Web Analytics

Bij de module Web analytics analyseren we de resultaten van online marketing activiteiten en het gedrag van bezoekers in de webshop. Web analytics vormt de basis voor verbeteringen aan de webshop en van marketingkanalen op het gebied van omzet, rendement en conversiepercentage.

Inzicht in bezoekersgedrag

We horen het vaker: Waar te beginnen met analyses in Google Analytics? Het analysepakket van Google mag dan wel gratis en gebruiksvriendelijk zijn, maar biedt zo veel diepgaande rapporten dat door de bomen het bos niet meer zichtbaar is.

Als e-commerce professionals kennen we deze tool tot in detail. Een van de eerste stappen die we binnen het online marketing traject zullen doorlopen is het goed instellen van het Google Analytics account.

Bij deze module verzamelen we data waarmee wij het rendement en de omzet per kanaal voor jouw webshop kunnen verbeteren. Deze module is daarom erg belangrijk om succesvol de doelen te bereiken. Soms hebben kleine (technische) aanpassingen een enorme invloed op het resultaat.

Wat kunnen wij voor jouw webshop betekenen?

  • Instellen meettools
  • Analyse bezoekersgedrag & verkeerskanalen
  • Kansen in kaart brengen
  • Zoekmachine marketing analyse
Contact

Concrete verbetermogelijkheden

Web analytics is de drijfveer achter onze marketingactiviteiten. We creëren inzicht in het gedrag van bezoekers in een webshop. Door het bestelproces te volgen en het gedrag te verklaren kunnen we gericht te werk gaan. Zo sturen wij onze marketinginspanningen in de juiste richting en behalen we een optimaal resultaat met maximaal rendement.

Bij web analytics draait het om het verzamelen van correcte data en het stellen van de juiste vragen. Op welke manier komen bezoekers binnen? Wat motiveert de doelgroep om te converteren? We kijken niet alleen naar wat een webshop onderscheid, maar ook naar wat in de markt speelt. In combinatie met onze jarenlange ervaring zetten we bedreigingen om in concrete verbeterpunten.

We gaan de meetbaarheid van de webshop verbeteren door middel van Google Analytics en onze aanvullende tools. Onze specialisten kennen deze tools tot in detail en zullen starten om de meetbaarheid te verbeteren of op orde te krijgen.

Google Analytics

  • Google Analytics is een meetprogramma
  • Statistieken van jouw website verzamelen en gedetailleerd bekijken
  • Onmisbaar!
Interesse?

Moz Analytics

  • Achterhalen van statistieken op SEO gebied
  • Brengt SEO prestaties in kaart
  • Onmisbaar!
Meer weten?

Google Search Console

  • Bij Google Search Console dien je jouw webshop in voor indexatie
  • Aangeven en bekijken welke pagina’s geïndexeerd worden door Google
Neem contact op!

SemRush

  • Geeft veel interessante SEO inzichten
  • Op technisch gebied inzicht krijgen
  • Een onmisbare tool bij online marketing
Laat ons je bellen!

Wij starten trajecten altijd met:

  • Instellen van doelen
  • Tracken e-commerce gegevens
  • Filteren niet relevant verkeer
  • Koppeling met AdWords & Search
  • Instellen remarketingfunctionaliteiten
  • Instellen toewijzingsmodellen
  • Aanmaken van aangepaste rapporten
  • Aanmaken segmenten
  • E-mail alerts instellen
Contact

Google Analytics instellen

Google Analytics is een meetprogramma waarmee statistieken van een webshop worden verzameld en gedetailleerd weergegeven worden in verschillende dashboards. Het biedt de mogelijkheid om beschikbare data te segmenteren. Zo kan het uitkomst bieden in het oplossen van vele vraagstukken.

Het analysepakket van Google is gratis en gebruiksvriendelijk. Echter heeft het inmiddels veel diepgang en tal van rapportages waardoor het steeds complexer wordt. Als e-commerce professionals kennen we deze tool tot in detail. Een van de eerste stappen, die we binnen het online marketing traject zullen doorlopen, is het goed instellen van Google Analytics.

Meer weten over web analytics bij Evoworks?

Wil jij je online marketing uitbesteden en wil je nog meer weten over onze module web analytics? Neem dan vrijblijvend contact met ons op!

Beter rendement?