Retentiemarketing

Retentiemarketing is vaak één van de meest rendabele campagne-types. Doordat de bezoeker al bekend is met je webshop, heeft hij al vertrouwen en weet hij waar hij aan toe is. De kans op conversie ligt daardoor vele malen hoger!

Wat kunnen we voor je betekenen?

  • Strategie omzetverhoging bestaande klanten
  • Verhoging % terugkerende bezoekers
  • Remarketing Facebook & Google
  • E-mailmarketing
  • Social media marketing

 

Contact

Trouwe klanten zijn goud waard

Iedere marketeer weet het. Het behouden van vaste/bestaande klanten is vaak belangrijker dan het aantrekken van nieuwe klanten. Een trouwe klant komt regelmatig terug waardoor ze veel waard zijn. Maar wat moet je precies doen om trouwe klanten te krijgen? Retentiemarketing komt hierbij om de hoek kijken.

Retentiemarketing kan op veel manieren ingezet worden en de kanalen die je kunt gebruiken kennen veel mogelijkheden. Denk bijvoorbeeld aan de hoeveelheid opties die er mogelijk zijn om klanten via social media te verleiden tot een herhaalaankoop. Een professionele en doordachte opzet van retentiemarketing kan al snel leiden tot een grote omzetstijging.

Waarom retentiemarketing?

Retentiemarketing is een zeer effectief middel in de e-commerce marketing, waarbij met relatief weinig kosten veel behaald kan worden. Immers, je target alleen de mensen die al een aankoop hebben gedaan of interesse getoond hebben.

Uit onderzoeken is gebleken dat trouwe klanten niet alleen minder kosten, maar ook meer besteden. Door retentiemarketing in te zetten verhoog je de klantloyaliteit en de gemiddelde bestelwaarde in je webshop.

Kanalen retentiemarketing

E-mail marketing    
Bij een transactie laat je klant bijna altijd een e-mailadres achter. Zorg ervoor dat je ze weer opnieuw mag benaderen via e-mail met speciale acties of interessante weetjes. Door regelmatig te mailen naar je doelgroep blijf je ‘top-of-mind’. Daarnaast converteert deze terugkerende bezoeker vaak erg goed en ligt het rendement hoog.

Remarketing    
Met remarketing kun je mensen die al eens eerder je webshop hebben bezocht opnieuw targeten met een specifieke boodschap. Denk daarbij bijvoorbeeld ook aan dynamische remarketing waarbij producten die een bezoeker al eens bekeken heeft, opnieuw weer vertoond worden op andere websites binnen de advertentieruimte.

Social media marketing    

Social media is hét online marketing kanaal om de dialoog met je klanten aan te gaan. Je kunt met social media marketing een relatie met je klanten opbouwen, het imago van je merk verbeteren en loyale klanten creëren. Ook de advertentiemogelijkheden en remarketing wordt steeds uitgebreider binnen de social media kanalen.

Retentiemarketing inzetten

Het is belangrijk dat je een relatie opbouwt met je klanten. Dit kun je doen door met een goede klantcontact service klaar te staan voor vragen vanuit de (potentiële) klant. De eerste aankoop moet een goede ervaring met zich meebrengen.

Vervolgens is het van belang dat je deze klanten opnieuw gaat benaderen met een specifieke boodschap of aanbieding. Daarbij is het belangrijk dat je de juiste boodschap aan de juiste persoon laat zien en dit via het gewenste kanaal aanbiedt.

Retentiemarketing inzetten?

Aan de slag met retentiemarketing?

Wil je aan de slag met retentiemarketing? Of wil je jouw huidige inzet van retentiemarketing verder professionaliseren? Neem dan contact met ons op. Wij vertellen je graag wat voor jouw webshop kunnen betekenen! Met meer dan 10 jaar e-commerce ervaring en een hoge klanttevredenheid zijn wij de specialist op gebied van e-commerce marketing voor webshops.

Beter rendement?