E-mail marketing

E-mail marketing is een digitale vorm van direct marketing. Het is één van de eerste online marketing kanalen die met de opkomst van internet door bedrijven werd ingezet. Naast het bereiken van bestaande klanten, kun je middels e-mail marketing ook potentiële klanten bereiken en op die manier het bestaande klantenbestand uitbreiden.

Wat is e-mail marketing?

Met e-mail marketing kun je meer omzet behalen uit bestaande klanten en is dan ook uitermate geschikt voor retentiemarketing. Ook kun je met e-mail marketing potentiële klanten bereiken om je omzet te verhogen. E-mail marketing is daarom een zeer interessante module om in te zetten voor je webshop. Zet e-mail marketing succesvol in voor je bedrijf!

Met e-mail marketing kom je snel in contact met je doelgroep, in tegenstelling tot bijvoorbeeld een brief komt een e-mail snel aan. Promoties kun je middels e-mail marketing zeer goed onder de aandacht brengen (visueel en tekstueel).

E-mail marketing is meetbaar: positieve en negatieve respons is eenvoudig te meten, evenals open rates e.d.!

Voordelen e-mail marketing

  • Snel contact met je doelgroep!
  • Rechtstreeks communiceren met je doelgroep
  • Promotie onder de aandacht te brengen
  • Goedkoop in verhouding tot bedrukte media en andere advertentiemiddelen
  • Eenvoudig te meten
  • Relatie opbouwen met je klanten

 

E-mail marketing uitbesteden?

E-mail marketing effectief inzetten

Om e-mail marketing effectief in te zetten kun je contact opnemen met Evoworks. Wij gaan te werk door:

1. In samenwerking met elkaar allereerst het mailing bestand uit te breiden, zodat het zin heeft om e-mails te verzenden naar je doelgroep.
2. Vervolgens stellen we doelstellingen en een strategie op, afhankelijk van of je vooral informatie wilt verzenden of juist iets wil verkopen met bijvoorbeeld een aanbieding.
3. Is de strategie duidelijk dan helpen we met het creëren van creatieve inhoud en een goed design van de mailing. Het is bijvoorbeeld erg belangrijk om een zogenaamde call-to-action toe te voegen aan de e-mails. Je wilt immers wat bereiken met de mailings!
4. Na de verzending van mailings rapporteren we het behaalde resultaat.

Beter rendement?

Wij gebruiken cookies en verzamelen data om je ervaring continu te verbeteren op Evoworks.nl. Door onze website of diensten te gebruiken, stem je in ermee in dat wij deze gebruiken. Klik hier om onze Privacy & Cookie Policy te lezen.