Conversie optimalisatie

“Voor de winstgevendheid van uw webshop is het belangrijk dat bezoekers worden omgezet in klanten.
Dit proces begint bij het analyseren van het gedrag van de bezoekers op uw webshop.”

Van bezoekers klanten maken

De focus bij online marketing gaat bij veel bedrijven uit naar het trekken van meer bezoekers en daarmee wordt de kracht van conversie optimalisatie vaak onderschat. Meer bezoekers trekken, bijvoorbeeld door zoekmachine marketing, kan een goede manier zijn om het aantal conversies op uw webshop te verhogen.

Echter, dit proces is tijdrovend en vergt meer financiële middelen. Voordat u deze investering van online marketing pas écht terugziet in omzet, dient wel een bepaald percentage van je ‘gewonnen’ bezoekers over te gaan tot een transactie. Hier zorgt conversie optimalisatie voor.

Wat kunnen we voor u betekenen?

Kansen & valkuilen in kaart brengen

Heatmaps & clickmaps

A/B testen & multivariate testing

Verhogen conversiepercentage

Neem contact op!

Testen, verbeteren & opnieuw testen

Bij conversie optimalisatie komt het voor een groot deel aan op testen, analyseren, verbeteren en opnieuw testen. Daarbij maken we gebruik van tools die ons inzicht geven over het bezoekersgedrag.

Daarnaast hebben we door de jaren heen natuurlijk al veel getest voor onze klanten. Met deze kennis en ervaring hebben we onze eigen kijk op e-commerce gecreëerd die voor vrijwel iedere webshop van toepassing is. Het gaat hier om elementen die we in iedere webshop terug willen zien en noodzakelijk zijn voor online succes.

Van homepage naar checkout

We bekijken altijd alle stappen die een consument doorloopt in het koopproces. Daarbij geven we onze feedback voor verbetering van de volgende pagina’s:

  • homepage
  • categoriepagina’s
  • productpagina’s
  • winkelwagen
  • checkout

Elementen die van belang zijn om de bezoeker sneller door deze salesfunnel te leiden krijgt u van ons aangeleverd, waarna de technische partij dit kan implementeren.

Heatmaps & Clickmaps

Bij conversie optimalisatie is het bezoekersgedrag een belangrijke factor waaruit conclusies kunnen worden getrokken. Daarbij is kijk- en klikgedrag erg interessant om te bepalen of uw bezoeker begrijpt waar de belangrijke elementen van een pagina gepositioneerd zijn.

Met heat- en clickmaps kunnen we heel mooi in kaart brengen waar een bezoeker kijkt of klikt. Dit levert weer interessante informatie op waarmee we aanpassingen op de betreffende pagina kunnen maken. Hierbij maken we meestal gebruik van Visual Website Optimizer.

A/B testen en multivariate testing

Door middel van A/B en multivariate testing kan het effect van twee of meerdere varianten met elkaar worden vergeleken. Dit biedt de mogelijkheid om te bewijzen welke variant het beste resultaat met zich meebrengt.

Het testen van verschillende elementen op een website is een proces dat continu doorloopt en verbluffende resultaten met zich mee kan brengen.

Advies over conversie optimalisatie?

Wilt u conversie optimalisatie liever zelf uitvoeren maar weet u niet waar u moet beginnen? Wij bieden ook een conversie optimalisatie adviestraject waarbij we u adviseren over hoe u dit het beste aan kunt pakken. Neem hieronder contact met ons op en we vertellen u graag meer.

Neem contact op met:

Bert Cillessen

+31(0)85 - 401 5454

sales@evoworks.nl

Beter rendement?


Waarom Evoworks?

Gespecialiseerd in
e-commerce

Meer dan 10 jaar ervaring

Hoge klanttevredenheid

Rendement als uitgangspunt