SEO in Duitsland

SEO (Suchmaschinenoptimierung in het Duits) is een praktijk die is gericht op het behalen van topposities in de niet betaalde resultaten van een zoekmachine. SEO is een ingewikkeld proces en voor veel webshop eigenaren een grote bron van frustratie. Waar het in Nederland soms al een uitdaging is om de juiste zoekwoorden te vinden om pagina’s op te optimaliseren, is het op de Duitse markt niet eenvoudiger. De concurrentie kan heftig zijn en een taalbarrière maakt dit niet gemakkelijker. Daarom hebben we bij Evoworks native Duitse marketing experts, zo zijn er voor ons geen drempels meer en kunnen we optimaal presteren.

Wij hebben jarenlang ervaring met SEO in Duitsland en onze native speakers volgen dagelijks de laatste ontwikkelingen binnen dit vakgebied. Wij weten dan ook als geen ander wat wel en niet werkt om uw webshop hoger te laten scoren in de zoekmachines. We hebben een eigen kijk en visie ontwikkeld om SEO voor uw webshop ook in Duitsland tot een succes te maken.

Neem contact met ons op!

+31 (0)6 456 482 50

Ik vertel u graag meer over de mogelijkheden die we op deze pagina beschrijven. Wij beoordelen uw webshop en vervolgens bepalen wij welke vorm van advies bij uw webshop past. Neem eenvoudig contact met ons op.

SEO werkwijze

Naast dat we precies weten waar we uw shop op moeten optimaliseren, hebben we zoals hierboven reeds aangehaald ook een eigen visie op SEO voor Magento ontwikkeld, ook wel ‘Magento SEO‘ genoemd. Daarbij hebben we vier pijlers die we altijd analyseren en optimaliseren voor uw webshop. Deze vier pijlers vormen de basis voor SEO succes in Duitsland.

Techniek

Om goed te kunnen scoren in zoekmachines is het belangrijk dat een website technisch goed ingericht is. Daardoor kan een site beter worden opgepakt door de zoekmachines en beter geïndexeerd worden. We kijken daarbij naar de volgende onderdelen:

Relevantie

Om gevonden te worden moeten relevante pagina’s beschikbaar zijn. In dit onderdeel kijken we welke pagina’s moeten gaan scoren op welke zoekwoorden, en waar nog kansen liggen qua zoekvraag. Verder kijken we nog naar de volgende dingen:
  • Robots.txt
  • Sitemaps
  • Duplicate content
  • Schone broncode
  • URL gebruik
  • Scripts correct geplaatst
  • Zoekwoordonderzoek
  • Zoekwoordkeuze
  • Structuur van de shop
  • Meta titels
  • Meta descriptions
  • Inzet van teksten

Autoriteit

Een belangrijke factor waar zoekmachines naar kijken is het aantal en de kwaliteit van websites dat naar een domein linkt. Als er meer kwalitatief hoogstaande websites naar een domein linken, neemt het zoekmachine algoritme aan dat dit domein waardevol is. Hierdoor gaat het beter scoren. In dit onderdeel kijken we naar:

Prestaties

Wanneer alle factoren goed zijn ingericht is het zaak om het goed bij te houden, en bij te sturen waar nodig. Dit zorgt ervoor dat de prestaties optimaal blijven. Hierbij kijken we naar de volgende onderdelen:
  • Aantal links
  • Kwaliteit links
  • Social links
  • Linkbait
  • Domein autoriteit
  • Linkstrategie
  • Laadtijd
  • Click Through Rate (CTR)
  • Tijd op site
  • Bouncepercentages
  • Uitstappunten
  • Verbeterstrategie

Ehrlich währt am längsten – auch bei SEO

Evoworks gebruikt alleen methodes die op lange termijn effect voor uw webshop zullen hebben. Veel SEO technieken zijn ontwikkeld om de zoekmachine ‘te slim af te zijn’ of te misleiden. Deze technieken zullen op korte termijn wellicht het gewenste resultaat behalen, maar op lange termijn zullen zoekmachines deze methodes des te harder afstraffen. Daarnaast is de concurrentie in Duitsland vaak veel hoger en zijn, naast Google, autoriteiten ook niet gediend van onethische online praktijken.

Bij Evoworks blijven we de ontwikkelingen over SEO op de voet volgen en zorgen we ervoor dat een gezonde SEO strategie toegepast wordt voor uw webshop.