Alle elementen voor succes

De online marketing strategie is het uitgangspunt van onze e-commerce werkzaamheden. Door middel van het plan van aanpak, zorgen we ervoor dat we op één lijn zitten en alle noodzakelijke elementen voor succes in kaart gebracht zijn. Online strategie is dan ook een module welke standaard ingezet wordt bij iedere samenwerking.

De rode draad bepalen

E-commerce marketing begint bij een online marketing strategie. Zonder een zorgvuldig uitgewerkte strategie, zal een webshop nooit succesvol worden. We starten daarom altijd bij dit onderdeel. Samen gaan we nadenken over een aantal uitgangspunten waarop we de online marketing gaan uitbouwen. De rode draad voor toekomstige online marketing werkzaamheden.

Doelstellingen (groei in online omzet, rendementsverbeteringen)  worden geformuleerd en moeten we blijven monitoren. De (online) markt wordt onderzocht, de webshop wordt kritisch bekeken waarbij we onder andere kijken naar het onderscheidend vermogen, de online positionering en de concurrentiepositie. Hieruit volgend weten we welke e-commerce modules ons zullen helpen om de doelstellingen te te behalen.

De zaken die voor het online succes moeten gaan zorgen leggen we altijd vast in een kort en concreet strategisch plan van aanpak. Op deze manier kunnen geen misverstanden ontstaan over de inzet van online marketing voor jouw webshop door Evoworks.

Tijdens de samenwerking blijven we actief strategisch ondersteunen via gespecialiseerde teamleden.

Wat kunnen we voor je betekenen?

  • Succesfactoren inzichtelijk maken
  • Meedenken met je strategie
  • Doelstellingen formuleren
  • Plan van aanpak opstellen
  • Uitvoering van je marketing strategie
Contact

Online strategie bepalen?

Wil je weten wat wij voor je kunnen betekenen op het gebied van jouw online marketing strategie? Neem vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken!

StrategischPlan van aanpak

Voordat wij aan de slag gaan met de uitvoering van e-commerce activiteiten reserveren we tijd om een goede fundering voor een langdurige samenwerking te kunnen leggen. Een goede strategie maakt het verschil tussen wel of geen resultaat. Het zorgt ervoor dat we het maximale uit een samenwerking kunnen halen en de e-commerce middelen optimaal presteren.

 

Vooronderzoek

Door de online zoekvraag te analyseren, de online markt te bestuderen, een SWOT analyse uit te voeren en de webshop te onderzoeken kunnen we de waarde strategie en ontwikkelrichting vaststellen en onze werkwijzen en modellen hierop afstemmen. De resultaten leggen we vast in een document en wordt samen besproken, zodat we goed voorbereid met de daadwerkelijke uitvoering van het project kunnen beginnen.

Onderdelen strategisch plan

Voor het strategische plan analyseren we diverse onderdelen en blijven hier kritisch naar kijken. Wie is bijvoorbeeld je doelgroep, wat is je online positionering en wat is jouw onderscheidende vermogen?

Wil jij ook een strategisch plan voor jouw webshop?
Doelgroep

Doelgroep

Positionering

Concurrentie

Onderscheidend vermogen

Doelstellingen

E-commerce mix

Van strategie tot uitvoering

Wanneer we de online marketing strategie uiteen hebben gezet in een plan van aanpak, zullen we dit plan al vrij snel gaan uitvoeren. Daarbij blijven we constant met elkaar sparren over de meest optimale situatie voor jouw webshop.

Wil je deze strategie bij ons tot uitvoering laten komen? Bekijk de pagina online marketing uitbesteden om hier meer over te lezen of neem direct contact met ons op!

Strategisch plan voor succes

Wie is je doelgroep en waar bevindt deze zich online? Een goede beschrijving van je doelgroep is essentieel voor toekomstige targeting. We willen natuurlijk wel de juiste doelgroep aanspreken. Hoe positioneer je je op dit moment binnen de markt en hoe kom je over op je doelgroep? Wie zijn je online concurrenten en op welke manier proberen ze zich te onderscheiden binnen de markt? Waar liggen hun sterke en zwakke punten? Allemaal vragen waarop een antwoord gegeven moet worden.

In de online marketing strategie is onderscheidend vermogen de belangrijkste factor om succesvol te zijn. Hoe onderscheidt je webshop zich van concurrenten? Als het onderscheidend vermogen onvoldoende is, dan geven wij hierin advies. Samen stellen we ambitieuze, maar realistische doelstellingen op. Zowel met betrekking tot omzet als conversiepercentage. Hierbij kijken we ook naar het maximaal gewenste percentage marketingkosten van de omzet. Omzet is belangrijk, maar rendement staat op nummer één.

De traditionele marketingmix is in het concurrerende e-commerce landschap niet voldoende. Met die reden hebben we onze eigen e-commerce mix ontwikkeld die de samenhang tussen verschillende elementen van uw webshop in kaart brengt. Deze mix is essentieel voor online succes. Welke online marketing kanalen zijn voor je webshop relevant en belangrijk om in te zetten? Denk hierbij aan SEO, SEA, E-mail marketing, Social media marketing, affiliate marketing en vergelijkingssites. Ieder kanaal heeft zijn eigen strategische invalshoek.

Wat is ervoor nodig om de doelstellingen te behalen en welke taken zijn per verkeerskanaal van toepassing? We zullen alle taken inzichtelijk maken in onze projectmanagement tool. Hierdoor weet je precies wat we aan het doen zijn. Op basis van de taken die we per verkeerskanaal bedenken, zullen we een planning voor de middellange termijn maken (6-9 maanden). Hierin leggen we in grote lijnen vast wanneer we welke taken willen uitvoeren en waar deadlines liggen.

Belangrijk in het strategische plan

  • Weet wie je (online) doelgroep is en waar je ze kunt aanspreken
  • Wie zijn je online concurrenten?
  • Heb je daadwerkelijk onderscheidend vermogen?
  • Ambitieuze en realistische doelstellingen
  • Omzet en rendement
  • De juiste e-commerce mix
  • SEO, SEA, E-mail Marketing en meer
  • Planning
Contact

Strategisch consult?

Ben je niet opzoek naar een volledig uitbestedingstraject, maar wil je wel ondersteuning hebben bij je online strategie? Tijdens een strategisch consult geven we online marketing advies bij het bepalen van de juiste strategie. Bekijk de pagina strategisch consult voor meer informatie of neem contact met ons op!

Contact

Beter rendement?

Wij gebruiken cookies en verzamelen data om je ervaring continu te verbeteren op Evoworks.nl. Door onze website of diensten te gebruiken, stem je in ermee in dat wij deze gebruiken. Klik hier om onze Privacy & Cookie Policy te lezen.