Conversie optimalisatie

Voor de winstgevendheid van een webshop is het belangrijk dat bezoekers worden omgezet in klanten. Dit proces begint bij het analyseren van het gedrag van de bezoekers op uw webshop. Met de modules Conversie optimalisatie

en Additioneel CRO gaan we aan de slag om een hoger rendement via alle marketingkanalen te verkrijgen door de drempels op een webshop te verlagen en de gebruiksvriendelijkheid te verbeteren.

Wat kunnen we voor webshops betekenen?

  • Kansen & valkuilen in kaart brengen
  • Heatmaps & clickmaps
  • A/B testen & multivariate testing
  • Verhogen conversiepercentage

 

Neem contact op!

Van bezoekers klanten maken

De focus bij online marketing gaat bij veel bedrijven uit naar het trekken van meer bezoekers en daarmee wordt de kracht van conversie optimalisatie vaak onderschat. Meer bezoekers trekken, bijvoorbeeld door zoekmachine marketing, kan een goede manier zijn om het aantal conversies in je webshop te verhogen.

Echter, dit proces is tijdrovend en vergt meer financiële middelen. Voordat je deze investering van online marketing pas écht terugziet in omzet, dient wel een bepaald percentage van je ‘gewonnen’ bezoekers over te gaan tot een transactie. Hier zorgt conversie optimalisatie voor.

Testen, verbeteren & opnieuw testen

Bij conversie optimalisatie komt het voor een groot deel aan op testen, analyseren, verbeteren en opnieuw testen. Daarbij maken we gebruik van tools die ons inzicht geven over het bezoekersgedrag.

Daarnaast hebben we door de jaren heen natuurlijk al veel getest voor onze klanten. Met deze kennis en ervaring hebben we onze eigen kijk op e-commerce gecreëerd die voor vrijwel iedere webshop van toepassing is. Het gaat hier om elementen die we in iedere webshop terug willen zien en noodzakelijk zijn voor online succes.

Van homepage naar checkout

We bekijken altijd alle stappen die een consument doorloopt in het koopproces. Daarbij geven we onze feedback voor verbetering van de diverse pagina's.

Elementen die van belang zijn om de bezoeker sneller door deze salesfunnel te leiden krijg je van ons aangeleverd, waarna de technische partij dit kan implementeren.

Feedback voor verbetering van de volgende pagina's

  • homepage
  • categoriepagina’s
  • productpagina’s
  • winkelwagen
  • checkout

 

Neem contact op!

Heatmaps & Clickmaps

Bij conversie optimalisatie is het bezoekersgedrag een belangrijke factor waaruit conclusies kunnen worden getrokken. Daarbij is kijk- en klikgedrag erg interessant om te bepalen of de bezoeker begrijpt waar de belangrijke elementen van een pagina gepositioneerd zijn.

Met heat- en clickmaps kunnen we heel mooi in kaart brengen waar een bezoeker kijkt of klikt. Dit levert weer interessante informatie op waarmee we aanpassingen op de betreffende pagina kunnen maken. Hierbij maken we meestal gebruik van Visual Website Optimizer.

Advies over conversie optimalisatie?

Wil je conversie optimalisatie liever zelf uitvoeren maar weet je niet waar je moet beginnen? Wij bieden ook een conversie optimalisatie adviestraject waarbij we je adviseren over hoe je dit het beste aan kunt pakken. Neem hieronder contact met ons op en we vertellen je graag meer.

Beter rendement?

Wij gebruiken cookies en verzamelen data om je ervaring continu te verbeteren op Evoworks.nl. Door onze website of diensten te gebruiken, stem je in ermee in dat wij deze gebruiken. Klik hier om onze Privacy & Cookie Policy te lezen.