Toolnation showcase

Toolnation is de grootste webwinkel op het gebied van gereedschap. Met ruim 40.000 producten heeft Toolnation een uniek en volledig assortiment van accu en elektrisch gereedschap. Het bedrijf biedt vele bekende en minder bekende merken gereedschap aan. Waaronder Festool, Makita, Bosch en Dewalt. Sinds juni 2012 verzorgt Evoworks de volledige online marketing voor Toolnation en heeft de webshop een enorme groei doorgemaakt.

E-commerce inzet

  • SEO
  • SEA
  • Online adverteren
  • Retentie marketing
  • Conversie verhogen
Ook je omzet laten groeien?

Online marketing traject

Om de gewenste groei te realiseren heeft Evoworks de verkeersbronnen die op dat moment voor bezoekers zorgden geoptimaliseerd en verbeterd. Daarnaast is Evoworks diverse nieuwe kanalen gaan inzetten om zo een beter rendement te kunnen behalen. 

Met verschillende online e-commerce werkzaamheden zijn we aan de slag gegaan om het gewenste resultaat te bereiken.

SEO

Een doordachte SEO strategie heeft voor mooie resultaten gezorgd en dat doet het nog steeds. Toolnation heeft sinds onze samenwerking vele topposities in de zoekmachines bemachtigd. Sinds de samenwerking met Toolnation is er dan ook een sterke toename in het aantal organische bezoekers te zien. Daarnaast is de omzet vanuit deze bezoekers ook flink gestegen.

Meer over SEO

SEA

Ook hebben we het rendement van de Google AdWords campagnes sterk verbeterd en uitgebreid met nieuwe campagnes. We adverteren onder andere met de nieuwste Google Shopping campagnes, maken we gebruik van dynamische remarketing (remarketing op productniveau) en zetten we Remarketing for Search in.

Meer over SEA

Online adverteren

Daarnaast hebben we ook een aantal nieuwe verkeersbronnen ingezet om in te spelen op de kansen in de markt en om de omzet verder te verhogen. We adverteren bijvoorbeeld ook op Beslist.nl en Kieskeurig.

Meer over online adverteren

Retentie marketing

Met de inzet van ons online marketing traject is het aantal bezoekers sterk gestegen. Daarnaast hebben we de e-mailmarketing verbeterd, om meer rendement te behalen uit retentiemarketing. Hierin heeft Evoworks met name een adviserende rol gespeeld.

Meer over retentiemarketing

Conversie verhogen

Meer bezoekers is één, ze moeten wel converteren. Daarom hebben we ons ook ingezet om het conversiepercentage van de website te verhogen. In dat licht hebben we Toolnation ondersteund in de realisatie van een nieuw design.

Resultaat

Omzet
Meer omzet, met een beter rendement, dat is het doel. Samen met Evoworks heeft Toolnation een enorme groei doorgemaakt. De maandomzet (december 2015) is met 412% toegenomen ten opzichte van de maand december 2012, waarin Evoworks de werkzaamheden net startte voor Toolnation. Eveneens is het rendement sterk verbeterd. De omzet vanuit Google AdWords is meer dan vertienvoudigd terwijl de kosten slechts drieënhalf keer zo hoog liggen. Elke geïnvesteerde Euro levert hedendaags dus significant meer op.

Organische resultaten
Tot slot is er een duidelijke groei te zien binnen de organische bezoekers dankzij de vele goede posities die we behaald hebben voor Toolnation. Zoek online naar gereedschap en u zult zien dat Toolnation hierin diverse topposities heeft bemachtigd.

Een toename van 113% wanneer we december 2015 vergelijken met december 2012. Niet alleen is het aantal niet-betaalde bezoekers flink toegenomen, ook de omzet uit deze bezoekers: deze is gestegen met 429%.

Resulaten

  • Omzetstijging van 412%
  • Stijging organische bezoekers van 113%
  • Rendementsverbetering:

        > Omzet vanuit Google AdWords vertienvoudigd 
        > Kosten slechts 3½ keer omhoog
     
  • Tevreden opdrachtgever!
Ook zulke resultaten?!

Beter rendement?