Retentiemarketing

“Retentiemarketing is vaak één van de meest rendabele campagne-types. Doordat uw bezoeker al bekend is met uw webshop, heeft hij al vertrouwen en weet hij waar hij aan toe is. De kans op conversie ligt daardoor vele malen hoger!”

Trouwe klanten zijn goud waard

Iedere marketeer weet het. Het behouden van vaste/bestaande klanten is vaak belangrijker dan het aantrekken van nieuwe klanten. Een trouwe klant komt regelmatig terug waardoor ze veel waard zijn. Maar wat moet je precies doen om trouwe klanten te krijgen? Retentiemarketing komt hierbij om de hoek kijken.

Retentiemarketing kan op veel manieren ingezet worden en de kanalen die u kunt gebruiken kennen veel mogelijkheden. Denk bijvoorbeeld aan de hoeveelheid opties die er mogelijk zijn om klanten via social media te verleiden tot een herhaalaankoop. Een professionele en doordachte opzet van retentiemarketing kan al snel leiden tot een grote omzetstijging.

Wat kunnen we voor u betekenen?

Strategie omzetverhoging bestaande klanten

Verhoging % terugkerende bezoekers

Remarketing Facebook & Google

E-mailmarketing

Social media marketing

Neem contact op!

Waarom retentiemarketing?

Retentiemarketing is een zeer effectief middel in de e-commerce marketing, waarbij met relatief weinig kosten veel behaald kan worden. Immers, u target alleen de mensen die al een aankoop hebben gedaan of interesse getoond hebben.

Uit onderzoeken is gebleken dat trouwe klanten niet alleen minder kosten, maar ook meer besteden. Door retentiemarketing in te zetten verhoogt u de klantloyaliteit en de gemiddelde bestelwaarde in uw webshop.

Kanalen retentiemarketing

E-mail marketing

Bij een transactie laat uw klant bijna altijd een e-mailadres achter. Zorg ervoor dat u ze weer opnieuw mag benaderen via e-mail met speciale acties of interessante weetjes. Door regelmatig te mailen naar uw doelgroep blijft u ‘top-of-mind’. Daarnaast converteert deze terugkerende bezoeker vaak erg goed en ligt het rendement hoog.

Remarketing

Met remarketing kunt u mensen die al eens eerder uw webshop hebben bezocht opnieuw targeten met een specifieke boodschap. Denk daarbij bijvoorbeeld ook aan dynamische remarketing waarbij producten die een bezoeker al eens bekeken heeft, opnieuw weer vertoond worden op andere websites binnen de advertentieruimte.

Social media marketing

Social media is hét online marketing kanaal om de dialoog met uw klanten aan te gaan. U kunt met social media marketing een relatie met uw klanten opbouwen, het imago van uw merk verbeteren en loyale klanten creëren. Ook de advertentiemogelijkheden en remarketing wordt steeds uitgebreider binnen de social media kanalen.

Retentiemarketing inzetten

Het is belangrijk dat u een relatie opbouwt met uw klanten. Dit kunt u doen door met een goede klantcontactservice klaar te staan voor vragen vanuit de (potentiële) klant. De eerste aankoop moet een goede ervaring met zich meebrengen.

Vervolgens is het van belang dat u deze klanten opnieuw gaat benaderen met een specifieke boodschap of aanbieding. Daarbij is het belangrijk dat u de juiste boodschap aan de juiste persoon laat zien en dit via het gewenste kanaal aanbiedt.

Neem contact op met:

Bert Cillessen

+31(0)85 - 401 5454

sales@evoworks.nl

Aan de slag?


Waarom Evoworks?

Gespecialiseerd in
e-commerce

Meer dan 10 jaar ervaring

Hoge klanttevredenheid

Rendement als uitgangspunt