Zoekmachine marketing

Evoworks is door de jaren heen uitgegroeid tot dé zoekmachine marketing specialist voor webshops. Zoekmachine marketing is daarom ook vaak het kanaal waarmee we de meeste omzet voor uw webshop genereren.

Wat kunnen we voor je betekenen

  • SEO strategie maken & uitvoeren
  • Effectief adverteren in Google & Bing
  • Campagne analyse voor het optimale rendement
  • Verbeteren van organische resultaten
Neem contact op!

Betaald én onbetaald vindbaar in Google & Bing

Een goede inzet van zoekmachine marketing is essentieel om online succes te behalen. Zoekmachine marketing biedt veel potentie om veel relevant verkeer naar je webshop te genereren. Met de juiste technieken, werkwijzen, een doordachte strategie en een vleugje ambitie streeft Evoworks, als zoekmachine marketing bureau, samen met haar klanten marktleiderschap na. Zoekmachine marketing speelt daar een uiterst belangrijke rol in.

Zoekmachine marketing bestaat uit Zoekmachine adverteren en zoekmachine optimalisatie. Het verschil tussen de beide vakgebieden is dat het bij zoekmachine adverteren om betaalde posities binnen de zoekmachine gaat en bij zoekmachine optimalisatie om de niet betaalde posities.

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Bij zoekmachine optimalisatie (SEO) zorgen we ervoor dat de pagina’s binnen je webshop scoren op de meest relevante termen voor die betreffende pagina. Daarbij is het eerste doel vaak een betere positie binnen de zoekmachines verkrijgen.

Ook valt vaak veel te winnen op de pagina zelf. Een tegenvallend resultaat voor een bepaalde pagina, hoeft niet altijd te liggen aan een lage positie in zoekmachines. Het kan ook voorkomen dat bezoekers die op een pagina terecht komen, niet kunnen vinden wat ze zoeken. Het verbeteren van het conversiepercentage van die betreffende pagina behoort dan ook binnen onze werkzaamheden. Dus meer omzet genereren uit bestaande bezoekers.

Zoekmachine adverteren (SEA)

Bij zoekmachine adverteren gaat het om de betaalde posities waarop je gevonden wordt binnen de zoekmachines. Daarbij heeft iedere zoekmachine haar eigen platform om advertenties te beheren. Google heeft haar bekende platform genaamd Google AdWords. Het kleinere broertje Bing werkt met een vergelijkbaar platform genaamd Bing Ads.

Voor een webshop is zoekmachine adverteren eigenlijk een kanaal dat niet mag ontbreken binnen de marketingactiviteiten. De gerichte plaatsingsmogelijkheden tot op productniveau (bijvoorbeeld Google Shopping), maakt dit vaak een zeer rendabel kanaal voor een webshop. Daarbij is de inzet van zowel Google AdWords als Bing Ads essentieel.

Resultaten Zoekmachine Marketing

Bij de inzet van zoekmachine marketing draait het om resultaat behalen op zowel korte als lange termijn.

De resultaten van zoekmachine marketing kun je met adverteren al op korte termijn zien wat voor extra omzet kan zorgen. Zoekmachine adverteren (SEA) geeft je de mogelijkheid om direct topposities te bemachtigen en kan daarom al snel veel extra omzet genereren.

Zoekmachine optimalisatie (SEO) daarentegen is is gericht op de lange termijn. Het behalen van topposities door middel van zoekmachine optimalisatie neemt meer tijd in beslag, maar levert je uiteindelijk wel veel extra omzet op zonder dat er advertentiekosten gemaakt hoeven te worden.

  • SEA: Snel topposities te bemachtigen
  • SEA: Op korte termijn al veel extra omzet te genereren
  • SEO: Op langer termijn extra omzet zonder advertentiekosten!
Neem contact op!

Zoekmachine marketing uitbesteden?

Wij helpen je volledig binnen het uitbestedingstraject. Evoworks heeft zich reeds als zoekmachine marketing bureau bewezen door de omzet van haar klanten aanzienlijk te laten groeien.

Beter rendement?

Wij gebruiken cookies en verzamelen data om je ervaring continu te verbeteren op Evoworks.nl. Door onze website of diensten te gebruiken, stem je in ermee in dat wij deze gebruiken. Klik hier om onze Privacy & Cookie Policy te lezen.