Online marketing strategie

De online marketing strategie is het uitgangspunt van onze e-commerce werkzaamheden. Door middel van het plan van aanpak, zorgen we ervoor dat we op één lijn zitten en alle noodzakelijke elementen voor succes in kaart gebracht zijn.

De rode draad bepalen

E-commerce marketing begint bij een online marketing strategie. Zonder een zorgvuldig uitgewerkte strategie, zal een webshop nooit succesvol worden. We starten daarom altijd bij dit onderdeel. Samen gaan we nadenken over een aantal uitgangspunten waarop we de online marketing gaan uitbouwen. De rode draad voor toekomstige online marketing werkzaamheden.

De zaken die voor online succes moeten gaan zorgen leggen we altijd vast in een kort en concreet strategisch plan van aanpak. Op deze manier kunnen geen misverstanden ontstaan over de inzet van online marketing voor uw webshop door Evoworks.

Wat kunnen we voor u betekenen?

Succesfactoren inzichtelijk maken

Meedenken met uw strategie

Plan van aanpak opstellen

Uitvoering van uw marketing strategie

Neem contact op!

Strategisch plan van aanpak

Evoworks gaat verder dan alleen adviseren. Wij ondersteunen waar nodig bij de ontwikkeling van uw online marketing strategie. Wanneer gestart wordt met een uitbestedingstraject dan is de eerste stap het opstellen van een strategisch plan van aanpak voor uw webshop. Na een grondige analyse van de huidige situatie wordt gekeken hoe online groei bereikt gaat worden.

Onderdelen strategisch plan

Doelgroep

Wie is je doelgroep en waar bevindt deze zich online? Een goede beschrijving van je doelgroep is essentieel voor toekomstige targeting. We willen natuurlijk wel de juiste doelgroep aanspreken.

Positionering

Hoe positioneer je je op dit moment binnen de markt en hoe kom je over op je doelgroep? Deze vragen staan hier centraal.

Concurrentie

Wie zijn je online concurrenten en op welke manier proberen ze zich te onderscheiden binnen de markt? Waar liggen hun sterke en zwakke kanten?

Onderscheidend vermogen

In de online marketing strategie is onderscheidend vermogen de belangrijkste factor om succesvol te zijn. Hoe onderscheidt je webshop zich van concurrenten? Als het onderscheidend vermogen onvoldoende is, dan geven wij hierin advies.

Doelstellingen

We stellen samen ambitieuze, maar realistische doelstellingen op. Zowel met betrekking tot omzet als conversiepercentage. Hierbij kijken we ook naar het maximaal gewenste percentage marketingkosten van de omzet. Omzet is belangrijk, maar rendement staat op nummer één.

E-commerce mix

De traditionele marketingmix is in het concurrerende e-commercelandschap niet voldoende. Met die reden hebben we onze eigen e-commerce mix bedacht die de samenhang tussen verschillende elementen van uw webshop in kaart brengt. Deze mix is essentieel voor online succes.

Verkeerskanalen

Welke online marketing kanalen zijn voor je webshop relevant en belangrijk om in te zetten? Denk hierbij aan SEO, SEA, E-mail marketing, Social media marketing, affiliate marketing en vergelijkingssites. Ieder kanaal heeft zijn eigen strategische invalshoek.

Benodigde werkzaamheden

Wat is ervoor nodig om de doelstellingen te behalen en welke taken zijn per verkeerskanaal van toepassing? We zullen alle taken inzichtelijk maken in onze projectmanagementtool. Hierdoor weet je precies wat we aan het doen zijn.

Planning

Op basis van de taken die we per verkeerskanaal bedenken, zullen we een planning voor de middellange termijn maken (6-9 maanden). Hierin leggen we in grote lijnen vast wanneer we welke taken willen uitvoeren en waar deadlines liggen.

Van strategie tot uitvoering

Wanneer we de online marketing strategie uiteen hebben gezet in een plan van aanpak, zullen we dit plan al vrij snel gaan uitvoeren. Daarbij blijven we constant met elkaar sparren over de meest optimale situatie voor jouw webshop.
Wilt u deze strategie bij ons tot uitvoering laten komen? Bekijk de pagina online marketing uitbesteden om hier meer over te lezen.

Strategisch consult?

Bent u niet opzoek naar een volledig uitbestedingstraject, maar wilt u wel ondersteuning hebben bij uw strategie? Tijdens een Strategisch consult geven we online marketing advies bij het bepalen van de juiste strategie. Bekijk de pagina Strategisch consult voor meer informatie.

Neem contact op met:

Bert Cillessen

+31(0)85 - 401 5454

sales@evoworks.nl

Beter rendement?


Waarom Evoworks?

Gespecialiseerd in
e-commerce

Meer dan 10 jaar ervaring

Hoge klanttevredenheid

Rendement als uitgangspunt