SEA in Duitsland

Onder Search Engine Advertising verstaan we het adverteren in zoekmachines. Zoekmachines, zoals Google en Bing, zijn ook in Duitsland voor veel online gebruikers dé manier om relevante websites te vinden. Evoworks zorgt ervoor dat uw boodschap in de taal van de Duitse consument in advertenties staat, zodat uw business maximale omzet en een optimaal rendement behaalt.

We kijken naar verscheidene elementen om SEA succesvol in te zetten op de Duitse markt.

Een gezond rendement is altijd ons uitgangspunt. Door de 80+ miljoen inwoners van ons buurland is het kinderlijk eenvoudig om grote budgetten te investeren zonder hier daadwerkelijk iets op te verdienen. Daarom bepalen we eerst wat iedere geïnvesteerde euro u mag opbrengen. Op het moment dat we weten hoeveel elke euro voor uw webshop moet opleveren om winstgevend te zijn, kunnen wij hierop anticiperen en optimaliseren.

Wij kijken welke zoekwoorden voor uw webshop relevant zijn, wat het gedrag van bezoekers is en welke advertenties en biedingen nodig zijn om tegen een goede prijs te verkopen op de Duitse markt. Dit is een proces dat voortdurend doorloopt. Immers zijn de groeimogelijkheden via zoekmachine marketing enorm, en zolang dit goed wordt geoptimaliseerd, ook winstgevend.

SEA speelt een steeds bredere rol in de totale customer journey, in Duitsland is dit niet anders. We brengen de belangrijke onderdelen in kaart en zorgen er voor dat we op de juiste plek aanwezig zijn. Met ons eigen multi-channel model hechten we waarden aan ieder contactmoment van de klant en creëren we een volledig beeld van de werking van de verschillende SEA kanalen.

Neem contact met ons op!

+31 (0)6 456 482 50

Ik vertel u graag meer over de mogelijkheden die we op deze pagina beschrijven. Wij beoordelen uw webshop en vervolgens bepalen wij welke vorm van advies bij uw webshop past. Neem eenvoudig contact met ons op.

AdWords Duitsland

Ook in Duitsland is Google veruit de meest populaire zoekmachine. Google AdWords, het programma waarmee u in Google kunt adverteren, is dan ook een uitgebreide tool met vele mogelijkheden. Voor Adwords hebben wij, door kennis en jarenlange ervaring, onze eigen werkwijze ontwikkeld. Hiermee kunnen we voor al onze klanten optimaal te werk gaan.

Bij Evoworks zijn we Google Premier Partner en gespecialiseerd in de inzet van Google AdWords. Door onze nauwe samenwerking met Google kunnen wij ook op de Duitse markt de laatste functionaliteiten effectief voor uw business inzetten.

Bing Ads Duitsland

Bing heeft in Duitsland een vergelijkbaar marktaandeel als in Nederland. Dat lijkt in vergelijk met Google nog steeds laag, maar absoluut gezien ligt het zoekvolume daarmee toch vele malen hoger, met alle bijkomende voordelen van de underdog. Een groot voordeel van Bing is dat campagnes uit AdWords één op één doorgezet kunnen worden. Daarnaast heeft Bing, doordat minder adverteerders actief zijn, vaak een interessant rendement, ook op de Duitse markt.

Uw SEA voor Duitsland uitbesteden?

Veel ondernemers proberen in eerste instantie zelf SEA in te zetten. Vaak wordt de complexiteit van dit marketingmiddel dan ook onderschat. Op welke zoekwoorden moet worden geadverteerd om de doelgroep te bereiken, en is die advertentietekst nu wel echt Duits, of een slechte vertaling uit het Nederlands?

Bovendien is er niet altijd genoeg tijd en kennis om het maximale uit campagnes te halen. Advertentiesystemen achter zoekmachines zijn uitgebreid en kennen vaak veel mogelijkheden. Maakt u hier geen gebruik van, dan wordt concurreren met uw Duitse concullegae onbegonnen werk.

SEA in Duitsland bij Evoworks

Evoworks heeft veel ervaring met het bouwen, analyseren en optimaliseren van campagnes binnen zoekmachines. We hebben dan ook een eigen werkwijze ontwikkeld die onze native Duitse e-commerce marketeers ook voor uw webshop toepassen.

Waarom SEA bij Evoworks?

  • Officieel gecertificeerd Google Premier Partner
  • Jarenlange ervaring met zoekmachine marketing binnen veel verschillende branches
  • Wij werken met het rendement als belangrijkste aandachtspunten
  • Wij denken proactief mee in de kansen die er voor uw webshop zijn
  • Wir sprechen nicht nur Deutsch; einige von uns sind sogar Deutsch.