Remarketing

“Potentiële klanten opnieuw bereiken die uw webshop eerder hebben bezocht en/of daar een bepaalde actie hebben verricht”

Wat kan ik bereiken met remarketing?

Online adverteren gaat verder dan alleen het aanspreken van nieuwe bezoekers. Met behulp van remarketing kunt u namelijk mensen bereiken die eerder op uw webshop zijn geweest. Een interessante mogelijkheid omdat deze doelgroep al interesse in uw producten heeft getoond en de kans op een aankoop daarom groter zal zijn.

Bovendien geeft dit u de mogelijkheid om beter op deze doelgroep in te spelen. Zo kan worden gekozen om een specifieke call to action, zoals ‘voor 23:00 besteld, morgen in huis’ nog eens te benadrukken om bezoekers die nog geen aankoop hebben gedaan alsnog te overtuigen. Bij Evoworks hebben we veel ervaring met het inzetten van remarketing en kunnen we dit ook voor uw webshop zo optimaal mogelijk inzetten.

Remarketing via Google AdWords

Er zijn verschillenden platformen waarmee remarketing kan worden ingezet. Door het grote bereik is Google AdWords één van de, zo niet het, belangrijkste remarketing platform. Google AdWords biedt namelijk de mogelijkheid om zowel binnen Google als op relevante websites die zijn aangesloten bij het Google Display Netwerk remarketing in te zetten.

Hoe vaak opnieuw benaderen?

Een ander belangrijk aspect waar we naar kijken is hoe vaak uw doelgroep moet worden benaderd. Enerzijds is het belangrijk een bezoeker van uw webshop niet continu te achtervolgen met banners, maar anderzijds wilt u wel de aandacht trekken. Het is daarom belangrijk hier de juiste afweging in te maken. Door te testen met gegevens die beschikbaar zijn kunnen we een goede afweging maken hoe vaak welke bezoekers aangesproken moeten worden.

De juiste doelgroep bereiken

Om het maximale uit de remarketing mogelijkheden binnen Google AdWords te halen, is het onderscheiden van verschillende doelgroepen en het inspelen hierop, een belangrijk element waarmee we aan de slag gaan. Zo onderscheiden we bezoekers die iets gekocht hebben van bezoekers die dit nog niet gedaan hebben en proberen we deze laatste doelgroep te pushen alsnog iets aan te schaffen. Hierbij wordt bijvoorbeeld extra aandacht besteed aan bezoekers die al een product in hun winkelwagen hebben gelegd omdat de kans op een conversie hierbij het grootst is.

Remarketing binnen het zoeknetwerk

Binnen Google wordt standaard op basis van zoekwoorden die zijn ingegeven geadverteerd en worden advertenties dus ook getoond aan mensen die al op uw webshop zijn geweest. Toch zijn er een aantal voordelen aan het inzetten van remarketing voor Google. Doordat we voor deze doelgroep specifieke groepen inrichten kan beter worden ingespeeld door aanpassingen in bijvoorbeeld advertenties en biedingen. Zo kunt u bijvoorbeeld aan iemand die al een product in zijn of haar winkelwagen heeft gelegd een advertentie gebruiken waarbij een snelle levering en gratis bezorging extra worden benadrukt om de consument over de streep te halen.

Remarketing binnen het Display Netwerk

Het display netwerk van Google omvat vele websites en beslaan een groot aantal onderwerpen. Deze sites kunnen op verschillende manieren worden ingezet om remarketing toe te passen. Zo is het mogelijk om visueel aantrekkelijke advertenties te koppelen aan remarketinglijsten, of juist heel productgericht te adverteren. Hierin maken we ook weer onderscheid in verschillende doelgroepen. Iemand die een reeks producten heeft bekeken, is beter gebaat bij advertenties die deze producten expliciet tonen in plaats van visuele banners op productgroepniveau.

Remarketing via Facebook

Facebook remarketing is een ideale manier om uw product direct te remarketen bij uw doelgroep op Facebook. Stelt u zich voor; een bezoeker heeft net uw shop bezocht, een paar producten bekeken, een winkelmandje gevuld en staat klaar om af te rekenen. Dan moet deze potentiële klant onverhoopt weg en breekt daarom de transactie af. In de meeste gevallen zou u nu een zeer waardevolle bezoeker vrijwel zeker kwijt zijn.

Maar ‘s avonds kijkt diezelfde bezoeker nu op zijn gemak op Facebook en krijgt ineens een aantrekkelijke advertentie op zijn tijdlijn te zien met exact hetzelfde product als dat hij in zijn winkelmandje heeft achtergelaten. Een koud kunstje om met een klik terug te keren en de bestelling af te maken.

Hoe ziet een top productadvertentie eruit? Hoe worden campagneresultaten gemeten? Bij Evoworks weten we welke teksten uw potentiële klant overhalen om tot kopen over te gaan. We weten ook welke tracking codes u nodig hebt om te zorgen voor een optimale remarketingervaring. Wilt u hiermee aan de slag? Dan weet u waar u moet beginnen.

Dynamische remarketing

Binnen het Google Display Netwerk kan geadverteerd worden met normale tekst- en beeldadvertenties die zowel in het algemeen voor uw webshop kunnen worden ingericht, maar bijvoorbeeld ook voor een specifieke productgroep.

Daarnaast kan ook worden gekozen voor dynamische advertenties. Er wordt dan gekeken welke producten door een bezoeker zijn bekeken en op basis daarvan worden één of meerdere producten vertoond. Door de relevantie een interessante mogelijkheid die de kans op een conversie zal vergroten.

Neem contact op met:

Bert Cillessen

+31(0)85 - 401 5454

sales@evoworks.nl

Aan de slag?


Waarom Evoworks?

Gespecialiseerd in
e-commerce

Meer dan 10 jaar ervaring

Hoge klanttevredenheid

Rendement als uitgangspunt