Retentiemarketing Duitsland

Het behouden van klanten is in veel gevallen belangrijker dan het werven van nieuwe. Het ontwikkelen van loyaliteit bij klanten en het opbouwen van een langdurige relatie is erg belangrijk, maar hoe doe je dit? Retentiemarketing is hierop het antwoord. Naast het feit dat het goedkoper is om bestaande klanten te binden, besteden zij meer geld per geplaatste bestelling. Hierdoor converteren zij beter in vergelijking tot nieuwe klanten. Zij zijn reeds bekend met de webshop, hebben hier vertrouwen in, weten waar ze aan toe zijn en zullen eerder bereid zijn om terug te keren en een bestelling te plaatsen.

Waarom retentiemarketing?

Met retentiemarketing bereiken we een doelgroep die al een aankoop gedaan heeft of interesse in de producten op je webshop getoond heeft. Om het volledig potentie van retentiemarketing te benutten is het noodzakelijk om voldoende klanten te hebben. De Duitse klant is over het algemeen kritischer dan de Nederlandse, hierdoor is het belangrijk dat de webshop en customer journey op de juiste manier ingericht is en ook in het logistieke proces weinig fout kan gaat. Hier staat tegenover dat de Duitse klant erg trouw is op het moment dat de eerste bestelling naar wens en volgens afspraak geleverd wordt.

Neem contact op met Bert.

+31 (0)6 456 482 50

Ik vertel u graag meer over de mogelijkheden die we op deze pagina beschrijven. Wij beoordelen uw webshop en vervolgens bepalen wij welke vorm van advies bij uw webshop past. Neem eenvoudig contact met ons op.

Hoe zet je retentiemarketing in?

Retentiemarketing kunt u op veel verschillende manieren inzetten. Aan de hand van het zoekgedrag van de consument kunt u in diverse kanalen zeer gericht adverteren. Qua gedrag zijn ook behoorlijk wat verschillen tussen de Duitse en Nederlandse consument zichtbaar. Hierdoor zal de focus een andere insteek moeten krijgen. Gelukkig kunnen wij dankzij onze native Duitse e-commerce specialisten hier alles over vertellen. Wij zorgen ervoor dat de potentie van retentiemarketing volledig benut wordt en u alles uit uw webshop kunt halen, ook in Duitsland. Hierbij kunnen onder andere de volgende kanalen worden ingezet:

E-mail marketing

emailMarketing

 

 

 

 

 

Wanneer een klant een transactie maakt laat deze bijna altijd een e-mail adres achter. Als dit het geval is dan mag u de klant opnieuw benaderen met speciale acties of nieuwsbrieven. Als u regelmatig een bericht stuurt zult u “top-of-mind” blijven en zal de klant vaker terugkeren voor meer.

Remarketing

remarketing
Remarketing houdt in dat mensen die al eerder de webshop hebben bezocht opnieuw een gerichte boodschap krijgen die hen moet motiveren om weer terug te komen. Een voorbeeld hiervan is dynamische remarketing, waarbij potentiële klanten producten te zien krijgt die zij al eens specifiek hebben bekeken.

Social media remarketing

socialMediaMarketing
Social media is het ideale kanaal om de dialoog aan te gaan met een klant. Door middel van social media marketing kan een relatie worden gebouwd, kan het imago van een merk worden verbeterd en worden loyale klanten gecreëerd. Veel social media platforms zijn voortdurend aan het ontwikkelen waardoor hier steeds meer advertentiemogelijkheden bij komen.

Retentiemarketing Duitsland uitbesteden

Het mag dus duidelijk zijn dat hier een enorm potentieel ligt als het gaat om retentiemarketing. Daarvoor moet u natuurlijk wel eerst voldoende vaste / terugkerende bezoekers hebben in de Duitse markt. Retentiemarketing is daarom vaak van toepassing aan het einde van het traject. Bent u geïnteresseerd in retentiemarketing of ons gehele uitbestedingstraject? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.