau) en zetten we Remarketing for Search in.

Online adverteren

Daarnaast hebben we ook een aantal nieuwe verkeersbronnen ingezet om in te spelen op de kansen in de markt en om de omzet verder te verhogen. We adverteren bijvoorbeeld ook op Beslist.nl en Kieskeurig.

Retentie marketing

Met de inzet van ons online marketing traject is het aantal bezoekers sterk gestegen. Daarnaast hebben we de e-mailmarketing verbeterd, om meer rendement te behalen uit retentiemarketing. Hierin heeft Evoworks met name een adviserende rol gespeeld.

Conversie verhogen

Meer bezoekers is één, ze moeten wel converteren. Daarom hebben we ons ook ingezet om het conversiepercentage van de website te verhogen. In dat licht hebben we Toolnation ondersteund in de realisatie van een nieuw design.

Resultaat

Omzet

Meer omzet, met een beter rendement, dat is het doel. Samen met Evoworks heeft Toolnation een enorme groei doorgemaakt. De maandomzet (dec 2015) is met 412% toegenomen ten opzichte van de maand dec 2012, waarin Evoworks de werkzaamheden net startte voor Toolnation. Bekijk de afbeelding hieronder voor de ontwikkeling van de omzet.

Eveneens is het rendement sterk verbeterd. De omzet vanuit Google AdWords is meer dan vertienvoudigd terwijl de kosten slechts drieënhalf keer zo hoog liggen. Elke geïnvesteerde Euro levert hedendaags dus significant meer op.

Organische resultaten

Tot slot is er een duidelijke groei te zien binnen de organische bezoekers dankzij de vele goede posities die we behaald hebben voor Toolnation. Zoek online naar gereedschap en u zult zien dat Toolnation hierin diverse topposities heeft bemachtigd.

Bekijk hieronder de toename van 113% wanneer we dec 2015 vergelijken met dec 2012. Niet alleen is het aantal niet-betaalde bezoekers flink toegenomen, ook de omzet uit deze bezoekers: deze is gestegen met 429%.