Loading...
  • Web analytics

    De resultaten van online marketing activiteiten en het gedrag van bezoekers op uw webshop analyseren. Web analytics vormt de basis voor verbeteringen aan uw webshop en van marketingkanalen op het gebied van omzet, rendement en conversiepercentage.

Inzicht in bezoekersgedrag

We horen het vaker: Waar te beginnen met analyses in Google Analytics? Het analysepakket van Google mag dan wel gratis en gebruiksvriendelijk zijn, maar biedt zo veel diepgaande rapporten dat door de bomen het bos niet meer zichtbaar is.

Als e-commerce professionals kennen we deze tool tot in detail. Een van de eerste stappen die we binnen het online marketingtraject zullen doorlopen is het goed instellen van uw Google Analytics account.

Wat kunnen we voor u betekenen?

Instellen meettools

Analyse bezoekersgedrag & verkeerskanalen

Kansen in kaart brengen

Zoekmachine marketing analyse

Neem contact op!

Concrete verbetermogelijkheden

Web analytics is de drijfveer achter onze marketingactiviteiten. We creëren inzicht in het gedrag van bezoekers in een webshop. Door het bestelproces te volgen en het gedrag te verklaren kunnen we gericht te werk gaan. Zo sturen wij onze marketinginspanningen in de juiste richting en behalen we een optimaal resultaat met maximaal rendement.

Bij web analytics draait het om het verzamelen van correcte data en het stellen van de juiste vragen. Op welke manier komen bezoekers binnen? Wat motiveert de doelgroep om te converteren? We kijken niet alleen naar wat een webshop onderscheid, maar ook naar wat in de markt speelt. In combinatie met onze jarenlange ervaring zetten we bedreigingen om in concrete verbeterpunten.

Onze meest gebruikte Analytics tools

Google Analytics

Google Analytics is een meetprogramma waarmee statistieken van uw website worden verzameld en gedetailleerd weergegeven worden.

Moz Analytics

Moz is een tool waarmee veel statistieken op SEO gebied kunnen worden achterhaald. Deze tool helpt ons om SEO prestaties in kaart te brengen en maakt daardoor deel uit van het web analytics pakket.

Google Search Console

Bij Google Search Console (voorheen Google Webmaster Tools) dient u uw webshop in voor indexatie. Binnen deze tool kunt u aangeven en bekijken welke pagina’s geïndexeerd worden door Google.

SemRush

SemRush is een vergelijkbare tool als Moz Analytics. Ook deze tool verschaft veel interessante SEO inzichten. Op technisch gebied brengt deze tool veel issues aan het licht. Een onmisbare tool binnen online marketing werkzaamheden.

Google Analytics instellen

Google Analytics is een meetprogramma waarmee statistieken van een webshop worden verzameld en gedetailleerd weergegeven worden in verschillende dashboards. Het biedt de mogelijkheid om beschikbare data te segmenteren. Zo kan het uitkomst bieden in het oplossen van vele vraagstukken.

Het analysepakket van Google is gratis en gebruiksvriendelijk. Echter heeft het inmiddels veel diepgang en tal van rapportages waardoor het steeds complexer wordt. Als e-commerce professionals kennen we deze tool tot in detail. Een van de eerste stappen, die we binnen het online marketingtraject zullen doorlopen, is het goed instellen van Google Analytics.

Wij starten trajecten altijd met:

Instellen van doelen

Tracken e-commerce gegevens

Filteren niet relevant verkeer

Koppeling met Adwords & Search

Instellen remarketingfunctionaliteiten

Instellen toewijzingsmodellen

Aanmaken aangepast rapporten

Aanmaken segmenten

E-mail alerts instellen

Neem contact op met:

Bert Cillessen

+31(0)85 - 401 5454

sales@evoworks.nl

Beter rendement?


Waarom Evoworks?

Gespecialiseerd in
e-commerce

Meer dan 10 jaar ervaring

Hoge klanttevredenheid

Rendement als uitgangspunt